Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aerox -06 ongelma

Aloittaja EpicRox, 16.06.13 - klo:00:38

« edellinen - seuraava »

EpicRox

Voiko magneetonpuoleinen stefa olla lähtenyt irti ja voiko se aiheuttaa tätä alakierroksilla röpötystä?

Samppa

Kyllä peruslähtökohtana on se, että ennen ongelmiin sen syvemmin paneutumista pitäisi selvät / oletetut puuttee korjata. Esimerkiksi 2-tahtisessa kampiakselin stefojen kunto vaikuttaa olennaisesti käyntiin. Puhdita myös putki, mikäli epäilet sen olevan tukossa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

EpicRox

Vika alkaa olemaan mystinen, kampiakselin stefat tarkistettu ja molemmat olivat kunnolla paikallaan, pytty ja mäntä katottu, molemmat kuin uusia. Röpötys hävisi kaverilta ostamallani kaasuttimella mutta nyt ei ota kierroksia loppuun asti eli kierrokset jäävät noin 6-8k kohdalla jumittamaan, ei booaa ainakaan selvästi eikä röpötä ne kierrokset vaan jää siihen junnaamaan.

konenikkari

Taitaa olla se pakoputki tukossa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

EpicRox

Putki putsattu eikä se edes oikeastaan tukossa ollut, minkälaisilla tiivisteillä ootte laittanu ton vakioputken kiinni kun itselläni tuntuu vuotavan jokaikisellä tiivisteellä mitä olen kokeillut?

konenikkari

Oletko kokeillut toisella pakoputkella.
Mistä tiedät että ei ole tukossa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

EpicRox

Joo kokeilin tänään toisella putkella ja sillä ei ollut mitään vaikutusta asiaan, eli ongelma pysyi samana kuin edelliselläkin pakoputkella. Ilma menee läpi puhaltamalla helposti putken toisesta päästä toiseen päähän.

Samppa

#22
Bensapinnan taso voi kaasarissa olla väärä? Ai niin, sähän vaihdoit jo sen kaasarin ja bensahana toimii oikein. Monesti yläkierroksien puuttuminen kertoo liian rikkaasta seoksesta. Miltä tulppa näyttää nyt (putsattu uusi tulppa, jonka kärkiväli on säädetty)?

Oletko kokeillut uutta CDI-boksia, jos saat lainaan niin kokeile. Magneettopuoli tsekattu, kiila paikoillaan? Ilmansuodatin puhdas?
Entäpä ne läpät mitkä vaihdoit? Olivatko metalli- vai hiilikuituläpät?

EDIT: Myös bensa- ja alipaineletkujen kunto?

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

EpicRox

En ole kokeillut uutta cdi-boksia, magneettopuoli katottu ja kaikki oli kunnossa, Ilmansuodatin puhdistettu viikko sitten ja metalliläpät on paikoillaan. Bensa ja alipaineletkut on hyvässä kunnossa, ei halkeamia tai mitään.

konenikkari

#24
Koska kaikki siis aivan kaikki on kunnossa,
ajele välillä, vaikka sata kilometriä, ja ropaa sitte taas uudestaan.
Eiköhän siitä joku vika löydetä ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Ja alipainehanakin aukeaa ihan herkästä imusta?

Uusi kaasari säädetty ja erikokoisia pääsuuttimia kokeiltu?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

oisko startin maadoitus kunnossa,aiheuttaa käynnistysongelmia jos prakaa sieltä..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

EpicRox

Nyt kaikki muut ongelmat on saatu korjattua paitsi yksi, nyt kun lähden kiihdyttämään niin tuntuu ettei kiihdy kuin puoleksi niin hyvin niin kuin pitäisi. Eli tuntuu niinku kiihdytyksessä hyytyisi?

A_sentaja

no mikä aiheutti röpötyksen ja korjaus oireeseen oli.. kuvaileppa kiihtyvyyttä hieman monisanaisemmin,kuoleeko kesken vedon vai tökkiikö jotenkin. Vedon kuoleentuminen kielii löystyneestä vp jousesta,tökkiminen taas kaasarin tai sähkön toiminnasta.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

EpicRox

Kaasuttimen säädöt aiheuttivat röpötyksen joka korjaantui sitten kaasuttimen vaihdolla. Ei töki, tuntuu vain hyytyvän siinä 20-30 kohdilla, kiihtyy kyllä nihkeästi siihen 55 asti.