Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pääsuutin

Aloittaja andersand, 21.04.18 - klo:23:15

« edellinen - seuraava »

andersand

Kymco Agility 4T miten vaihdetaan pääsuutin? Eli mitä joutuu purkamaan että kaasari kääntyy, vai pitääkö ottaa kokonaan irti?

tapiovuorent

Mielestäni , parasta ottaa kokonaan irti , ja pöydälle. Ensiksi tietysti kypärä/ tavarakaukalo pois.Samalla kannattaa tarkistaa imukurkun ja ilmanpuhdistimen letkun kunto , ettei ole murtumia.Jos on taitoa , niin kaasuttimen puhdistus kokonaisuudessaan voisi olla tarpeellinen.

kestosippi

Kokonaan irtihän se kaasari on otettava päästäkseen suuttimiin käsiksi.
Puhtaus on tosi tärkeä asia kaasarin purkamisessa. Ja pitää myös olla tarkkana ettei osia katoa. Esimerkiksi tyhjäkäyntiporauksessa olevan säätöneulan yhteydessä voi olla pikkuriikkinen prikka ja o-rengas jotka helposti paineilmalla lentää monen metrin päähän ihan huomaamatta.

tapiovuorent

Juuri niin. Älä edes yritä kääntää sitä selälleen siellä paikallaan , että saisit kohokammion kannen auki , josta pääsisit pääsuuttimeen käsiksi.Kaasuttimen irroittamiseksi pitää tehdä irroitus: ilmanputsarin letku , imukaulan liitos tai imukaula kokonaan ( 6 mm.mutterit)kaasuvaijeri  ja sähköryypyn liitin.Kestosipin mainitsema säätöneulan prikka ja o-rengas , on usein ruuvin pohjalla niin tiukasti kiinni , ettei sitä saa kuin n. 3,5-4 mm:n peltiruuvilla varovasti vetämällä pois. Tai sitten käy niin , että paineilmaa käyttämällä se lähtee kuten em.huut helkuttiin.
Näiden varoitusten jälkeen , et varmaankaan uskalla lähteä sitä puhdistamaan. Tai enhän minä tiedä mitään , millainen ammattimies olet näissä asioissa.

Coastside

Kun löysää klemmarit molemmista päistä, voi kaasuttimen kääntää. Bensat valuttaa ensin pohjaropusta pois. Kun kiertää ensi kyljelleen tulee se esiin. Sopiva letku siihen jos ei jo ole. Rätti alle varmistamaan jos vielä valuu.

Kun irroittaa kaasarin, käy imukaula pukista kun sen ruuvaa alustaan kiinni.

Kaasari on helppo suojata lialta alumiinifoliolla jonka taittelee moninkertaiseksi ja " ruttaa" kaasuttimen ympäri.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

andersand

Kiitokset hyvistä neuvoista. Pohjaropusta bensat pois, letkun kiristimet löysälle, imukaula irti , kaasari irti imukaulasta ja putsarin letkusta. Siinä se kaasari olikin sitten pyöriteltävänä käsissä. Seuraava ropleema onkin suuttimen koko. Meinasin laittaa 90 kun ohjekirjassa vakio on 85, mutta kaasarissa olikin paikallaan 80. Oisko toi 85 sitten sopiva? Kymcohan on täysin vakio enkä hae lisää nopeutta.
Noitten mopojen kanssahan on tullut puljattua vuosia, nää nykyaikaiset skootterit on mulle vieraita vaan pakkohan se on opetella kun toi Kymco tyttäreltä mulle jäi.  :o

jwalk

Duoda, mikäs sai päättelemään, että suutinta tarvii isompaa? Tottahan on, että näissä on monesti turhan nuuka suutin alunperin khyl.

villain

90 on mun kokemuksen mukaan liian iso kuristetulle. Jos haluat koittaa, niin mä suosittelen 85 ensin. Ei se pelkkä suuttimen vaihto paljon mitään vaikuta, jos ei muuten saa säätöihin.
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

joni_k

jos skootteri on toiminu moitteetta tolla 80 niin miksi sitä suurentaa? liian suuri huonontaa menohaluja.. 85 on mun skoottereissa ollu liian pieni. 87 vähintään pitäny olla että vakiopytyllä toiminu.

MORPA

Toi CVK on hyvin kompleksinen kaasari säätää, se toimii kaikilla järjellisen kokoisilla suuttimilla melko hyvin. Kaasaristahan näitä ei varsinaisesti ole kuristettu, vaan variaattorista. Jos ihan vakiokonetta yrittää kaasuttimen säädöillä saada paremmaksi, nin menee ihan yritys ja erehdys pohjalta se homma. Kun sen luistin ja neulan liike ei riipu kaasun asennosta, vaan se säätelee sitä ihan itse aliylipaineella.

Vakiokone ja alkuperäinen kaasari on sellainen yhdistelmä, ettet saa mitään ihmeempää aikaiseksi suutinjumpalla. 6,2g rullat on hyvä kompromissi, ehkä 6g. 72ccm sylinteri tuottaa sitten erilaisen efektin, eikä maksa paljoa. Joo, ei se silläkään ala mopo keulimaan, kaikkea muuta. Laiskoja ovat saatanat, mutta kyllä ne menee pelkillä rullasäädöillä mäetkin kivasti.
Liikennesika.

Sepi6

Hyvä viite oikeasta seoksesta on kylmänä toimiminen eli jos pelaa kylmällä moottorilla hyvin ( ilman booamista yli puoli kaasulla) on suuttimen koko riittävän lähellä. Jos oirehtii laita isompi suutin tai nosta neulaa pykälällä. Itse laittaisin sen 85:n. Aikuisen ajotapa hieman poikkeaa näiden teinien ajotavasta joten vaatimukset ovat erit. Kivahan se olis että kulkua olis se 50-55 eikä mäkiin hyydy, siihen helpoin (ja halvin) kokeilu on kevyemmät rullat ja rajoitin prikan poisto/ohennus.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

MORPA

Mun Agility meni ylämäet vakiona suunnilleen sitä nopeutta mikä oli mäen alkaessa, siis jos alkunopeutta oli se 40-45km/h. Tuonne harjun päälle pientä ja jyrkkää tietä ensimmäistä kertaa noustessani meinasin kuolla nauruun. Kootteri vaan mölisee, ja just ja just liikkui eteenpäin. Ajattelin että se hajoaa pyrkiessään kuskaamaan mut mäen päälle ;D

Ajelin sitten Selkami-Centeriin(myy ja huoltaa Kymcoja) kyselemään, että onko nämä oikeasti tälläisiä. Vastasivat, että kyllä ovat, mutta myivät mulle 6,2g rullat ja sanoivat, että näillä tilanne hieman paranee. Neuvoivat vielä miten ne asennetaan ja kyselivät onko semmosia ja semmosia työkaluja käytettävissä. Kootteri oli ollut minulla vasta muutaman viikon, enkä oikeastaan tiennyt niistä sitäkään vähää mitä nykyään, eli en yhtään mitään. No silloin en ajatellut tuolla ajella kun korkeintaan pari kuukautta ja sen jälkeen myydä tai heittää vaikka roskikseen, muttta tuossa se pihalla vielä olla möllöttää ;D
Liikennesika.

andersand

Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 25.04.18 - klo:09:49
Hyvä viite oikeasta seoksesta on kylmänä toimiminen eli jos pelaa kylmällä moottorilla hyvin ( ilman booamista yli puoli kaasulla) on suuttimen koko riittävän lähellä.

Joo senhän takia tota suutinta ajattelin suurentaa kun kylmänä ei tahdo oikein pelittää, aika kauan pitää lämmitellä että voi lähteä ajamaan. Ton 85 suuttimen laitan kunhan sen hyppysiini saan.

Coastside

#13
Jos viitsii niin mäkinopeuksia vertaillen löytyy paras seos. Nopein on paras. Se on hieman rikas seos eli ei ole kuuma. Neulaa säätäen löytyy välikaasun seos.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

Itellä ollut periaate, että seos mieluusti rikkaalle, siis jos optimiseosta ei löydy tai on epävarma asiasta. Käytännössä siis on aina rikkanpuoleinen seos ;D
Liikennesika.