Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian BT125T-2 Smart Rider -virittelyä - Big Bore kit

Aloittaja Typhoon, 08.12.15 - klo:11:03

« edellinen - seuraava »

Coastside

Tervetuloa kiinankoneiden ihmeelliseen maailmaan. ;)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Typhoon

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.04.16 - klo:20:38
Tervetuloa kiinankoneiden ihmeelliseen maailmaan. ;)
Kiitos. Halpoja nämä ovat osien puolesta, mutta työtä on senkin edestä.
Keeway F-ACT 50 EVO
Vespa Cosa GS200
Baotian BT125T-2
Solifer SFR 139qma (Baotian) 50
Piaggio Typhoon 50

openflow

Nokissa täytyy olla järkyttävästi eroa. Nokkaratas tehtaalla asennettu useita piikkejä pieleen, overlapin aikana venttiilit kilahtaa yhteen tai muuta sellaista.

Pääasia että toimii, kiinanihmeissä on osissa "toleranssit" :)

Typhoon

Lainaus käyttäjältä: openflow - 18.04.16 - klo:21:20
Nokissa täytyy olla järkyttävästi eroa.
Sehän tässä ihmetyttääkin kun nokka-akselissa ei ollut eroa työntämitalla ja visuaalisesti tarkastellen. Ratas oli samassa asennossa kuin vanhassa, ja nokat samankorkuiset ja samassa kohtaa. Olisikohan sittenkin jako ollut hampaan pielessä monista tarkistuksista huolimatta?
Keeway F-ACT 50 EVO
Vespa Cosa GS200
Baotian BT125T-2
Solifer SFR 139qma (Baotian) 50
Piaggio Typhoon 50

Typhoon

Mielenkiintoista nähdä mitä sylinterin muutos 125 > 155 cc vaikuttaa polttoaineen kulutukseen. 125 kulutti naru kireällä 3.0 l/100km.

Tässä on pakoputkessa alkukäyrässä joku läppäsysteemi joka päästää ilmaa pakoputkeen. Se on nyt tukittu, mutta onko se joku katalysaattorin ilmaaja ja kannattaisiko se kokonaan poistaa? Kannattaisikohan pakoputki rälläköidä auki ja katsoa mitä tarpeettomia kuristuksia siellä on?
Keeway F-ACT 50 EVO
Vespa Cosa GS200
Baotian BT125T-2
Solifer SFR 139qma (Baotian) 50
Piaggio Typhoon 50

Coastside

Ruostumaton villaputki on hyvä keino saada lisää tehoa ja keventää skodea. Melutaso ei välttämättä nouse.
http://www.ebay.com/bhp/gy6-150cc-exhaust
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Typhoon

En lähde tilaamaan tähän mitään satasen putkea. Korkeintaan avaan oman putken ja teen sen vähän avarammaksi. Mukavaa olisi jos melu ei pahasti lisääntyisi, korkeintaan matalaa putputusta saa tulla.

Tässä on joku purkanut samanlaisen ja ottanut kai kaikki sisäkalut pois villavuorausta lukuun ottamatta. Käyrässä olevaa läppäventtiiliä ei tässä tosin ole.
https://www.youtube.com/watch?v=ff1sxLmTvxs
Keeway F-ACT 50 EVO
Vespa Cosa GS200
Baotian BT125T-2
Solifer SFR 139qma (Baotian) 50
Piaggio Typhoon 50

Typhoon



Tuollainen läppäventtiili on käyrässä. Mahtaakohan tuo ahdistaa putkea tuosta mistä putket yhdistyvät?
(kuva ei ole minun Baotianista)
Keeway F-ACT 50 EVO
Vespa Cosa GS200
Baotian BT125T-2
Solifer SFR 139qma (Baotian) 50
Piaggio Typhoon 50

konenikkari

#23
Lainaus käyttäjältä: Typhoon - 19.04.16 - klo:10:29
En lähde tilaamaan tähän mitään satasen putkea. Korkeintaan avaan oman putken ja teen sen vähän avarammaksi. Mukavaa olisi jos melu ei pahasti lisääntyisi, korkeintaan matalaa putputusta saa tulla.

Tässä on joku purkanut samanlaisen ja ottanut kai kaikki sisäkalut pois villavuorausta lukuun ottamatta. Käyrässä olevaa läppäventtiiliä ei tässä tosin ole.
https://www.youtube.com/watch?v=ff1sxLmTvxs

Minä en olisi ottanut aivan kaikkea pois tuon putken sisältä,
olisin jättänyt tuon käyrän jatkeena olevan pakokäyrästä alkaen laajenevan,
reikäiseen osaan päättyvän osan.
PS, todella hyvä mikrofoni kaverilla, ei vaan ollenkaan sovellu, käyttötarkoitukseen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

viisnelonen

Miten hyvin pakoaukko vs pakoputken aukko vastasivat toisiaan ? Olivatko samankokoiset ja saiko ne täsmälleen vastakkain, ilman että muodostuu virtausta vastustavia kynnyksiä ?
Em asia pitää olla kunnossa ennenkuin kannattaa tehdä mitään pakoputken muihin osiin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Typhoon

Baotianin pakoputkessa on ilmeisesti saatu aikaan jonkinlainen resonanssi, niin että tuo läppäventtiili syöttää ilmaa käyrään. Näin on saatu pakokaasujen pitoisuudet pienemmiksi lisäämällä ulkoilmaa. Ehkä myös "katalysaattori" toimii jotenkuten tuolla lisäilmalla.

Luulisi että tuo systeemi lisää kaasujen ulostulovastusta aika tavalla, ja vähentää tehoa. Ulostuloputkikin on vain 17mm sisähalkaisijaltaan.
Keeway F-ACT 50 EVO
Vespa Cosa GS200
Baotian BT125T-2
Solifer SFR 139qma (Baotian) 50
Piaggio Typhoon 50

Coastside

#26
Putkissa on resonanssit luonnostaan, tahtarin voi virittää suoralla putkellakin. Resonanssit löysi pulsejet moottorin keksijä ja myöhemmin keksittiin käyttää tahtarissa muka uutena löytönä. Mainostin villaputkia koska niissä ei ole vastusta enempää kuin suorassa putkessa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Typhoon

#27
Ensi alkuun varoitus: Kiinanskootterien pakoputkessa on asbestia! Kuidut ainakin näyttävät siltä. Niitä tuli nyt jonkin verran hengitettyä kun rälläköin pakoputken kahdesta kohtaa poikki.

Jätin putkeen vain kaksi välilevyä ja niiden läpi menevät lyhyet putket. Ulostulevan pienen pillin vaihdoin reilusti isompaan. Katalysaattorikin pois. Kulku parani selkeästi, mutta hiukan myös ääni lisääntyi. Ääni on sellainen tasaisen möreä, ei mitenkään ärsyttävä tai liian voimakas. Kuulee selvästi että moottori on mopoa isompi.

En ole oikeastaan kummempaa sisäänajoa ajanut, vaan olen mennyt mikä rajoitus on. Nyt se kulkee kaasu puolivälissä 90 kmh mittarin mukaan. Siinä on iso tuulisuoja joka saattaa vähän hidastaa. Pakoputkella oli suuri merkitys.
Keeway F-ACT 50 EVO
Vespa Cosa GS200
Baotian BT125T-2
Solifer SFR 139qma (Baotian) 50
Piaggio Typhoon 50

openflow

Paljonko tossa putkessa on alkukäyrän sisähalkaisija. Youtube videon perusteella näyttää lähes samankokoiselta kun 50cc ihme, voi olla että video hämää.

Mikä oli alkuperäisen peräpillin halkaisija, entäs mikä siellä nyt on ?

Typhoon

Käyrän alkupäässä on noin 10cm 17mm putkea, jonka jälkeen se vaihtuu paksumpaan. Pilli oli alkuun 17mm, nyt 24mm. Mitat sisähalkaisijoita.
Keeway F-ACT 50 EVO
Vespa Cosa GS200
Baotian BT125T-2
Solifer SFR 139qma (Baotian) 50
Piaggio Typhoon 50