Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Honda Helix

Aloittaja lirva, 26.05.12 - klo:19:01

« edellinen - seuraava »

lirva

#15
Lainaus käyttäjältä: jalat - 22.04.13 - klo:19:56
lirva! Tuossa on sama moottori, mitä minun ex skootterissani Jonway 250cc. Tai oikeastaan sinun omassa on aito Hondan moottori ja tuossa Kiinan Jonwayssa on Helix moottorista tehty kloonimoottori. Cf250 vai ch250 oli sen moottorin malli. Suurin osa varaosista käy kumpaankin. Siksi ehkä blogini alkupään kirjoituksista moni saattaa kiinnostaa sinua.

http://tuumaustauko.blogspot.fi/2011/05/jonway-steelbird-250cc-noutaminen.html

Tuo on eka postaus.
Lähde lukemaan sieltä oikeasta reunasta teksti kerrallaan kohti uudempia.

On tullut lueskeltua useamman kerran, itsellä kun ei ole ropaamis taitoja niin sitä koittaa netistä kaivaa kaiken mahdollisen tiedon.

Helixi on onneksi helpoimmasta päästä huoltaa.



khaosaming

Calabeach Rallyssa Kalajoella 2013 oli rinnakkain (minusta) harvinainen pari: kaksi Helixiä.

Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Kone

Star trek tulee noista mieleen.

lehtijussi

Heh, niin muuten tulee... Hienoja.

lirva

#19
Eturengas alkoi olla finaalissa, melkein kankaat näkyivät keskeltä.

Irroittelin etuvanteen ja ajattelin, että vien johonkin liikkeeseen, niin vaihtavat uuden tuosta noin vaan.

Sitten soittelu ja kyselyrumba paikallisista liikkeistä, niin mistään ei saanut alkuperäistä 110/100 12" kokoa, edes tilaamalla.

Tuli sitten pienemmällä profiililla oleva rengas laitettua, kun en jaksanut lähteä netistä shoppailemaan ja odottamaan paria viikkoa.

Ensi kerralla rengas netistä ja asennus jossain pajassa sitten.

Melkein voisi varastoonkin yhden tilailla, kun olisi 50% alessa, vastaava metzeler, joka meni nyt vaihtoon.
http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0115M967700/0-4019-968-156-7-41-234-3716/Band-Metzeler-Me-7-Teen-110-100-12-TL-67L.html

konenikkari

#20
Tuolla näyttäis olevan valikoimaa, ainakin kuvastossa.
https://mprenkaat-store.com/skootterinmopon-renkaat-c-206_196.html?osCsid=dchhu5p6010sn7d3fqhg1ltju5
Tosin kokona 110/90 on paremmin valikoimaa.
Sieltä olen itsekin hankkinut ilmakumirenkaani  ::)
Kuvat ko. renkaista on noilla aikas erikoisia :o
Aivan alkuperäisen alkuperäinen taitaisi olla pelkästään tuumakokoinen.
Noi tuumakokoiset on ilmeisesti myyjät heivanneet, harmi sinällään.
Tuumakokoinen saattais asettua vanteelle paremmin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jk_single

Jommassakummassa eturengas asennettu väärinpäin ;)

Lainaus käyttäjältä: khaosaming - 25.06.13 - klo:17:51
Calabeach Rallyssa Kalajoella 2013 oli rinnakkain (minusta) harvinainen pari: kaksi Helixiä.


Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S

konenikkari

#22
Jospas vasemmanpuoleisessa on myös etuveto ::)
Renkaanvalmistajan pyörimissuuntasuositus saattaa olla molemmissa oikeinpäin.
Sikäli oikein on että kummassakin on karhea puoli ulospäin ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

lirva

#23
Tuli kaupata sovittua jo seuraavasta laitoksesta, eli Helixillä ajelut loppui itsellä.
Helixi palasi tuonne nettimp:n varastoon mistä uudenkin pelin ostelin (Honda pc800).

Jos säilytystiloja olisi, pitäisin kyllä helixin ja laittaisi joskus museorekisteriin, mutta kerrostalossa ei onnistu.

Vaimokkeelle on tulossa Honda pcx, joten skootterilla vielä saatetaan ajella, jos vaimo suostuu lainaamaan  ::)


viisnelonen

Kyselenpä täältä..        paljonko tiedätte tai uskotte tommosen hondan 250 koneen, mikä helixissäkin on, kestävän kilometrejä.
Tiedän että homma on paljolti huollosta kiinni, erityisesti tällä moottorilla se öljynvaihtoväli, oikeaa suodatinta kun siinä ei ole. Imusiivilä vain niinku peruskinkissäkin.
Puhutaan nyt semmosesta hyvin pidetystä/huolletusta yksilöstä. Eli itse ajattelen että övaihtoväli ( normi 3000km) on vähintäänkin puolitettu.  Nyt sillä on ajettu jo 25 tkm. Kestäneekö toisen 25 ? Ja on siis aito Hondan kone eikä klooni.
Varsinkin jalat on aiheeseen perehtynyt ??
Olis semmonen helpohko kone teeseitse kuskille mutta en ole kiinnostunut moottorin peruskorjauksesta..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

lirva

Uskoisin että menee helposti lähemmäs sataa tonnia.

Sent from my U65GT using Tapatalk


viisnelonen

#26
Kuulostaa siltä että olit tyytyväinen Helixiin.
Ainakin tuossa 98-99 Foresight versiossa on vettiilikoneiston toteutus niin erikoinen että juurikin venttiilinvälysten pysyminen mua askarruttaa. Tosin ovat kylläkin poikkeuksellisen helpot säätää (näyttää siltä)
Keinuvivut akseloitu venttilikoppaan ja välystä säädetään ko akseleissa olevaa epäkeskoa kiertämällä !? Varsin uniikki systeemi 2000 luvun vaihteessa. Eipä silti, ei mulla ole mitään omaa/luettua tietoa ko systeemin toimivuudesta.
Tuntus että 50k olis jo hyvin ennen kansiremppaa ? Pääasia olis kuitenkin että jakoketju/kiristin ja alakerta olis kestävää laatua..
Kyllä noita kansiremppoja vielä tekee. Varsinkin kun hommais oman vaihtokannen.

Lisäys: Tässä http://www.ebay.com/itm/HONDA-FES250-FES-250-FORESIGHT-CYLINDER-HEAD-COMPLETE-/151562117336?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2349ce60d8 näkyy venttiilikoneiston rakenne
E: Kiitos lirvalle. Tuo olikin hyvä linkki.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

lirva

Helixi on ihan hauska peli, mutta 10 tuumainen takanakki oli liian pieni.
http://www.ch250.net/techtips/5.htm
tuolta voi koittaa bongailla ohjeita, korvakuulolta kertaalleen helixistä säädin, sama systeemi kun oli.

Sent from my U65GT using Tapatalk

Scootaman

Tuli hommattua Helix. Nyt ajetun alkukesän  jälkeen on sanottava, että on hyvä ajaa vaikka matkaa. Pisin päivämatka on tähän mennessä reilu 400 km, eikä tehnyt tiukkaakaan. Kaupunkipyörittelyssäkin toimii hyvin  :).