Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Honda Helix

Aloittaja lirva, 26.05.12 - klo:19:01

« edellinen - seuraava »

lirva

Perustetaan pyynnöstä oma ketju helixille.




Alun perin ihailin Yamahan maxamia, mutta mietin että sitä tuskin saa suomessa kilpiin, kun ei ole koskaan edes eurooppaan tuotu. Nettifoorumeita selaillessa Helixi sitten pomppasi aina välillä esiin, kun on vähän vastaavanlainen matala skootteri.
Googlella helixiä hakiessa löytyi http://www.nettimp.com/ sivusto, jossa oli kyseinen peli myynnissä, muutama kuukausi ilmoitusta katsellessa alkoi ulkonäkö miellyttää enemmän ja enemmän, jonka takia piti sitten laittaa viestiä eteenpäin.

Myynti ilmoitus oli varmaan kymmenen vuotta vanha, mutta pyörä oli vielä ihme kyllä myynnissä.
Itse laite majaili saksan maalla, missä se oli ollut myyjän omassa ajossa kesäisin.

Hintapyynti tuntui sopivalta, vaikka ei noiden hinnoista niin hajua ole. Maksoin käsirahan pyörästä ja ilmoitin vaimokkeelle, että nyt tämä kaveri menee autokouluun.
Myyjä lupasi sitten seuraavalla hakureissullaan ottaa Helixin kyytiin ja tuoda suomen maalle. Pyörä oli tosiaan jo suomen kilvissä, en joutunut vekslaamaan mitään paperiasioita.

Tankillisen olen tuolla kerennyt ajelemaan, alussa otti selkään tuo ajoasento, mutta nyt ei ole enää tuntunut. Reilu 80 on sopiva maksimi vauhti, 110 taitaa olla lähellä maksimi vauhtia. Kulutusta en ole vielä kerennyt mittailemaan.

lirva

#1
Pari lisäkuvaa vielä:



Coastside

Hyvä että saadaan näitäkin laitteita palstalle. Kuvien otosta neuvoksi että välttäkää auringon paisteessa kuvaamista, koska se tekee epämieluisan sävyn ja jyrkät kontrastit.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

lirva

Näissä on yhtenä tyyppivikana on kaasarin imukaulan halkeaminen.

Itselläkin pieni halkeama näkyi olevan, tuskin on läpi asti, mutta jokatapauksessa uusi osa meni tilaukseen, ostelin samalla muitakin kuluvia osia.

Varaosapuoli hoitui ilman ongelmia paikalliselta honda varaosakauppiaalta(pirttilä), hinnatkin oli suht vertailukelpoisia netin kautta tilaamiseen, joten vien euroni mieluummin paikalliseen puljuun.

Osat koitan vaihtaa itse, jos vaikka oppisi jotain uutta tai kuten yleensä rikkoo jotain toimivaa.  ::)


JakeS

Ulkonäkö on alkushokin jälkeen jo suorastaan omalla persoonallisella tavallaan kaunis. 12" fillarit näkyisi olevan mutta kuinkas ajossa?  Aika raskaan näköinen. (200kg / 20+ hv?).
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

lirva

Edessä 12" ja takana on 10" rengas.
Kuivapaino pitäisi olla 158kg ja tehoa 19hv.
Suht pitkä ja matala laitos, joten on aika vakaa ajella mutta kääntösäde ei ole pienempiä.
Ei mitään räjähtävää tehoa, mutta ripeä kyllä, ensimmäinen skootterini tai moottoripyörä ylipäätään niin hirveästi ei ole vertailukohtia.



pekpel

Yllättävästi se isompi eturengas antaa ajomukavuutta lisää..
Onkos takana 4x10" vai tuo yleinen 3,5x10" ?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Partanen

Teho-/painosuhde aika lähelle Gts Vespaa sitten, n.150kg/22hv. Ei keuli, mutta aina tuntuu että muut tielläliikkujat ovat jaloissa. Tietysti välityksetkin vaikuttaa. Etsin pikaisesti googlella Helix:in huippunopeutta, ja täällä sanottiin, että 75 mailia tunnissa: http://www.motorscooterguide.net/Honda/Helix/Helix.html  Sekin on lähelle Gts Vespan tasoa. Sillä vaan, että kiihtyvyys on varmaankin riittävä, skootteriksi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Madwankster

Tais olla Torilla tänään meitin mopot vierekkäin. Aika karun näköinen on tuo sun punainen pahalainen. Hieno peli siis.  Asutkos Ojoisilla?


lirva

Lainaus käyttäjältä: Madwankster - 14.06.12 - klo:19:47
Tais olla Torilla tänään meitin mopot vierekkäin. Aika karun näköinen on tuo sun punainen pahalainen. Hieno peli siis.  Asutkos Ojoisilla?

Katselin kyllä että hexago oli viereen pamahtanut torin parkkiin.

Ojoisilla juu asustellaan, pihalla joutuu tuota säilyttämään niin saattaa bongata jos ohi ajelee.

lirva

Kävin viime torstaina suvilahdessa katsomassa onko muita skootteristeja paikalla, ei ollut.

Siitä sitten kotiin päin suuntasin ja parisataa metriä kerkesin ajaa, kun kauhea hankaus ja kolina alkoi samalla kun meno hyytyi.
Onneksi sopiva parkkipaikka löytyi läheltä, johon työntelin pelin ja hinurilla kotiin sitten mentin.

Olin varma että motti leikkasi kiinni ja helixin taru on lopussa. :'(

Edellinen omistaja vinkkasi että purkaa variaattorin kopan ja sieltä pyörittelee konetta, vikakin löytyi sitten sieltä onneksi.

Variaattorin mutteri oli irronnut, jonka takia variaattorin siivekket hankasi suojakoppaan, siivosin metallihileet ja hihnasta irronneet mustan töhnän ja ruuvasin takaisin kasaan.

Samalla ruuvasin myös kaasariin uuden imukaulan, vanha oli suht pahasti halki ja uusi saapui sopivasti juhannukseksi.



Mottihan on tuossa penkin alla suoraan, eli mitään säilytystilaa ei siellä ole.


lirva

Kulutus 3.5 litraa satasella, nyt kun ensimmäisen kerran vaivauduin laskemaan. Enimmäkseen kaupunkipyöritystä.

lirva

Reilu parituhatta mailia keretty kesällä pörräämään, takarengas ainakin meni kankaille asti. Nyt alla bilteman nakki, meni suht kivuttomasti käsipelillä vanteelle. Hieman pompottaa kun hiljaa ajaa, muuten ei huomaa, ensi kerralla vien liikkeeseen vaihdettavaksi, puran vain itse.

Takafillarin irroitus vaatii pakoputken ja takaswingin irroituksen oli suht helppo homma. Tosin pakoputken osa palikoista oli niin ruosteessa että varovasti sai käsitellä että ei mennyt rikki, saattaa olla putken osto edessä kun muutaman kerran vielä availee ja kiinnittelee.

Pikkaisen painavemmat rullat ja uusi hihna odottaa hyllyssä, huippunopeudesta puuttuu pikkaisen, joten saattaa olla kuluneita rullia sisuksissa.
Varmaan talven aikana voisi koittaa raapia uudet rullat ja hihnan kiinni, nyt vain ajellaan niin pitkään kuin säitä riittää. 8)

lirva

Helixi hörähti henkiin kivuttomasti. Joulukuussa oli akkulaturi kiinni päivän muuta en talven aikana ropaillut. Oli taas kiva päästä pörrään, huomenna täytyy heittää pidempi lenkki.

Saattaa olla että tämän kauden jälkeen menee myyntiin, alkaa majesty kuumetta pukkaamaan.

jalat

#14
lirva! Tuossa on sama moottori, mitä minun ex skootterissani Jonway 250cc. Tai oikeastaan sinun omassa on aito Hondan moottori ja tuossa Kiinan Jonwayssa on Helix moottorista tehty kloonimoottori. Cf250 vai ch250 oli sen moottorin malli. Suurin osa varaosista käy kumpaankin. Siksi ehkä blogini alkupään kirjoituksista moni saattaa kiinnostaa sinua.

http://tuumaustauko.blogspot.fi/2011/05/jonway-steelbird-250cc-noutaminen.html

Tuo on eka postaus.
Lähde lukemaan sieltä oikeasta reunasta teksti kerrallaan kohti uudempia.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002