Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Hexagon 150 2T

Aloittaja viisnelonen, 19.09.10 - klo:11:48

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

Vanhassa vara parempi.. joo kyllä pelittää vaikka -96 onkin :) Kohta tonni tullut lisää mittariin eikä muuta "häikkää" ole kuin termostaatin aikainen aukeeminen. Bensan kulutus on tarkan seurannan alla koska olin aikaisemmin kuullut jopa 5 alkavista keskikulutuksista mutta ainakin nyt näyttäisi jäävän reiluun neljään. No, siitä myöh. Nyt siihen ihmettelyyn:Onko näissä Piaggion 1 polven 2T LC koneissa(alk.1994, 125-180cc) kahta eri moottorin lohkokokoa vaikka iskunpituus onkin sama. Asia tuli esille syl. sarjoja katsellessa.  Esim Scooter-center.com tarjoaa mallikohtaisena varaosana esim syl. sarjaa 150 koneeseen sekä "small block" että "big block" vaihtoehtoina. Myös termi smallcasing esiintyy. Syl tilavuuksien ollessa samat olettais eron olevan alakerrassa? Alakerran osia katsellessa en kyllä löydä isolohko/pikkulohko jakoa. Vai onko kyseessä vain erot kanavissa, puristussuhteesa etc eli osavalmistajan luomaa mielikuvaa.. Tosin myös oem syl.settiä oli isoa ja pientä samalla sivulla ?
Tää isolohko vs pikkulohko on mulle käsitteenä tuttu autopuolelta mutta nyt oon vähä pihalla kun nää hommat on menny enempi "tuunaamiseksi", käsitteet on muuttuneet ja hämärtyneet niin paljon 20 vuodessa että joskus tuntuis tulkkia tarvitsevan..
Nyt sitte vaan vastauksia odotellen. Hexagonejahan on ollut foorumilaisilla ainakin pari kolme.

EDIT 22.9. :   http://www.scooter-center.com/scoweb/pages/productoverview.grid?category1=A%3AA_PIAGGIO%3AA_PIAGGIO_HEXAGON1502T&category2=CAT%3ACAT_ZYLINDER%3ACAT_ZYLINDER_ZYLINDER      Siinä on sekä isolohkoon että pieneen tarjolla yhtäaikaa 150 cc koneeseen. ?? Ymmärränkö oikein että kaikki käy eli isolohko/pikkulohko eroa ei ole?
Edit2: Hemputin linkki ei toiminut,laitoin uudelleen(3.10.) ja nyt pitäis pelata.
E: Linkkiä sorkittu..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

viisnelonen

Tämän huippunopeus on jotain 100-105 jos kaikki on ok.  Mikäli huiput laskee tästä on syytä tarkistaa hihnan kuluma(leveys) ja rullien kunto. Myös takarenkaan vaihto uuteen eriprofiiliseen muuttaa välityksiä muutaman prosentin. Orggis oli 130/70-10 ja laitoin 110/90-10 tilalle. Myös kulutuskestävyys näyttää parantuneen suuremman Li :n myötä, 52sta  61een. Nyt on 85-90 juuri soppeli matkanopeus ja bensaa palaa n 3,8-4 litraa. Tyyppivikoja mm kaasuttimen neulaventtiilin vuotaminen ja ajovaloumpion heijastimen hapertuminen.
Tässä yhreydessä kysynkin mahtaako olla suomessa yritystä missä muoviosia kromataan?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

PappaSkootteri

125-150cc oli aikoinaan pelkällä sylinterin halkaisijalla tehty ja nopeutta sai ainakin 125 peliin harvemmalla perävälityksellä jota moposport kauppasi ainakin...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

jk_single

Omista hexagon ajoista muistaisin että ainakin 180:ssä on lohkossa sylinterille isompi reikä, joten se pytty ei sovi ainakaan heittämällä pienempään. Malossilla taisi olla molemille sopivia (erikokoisia) niin että 125seen voi laittaa 173cc
Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: jk_single - 04.05.12 - klo:16:38
Omista hexagon ajoista muistaisin että ainakin 180:ssä on lohkossa sylinterille isompi reikä, joten se pytty ei sovi ainakaan heittämällä pienempään. Malossilla taisi olla molemille sopivia (erikokoisia) niin että 125seen voi laittaa 173cc

Tämmöseen päätelmään minäkin olen tullut. Tuolla scootercenterissä erityisesti mainostetaan 172 cc pyttysarjaa joka on koneistettu valmiiksi 125 lohkoon.
No vielä on epäselvää onko tää 150 cc mallin kone sitten sitä pientä vai isoa lohkoa ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Madwankster

Itseäni hirvittää tässä "pizzalaatikossa" karmea heitto nopeusmittarissa. En oo vielä ehtiny "gepsata", kun vasta eilen taloon moinen tuli. Viime yönä pääsin polliiseille näyttämään vauhdin hurmaa, kun piti käydä nopsaan avaamassa niille yks ovi:-) Tänään heitin kaupungissa ja pikkasen mutkateillä parinkympin lenkin. Olipas aikamoinen tuulenvire. Bensankulutus näytti aika hurjalta. Eilen illalla tankkasin melkein täyteen ja nyt puolessa, vaikka ajettu vasta noin 50Km. Ai niin. Tää minkä ostin, jota myynti-ilmoituksessa mainostettiin huonoksi kylmäkäynnistyjäksi, lähti aamulla puoli kahdeksalta toisella nappikäynnistyksellä pärisemään. Ekallakin jo lupas. Ei taida ollakaan ryypyssä vikaa??? Ne keillä tätä laitosta on, olis kiva lukea lisää kokemuksia ja vinkkejä. Kaverin vaimolla kuulemma samanmoinen Tampesterissa. Itse asun Hämeenlinnassa. Jos porukkaa kiinnostaa, niin vois vaikka pitää joskus jonkinmoisen miitingin?

scootramp

Moi!
mulla on piaggio hexagon 150 2t!
nyt on ilmenny starttiongelmii,eli akku kyl ok,täydet virrat,mut startatessa
startti ja onx se nyt sit joku "starttirele",ut kuitenki sen kautta virta menee startille,napsaa ja naksuu vaan,et oisko se rele mennyt?
apuuvaaa...
T:scooter tramp

jk_single

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 04.05.12 - klo:17:01
Lainaus käyttäjältä: jk_single - 04.05.12 - klo:16:38
Omista hexagon ajoista muistaisin että ainakin 180:ssä on lohkossa sylinterille isompi reikä, joten se pytty ei sovi ainakaan heittämällä pienempään. Malossilla taisi olla molemille sopivia (erikokoisia) niin että 125seen voi laittaa 173cc

Tämmöseen päätelmään minäkin olen tullut. Tuolla scootercenterissä erityisesti mainostetaan 172 cc pyttysarjaa joka on koneistettu valmiiksi 125 lohkoon.
No vielä on epäselvää onko tää 150 cc mallin kone sitten sitä pientä vai isoa lohkoa ?

Aikoinaan niillä taisi olla myös "sorvattuja" Piaggion omia 180cc sylinteritäkin.

Termostaatti taitaa olla Piaggion vesipeleissä vähän sinnepäin, tai jäähdytysjärjestelmä on tehty niin (väärin?) että syylärissä kiertää aina vähän vaikka termari on kiinni. Vaihdoin omaa hexaan ensin termaria ja sitten lämpöanturi mutta mittari näytti aina vaan kylmää, kai se olikin kunnossa sittenkin.

Nykyisessä Beverlyssäkin on samoja taipumuksia, vähän lievempiä vaan (kylmällä kelillä)
Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S

pekpel

Lainaus käyttäjältä: scootramp - 04.05.12 - klo:20:20
Moi!
mulla on piaggio hexagon 150 2t!
nyt on ilmenny starttiongelmii,eli akku kyl ok,täydet virrat,mut startatessa
startti ja onx se nyt sit joku "starttirele",ut kuitenki sen kautta virta menee startille,napsaa ja naksuu vaan,et oisko se rele mennyt?
apuuvaaa...
T:scooter tramp
Tarkista nyt ekaks ne akun miinusnavan piuhojen kiinnitykset sekä akusta että sieltä toisesta päästä..
Ota ihan oikeesti irti ja putsaat ja laitat kunnolla kiinni, tähti- tai lukkoprikat väliin..
Jos ei auta niin varikoppa auki ja bendix putsaukseen.. Jos vielä ryttyilee niin sitten starttimoottori käteen ja putsaus ja ehkä uudet hiilet siihen..
Kyllä pitäis lähtee näitten jälkeen..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

scootramp

Moi!!
sitä kyl epäilin kanssa,ja nyt sain vahvistuksen asiaan,kiitos!
eiku purkamaan!
T:Scooter tramp

jones

Viisnelonen kyseli muovin kromauksesta.
Kymmenen vuotta sitten kromautin Moto Guzzin laturin muovikopan Rymättylässä sijaitsevassa yrityksessä. ko.yritys oli aiemmin Turussa ja pinnoittanut mm. talmun huomiovalojen heijastimet. Valitettavasti aika on tehnyt tässäkin tapauksessa tekosensa enkä muista firman nimeä.
Oraksen tehtaat Porissa tekivät myös muoviosien pinnoituksia silloin.
Toivottavasti näistä tiedoista on jotain apua, ja laita palstalle infoa jos löytyy muovikromausta tekevä yritys.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: jones - 05.05.12 - klo:09:51
Viisnelonen kyseli muovin kromauksesta.
Kymmenen vuotta sitten kromautin Moto Guzzin laturin muovikopan Rymättylässä sijaitsevassa yrityksessä. ko.yritys oli aiemmin Turussa ja pinnoittanut mm. talmun huomiovalojen heijastimet. Valitettavasti aika on tehnyt tässäkin tapauksessa tekosensa enkä muista firman nimeä.
Oraksen tehtaat Porissa tekivät myös muoviosien pinnoituksia silloin.
Toivottavasti näistä tiedoista on jotain apua, ja laita palstalle infoa jos löytyy muovikromausta tekevä yritys.

Kiitos. Tuon Oraksen olen kuullut kromaavan omia hanan osia Raumalla mutta on sen verran iso putiikki että ulkopuolisella ei oo saumaa..Tuota Ryttykylän suuntaa tartteekin kuulostella.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

kani

On oras ainakin joskus kromannut muttaa hinnat ovat sitä luokkaa että forget it..

Coastside

#13
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Tattista vaan noista kromiointi vinkeistä, tuo Hämeenlinnan amis kuulostaa lupaavalta..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250