Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä

Aloittaja Partanen, 15.06.07 - klo:13:41

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Hammasrataspumppu tekee painetta vaseliiniinkin,
mutta ei pysty sitä imemään.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#706
T Fordissa on liukulaakerit muttei öljypumppua. Roiskevoideltu mutta ilmeisesti se riitti, kun tehot ja kierrokset oli pienet. Moottorilta ei odotettu pitkää kestävyyttä, kun huonoilla teillä rytyyttivät auton hajalle suht pian. Olihan se silti ollut aikanaan luotettavimpia moottoreita ja valittu parhaiten joukkoon koko vuosisadan ajalta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#708
https://youtu.be/fNzSQxd4mzU

Ladaa rääkätään pakkasessa. Ei jaksa edes käydä saati pumpata öljyä. Lopulta sen pumpun ja jakajan ratas hajoaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#709
Siperiassa toimii vain lada  ;)
Tuo ei tosin toimi, kun ei voi pistää,
hiilikippoa öljypohjan alle :o
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Jos öljyä on muutaman millin yläviivan "päälle", niin tuskin vielä haittaa on. Puolen desilitran ylitäyttö voi jo olla liikaa.
Näistä ei taida varmaan kellään olla varmaa tietoa .
Poistithan öljyn pohjimmaisen propun kautta, joka löytyy sivujalan puolelta . Silloin kaikki öljy poistuu moottorista.
Hyvä tietysti olisi avata myös se isompilaippainen proppu , jossa on ns. öljynsuodatinsihti, niin varmistaa sen puhtauden.

Coastside

Sihdin merkitys on vain nähdä miten pahasti kone on hajalla. Siihen ei jää mikää pieni muju.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Joo sen sihdin merkitys on olematon. Ehkä kerran 5000km sisään voi kurkata. Tietenkin jos moottori leipoo kiinni silloin kannattaa katsoa myös.

Tunnus:

Valmistaja määrittelee  moottoriöljyksi 15w-40 API SG/CD. Öljykanisterissa lukee 15w-40 API SF/CD. Täyttääkö öljy valmistajan suosituksen täysin, osittain vai ei ollenkaan?

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: Tunnus: - 01.08.21 - klo:18:26
Valmistaja määrittelee  moottoriöljyksi 15w-40 API SG/CD. Öljykanisterissa lukee 15w-40 API SF/CD. Täyttääkö öljy valmistajan suosituksen täysin, osittain vai ei ollenkaan?
Molemmat API SF ja SG ovat soveltuvia viime vuosituhannen laitteisiin ja tämä Hondasta kopioitu moottoori on sitä. Tärkeää on että öljyä on moottorissa oikea määrä ( ei liikaa eikä liian vähän) 1000-2000km vois olla hyvä vaihtoväli.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

mopospurt

Olen käyttänyt Znen Twist skootteriini Teboil Moniaste Classic Mineral Motor Oil 10W-30 moottoriöljyä Tokmannilta. Toisen purkillisen lisäsin juuri vaihtaessani taas moottoriöljyt tuhannen kilometrin tultua täyteen. Peräöljyksi ajattelin kokeilla Malossin 7.1 Sport perä-/vaihteistoöljyä SAE 80W90 MopoSportista. Suositusten mukaisia on vaikea löytää, ja lisäksi suomalaiset ja englantilaiset ohjeet ovat erilaiset. Aika arpapeliltä tuntuu sopivan öljyn hankinta aloittelevasta mopoilijasta ja elämänsä ensimmäisen oman polttomoottorin omistajasta.

konenikkari

"Molemmat API SF ja SG ovat soveltuvia viime vuosituhannen laitteisiin ja tämä Hondasta kopioitu moottoori on sitä. Tärkeää on että öljyä on moottorissa oikea määrä ( ei liikaa eikä liian vähän) 1000-2000km vois olla hyvä vaihtoväli."
Samaa mieltä Sepi6:n kanssa, hyvin sopii yhteen tuo mopo ja valitsemasi öljy.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Jotkin öljyt on tehty peseviksi ja jos on karstaa, se lähtee liikkeelle. Puristukset katoaa kun se jää venttiilin väliin. Sinnikkäästi pyörittäen se taas käy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Mitäs, Coasti koetat julkituoda, tuolla kommentillasi ?
Onko siis tuo lukoilin myymä öljy pesevä, vai mitä.
Mineraaliöljyille nuo moottorit on suunniteltu...aikoinaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Joissain mainoksissa mainitaan pesevyys ja mulle kävi jonkun teboil kanssa noin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04