Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

Samppa

Kuulostaa kyllä todella oudolta jos polkukäynnistin olisi suunniteltu vain varajärjestelmäksi. Itse en oikeastaan mitään muuta käytäkkään ja hyvin ovat kaikissa kestäneet. Palautinjousi on joskus luisunut pois paikoiltaan, mutta senkin saa helposti takaisin. >:( >:(

Takuuseen vaan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Tiina89

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 16.06.07 - klo:00:30
Hmm.. Mitäs rekisteriotteessa lukee merkin kohdalla?

Itse aikaisemmin keväällä ihmettelin, kun autovahinkokeskuksessa oli myynnissä Qingqi-merkkinen kiinamopo. Kukaan suomalainen kauppias ei myy mopoja tuolla nimellä. Myöhemmin selvisi, että Cittarissa myytävä Zoner on Qingqi. Eli ilmeisesti se autovahinkokeskuksen vekotin oli ollut Zoner, mutta siitä oli tarrat nypitty pois.

Oikeassa olit  :) baotian bt50gt..  ::)

Partanen

Lainaus käyttäjältä: Tiina89 - 10.07.07 - klo:10:12

Oikeassa olit  :) baotian bt50gt..  ::)

Kiitos. Kaveri osti keväällä Fuden, ja ihmettelin, kun ei sen merkkisestä moposta löydy juurikaan mitään tietoa ulkomaisilta sivuilta. Selvisi siinä sitten tuo "oikea" merkki, eli Baotian. Kaikki kunnia silti tuotemerkille Fude, sillä sehän sai minutkin taas mopolijaksi.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Partanen

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 10.07.07 - klo:10:00
Kuulostaa kyllä todella oudolta jos polkukäynnistin olisi suunniteltu vain varajärjestelmäksi.

Saattaa kuulostaa, mutta jos tuota polkukäynnistintä katselee terkemmin, niin alkaa jopa näyttämään oudolta.  ;) Eli melko heiveröiseltä se vaikuttaa, kun laitetta katselee varikopan sisäpuolelta. Polkukäynnistimen akseli on "laakeroitu" vain varikoppaan. En tiedä onko muissa variaattoriskoottereissa sen paremmin laakeroitu, mutta ei tuota kiinalaisen poljinta tee mieli kovin paljon käyttää. Mutta eipä ole kummoinen tuo sähkökäynnistinkään. Liukulaakereilla ja todella pienillä hammasrattailla. Eipä ole tainnut insinööri paljon talvea varten suunnitella.  :D
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 10.07.07 - klo:13:17
Polkukäynnistimen akseli on "laakeroitu" vain varikoppaan.

Piaggiossa ainakin menee akseli myös pidemmälle, eli varikopasta varsinaisessa variaattoriasetelmassa olevaan holkkiin (on ensiöhihnapyörän oikealla puolella). Tuo on kyllä aika heiveröistä tekoa jos jää pelkästään koppaan. Nooh... Talvella sitten vaan aamulla selkäreppu täyteen ladattuja akkuja ennen kun menee skootterin luo  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kappas Vaan

Eli polkukäynnistys on vain varalla kiinanskodessa.  ;D Pääasia on , että lähtee käyntiin.

Kappas Vaan

#96
Ajoin hiukan pitempää suoraa nelostiellä ja osakaasulla skootteri kelasi 50 mittariin ennen kuin huomasin katsoa, sisäänajo vielä menossa. Kulkupuoli tuntuu ainakin olevan hyvässä mallissa ja vielähän se siitä herkistyy kilometrien myötä. ;D

Edit: 290 km mittarissa, mukavaa kyytiä on skootterillani ajella. Kulutus vielä noin 3 L/100 km , mutta laskee varmasti kilometrien edetessä. Vääntöä riittää ja kaasuun vastaavuus on hyvä.

Kappas Vaan

290 km mittarissa, mukavaa kyytiä on skootterillani ajella. Kulutus vielä noin 3 L/100 km , mutta laskee varmasti kilometrien edetessä. Vääntöä riittää ja kaasuun vastaavuus on hyvä.

Samppa

Noh.. Eipä tuo kulutus nytkään mikään päätä huimaava ole, mutta kyllähän sen tuosta luulisi vielä laskevan. Mitäs manuaali lupaa keskikulutukseksi?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kappas Vaan

Siinä kahden litran paikkeilla / 100 km keskimäärin tuo lulutuksen pitäisi olla. Eli hyvään suuntaan on menossa ja edelleen korostan ajamisen helppoutta ja mukavuutta tällä skodella.

Partanen

Pitkissä ketjuissa on se huono puoli, että tiedon hakeminen vaikeutuu.

Kulutuksesta lisää: http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=164.msg1364#msg1364
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

eskomörkö

Päivää,

Pääsin nyt itsekin palaamaan mopo aikoihin ku iso ja ruma setä nappas
kortin pois kuleksimasta. Näillähän saa ajella ilmankin ja selkeästi
mukavampaa kun bussipysäkillä tönöttäminen.

Hain kanssa tuon sairaan nopeen speedyn. Valinta oli hivenen hankalampaa
kuin aiemmin jolloin oli vaan yksi vaihtoehto eli PV. Vaati sopivasti googletusta.
Valintaperusteet tähän rekkulaan olivat:

- halpa
- nelitahti(2T tuoksu ei toimi)
- Elektroninen kuristus

Ylämäissä ja kiihdytyksissä toi on melko löysän oloinen ja siihen pitänee
koittaa lääkkeeksi noita 5 tai 5,5 rullia, jos auttaisivat.

Herra Partanen on myös tehnyt loistavaa tutkimusta ja ennenkaikkea selkeitä
raportteja puuhailuistaan. Kiitokset siitä. Jatka samaan malliin, niin me
muut peesailemme täällä pioneeria...

Noi rullat oli tuolla mc-scatterilla aika edulliset.
Löytyyköhän samasta puljusta tota mainittua variaattorin jousta("malossin sininen") ?
Ei ainakaan itse osunut sivuilta silmiin. Näppärintä olisi tilailla samasta paikasta
koska postikulut tuntuu olevan samoissa luokissa osien hintojen kanssa.

Partanen

Kiitosta vaan. Tähän ketjuun sopii hyvin tämän päiväinen kokemus kaverin 75km ajetusta BT49QT-9 moposta. Meno kun loppui aivan yllättäen ja varoittamatta. Kipinä oli hukassa. Penkkiä irroitettaessa katkesi yksi penkkikoteloa kiinni pitävä pinnapultti. Oli joko väännetty väärille kierteille alunpitäen, taikka sitten ruuvattu märän maalin päälle tehtaalla. Piuhojen tarkastelun jälkeen alettiin lainailemaan osia minun moposta. Lopulta syyksi paljastui rikkinäinen puola. Uusi puola löytyi Moposportista melko julmaan hintaan, mutta sillä mopo saatiin tulille. Melko erikoinen tapaus kaikenkaikkiaan. Saattaapi olla, että puola viedään kauppiaalle kuitin kera ja neuvotellaan löytyisikö maksaja puolalle. Töistä en erikseen veloita.  ;)

Variaattorin säätöä löytyy tästä ketjusta lisää:

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=120.0
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Henuu

Heippa!
Onko kenelläkään kokemusta Boatianin talvikäytöstä? Käynnistyykö helposti, vaatiiko lämpimän säilytyspaikan, jne?
Kiitos vastanneille jo etukäteen! :)
Non est ad astra mollis e Terris

Samppa

#104
Vastaan yleisesti. Joku vastatkoon Baotianin puolelta.

Eipä ne vehkeet nyt niin kauhean hyvin kovemmissa pakkasissa ainakaan käynnisty. Mielestäni nelitahtiset ovat käynnistyneet vielä laiskemmin kuin 2-tahtiset (tiedä sitten onko tässä mitään tieteellistä perää). Käynnistyvyyteen vaikuttaa erittäin paljon se, että kaikki palikat ovat täysin kunnossa. Pienetkin viat (ryypyn takertelu, halkeamat imukaulassa, yms) estävät kyllä helpot talvikäynnistykset tehokkaasti. Sähköstarttia ei kannata käyttää, vaan ennemminkin poljinta. Talvella tankkiin kannattaa laittaa hiukan jäänestoa, niin ei kaasari ala jäätämään. Ja lisäksi kaasuttimeen 10 numeroa isompi pääsuutin.

Itse olen kaksi Kiinalaista omistanut ja molemmat olivat äärettömän huonoja käynistymään, kun lämpötila laski nollan alapuolelle. Eipä nämä nykyiset Italialaisetkaan nyt mitään raketteja ole -10 asteessa käynnistymään, mutta lähtevät kyllä jos tarpeeksi kauan sotkee.  ;)

Talvikäytössä nastat on sitten ehdottomat ja hyvä esim. kelkkahaalari.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.