Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sanli Solifer

Aloittaja so, 01.08.07 - klo:23:58

« edellinen - seuraava »

karkulainen

#255
No en muista koko lukemaa tarkkaan, mutta muistaakseni se oli 9,7sek. Minulle tädin mies kertoi vaikka mitä infoa siitä; kiihtyvyydet huiput ja aika ja nopeus 100m matkalla (sillä matkalla keräsi nopeutta 58km/h). No jokatapauksessa laitan tänään tarkat ajat kunhan saan venat säädettyä, tulpan ja liukupalat vaihdettua jne.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=1269.0
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

rautis

Jos tästä nyt on tehty jo aihetta muualla en löytänyt pahoittelen sitä jo näin alkuun.

Asiaan, suurin osa katteista ikävästi vaurioituneina joten minkä hintaisia uudet? Sopiiko tähän jotkut muun kiinan ihmeen katteet? Jos sopii mistä hankittavissa/hinta luokkaa hieman?

Kiitos jo etukäteen..

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

rautis

Ongelmana on se että joka ikinen kiinnike hajalla.. Onko mitään neuvoja tähän pulmaan? koska pitäisi saada järkevän näköinen + en mitään teippisuperliimanippusider virityksiä haluaisi alkaa tekemään

Coastside

#259
Yleinen vika näissä ja jos niitä ei aleta korjaamaan niin alkaa löytymään aamuisin alastomia skodeja.

Yksi helpohko ja luja keino on ostaa alumiinilistaa tai L-listaa ja poppareita. Tasoittaa ex-liitosten paikat ja vetää poppareilla liitosnpalat  niin että lista kiinnitetään ensi toiseen ja aseteltuna toiseen muoviin.

Katteet voi koota niin että ensin ne teippaillaan hyvin paikalleen. Sitten tehdään ulkopintoja seuraavat tuet (pahvia, puuta, kuumaliimaa), niin että irroitetut katteet voi kasata ilman skodea sisus tyhjänä oikeaan muotoon. Sitten tehdään kiinnikkeet pintasileänä tai muovit läpäisten rosteriruuveilla. Porataan kiinnikkeen suunnasta läpi muovin.

Monen ruuvattavan kiinnityksen peruste on valmistustekniikassa ja käyttöarvoa niillä ei ole. Ne voi korvata lujitemuovilla, kuten lasikuidumatolla ja epoksilla. Laajasti että se vahvistaa muovia muutenkin.

Muotoituva liitin (ohutta levyä, muovia) sallii epätarkemman asettelun muttei ole niin varma.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

rautis

kuulosti vakuuttavalta.. ja hintaa tälläiselle operaatiolle tulee noin? Itse en tajua paskavertaa näistä mutta onneksi kaikki muut tutut tajuavat niin pitää kysellä niiltä. Jos joku viitsisi. Rupesi harmittamaan siinä vaiheessa kun huomasin että takakate  on lähes kokonaan iirt =<

purjomestari

Mikäli mielii saada mopon huiput nousemaan eikä niinkään kiihtyvyttää niin onko se lähdettävä kasvattamaan kuutiomäärää vai onko jotain muuta keinoa? Multivari? Tehoputki? Nyt kiinni kevyemmät rullat joilla mopo kiihtyy edes jotankin mutta huiput tuntuivat vaan laskeneen mikä on tavallista kolme grammaa vakiorullia kevyemmillä?

Coastside

Miksi huippua lisää? Se on juuri se mistä jää kiinni. Kukaan ei juuri piittaa tai edes tiedä miten mopot kiihtyy. Autoilijat jopa mielistyvät kun mopo häipyy jonnekin ja pian siinä risteyksessä.  :-*

Vauhti tyssää kahteen asiaan: Välityksiin ja tehoon. Välityksen loppuessa mopo alkaa kiljumaan kovemmin mitä se on tehty kestämään. Tehon loppuessa se jää turvallisesti siihen nopeuteen mihin moottori jaksaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

purjomestari

Asun kaukana kaikesta ja ajelen usein pitkiä matkoja enkä niinkään kaupunkiajoa ja välillä tylsistyttää istuskella mopon päällä ajelemassa reilua kuutta kymppiä (mikä tosin on ihan kiitettävästi vakiolle :D) mutta siis jos näin alkuun hankkisin vaikka sen multivarin. Onko näillä mitään merkittävää eroa multivar ja narakun etuvari

tommi

Eipä noilla ole mitään ratkaisevaa eroa. Jos välttämättä jomman kumman haluat tilata niin valitse sitten Naraku. Mulla on itselläni juuri tuo sama satsi ja voin sanoa että ainakin nuo Narakun rullat on parhaimmat rullat mitä markkinoilla on. Yli 5000km olen ajellut samoilla rullilla ja aivan pyöreät ovat vielä, jokainen rulla. Hyvää tuossa on myöskin jäähdytysurat rullakupissa.

Eipä tuollakaan saa tosin huippuja lisää vakiopytyllä. Mulla on itselläni 82cc pytty virinokalla ja kulkee tuolla varilla 65-70 suorilla todellista nopeutta. Eipä näitä saa juurikaan enempää kulkemaan teki sitten mitä tahansa.

Ihan hyvinhän sulla jo kulkee jos reilut 60 (todellista?) ottaa suorilla. Jos päädyt tilaamaan tuon narakun niin kannattaa varautua pettymykseen huippujen suhteen.

VariJari

Jos ei ota tehosta kiinni niin voihan sen vakio variaattorinkin tarkistaa että läheneekö variaattori levyt täysin (voi _ehkä_ tarkastella piirtämällä "kestotussilla" etuvarin liukupinnalle, kuluu sitten pois siitä mihin hihna on yltänyt..) , millikin välystä niin huipuista voi kadota välitysten loppuessa jokunen kilometri,.. asiaa voi paikata lyhentämällä holkkia hieman tai ehkä leveämmällä hihnalla (mutua...) Kulunut ja venynyt hihna voi laskea huippuja kans.
Harrastelussa: bt49qt-12

purjomestari

Joo päätinkin vaihtaa vain vakiorullat takas, kun ei tässä enää paljon mopoilukelejä ole jäljellä ja keväällä ajellaankin jo nelipyöräsellä. Mutta noilla vakiorullilla kulkee taas paremmin eikä kiihtyvyys kokenut silti järkyttävän kovaa kolausta. Ja itseasiassa toi huippunopeus oli aika jännä juttu, kun mittari näytti noin 60 tasasella ja ajattelin aina että näyttää kuitenkin liikaa mutta gepsillä kun mittasin niin huiput olikin 67. Oli siinä sitten ihmettelemistä.

karkulainen

Juu, se kuvastaa mittareiden tarkkuutta, minulla mittari valehtelee ~10km/h liikaa. ::)

Nyt kiihtyy tasaisesti ja nopeahkosti siihen 75km/h (~65km/h oikeata) asti. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Eki

Mukavan tuntuinen ja tehokas laite mopoksi (3.2kw=n.4hv), varmasti joku osaa kertoa kumpaa mopo saa kun kiihdyttää, niin saako liikaa vaiko liian vähän, kun se kerran booaa ja lähtee sitten, tuo ilmiö tapahtuu vain kun kiihdyttää hiljaisesta tasaisesta nopeudesta, laite on vielä sisäänajossa. :)

Coastside

Kiihdytyspumpun oikulta kuullostaa. Ainakin  monet ovat niin päätelleet. Neulaa kannattaa kokeilla alempana, jotta osakaasu laihenisi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04