Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

TemeZi

Joo hihna on varmistettu oikeaksi. http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=239 eli tällästä kans sit tulemaan? Paha kun ei oo mitään soveltuvuuksia kerrottu tuossa kytkimessä..
Mitään arvauksia miten ne lautaset on edes voineet kärsiä niin paljon? :o Ja taitaavat olla hieman soikeat, lieputtavatkin..

Coastside

Lainaus käyttäjältä: TemeZi - 08.06.13 - klo:11:56
http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=243 eli tämä taitas olla se käypänen?
Ja lissää apua, aukasin ja huomasin että takavarin lautaset olivat lohkeilleet ihan ihmeellisesti, saattoi olla millinkin porras metallissa.. Eli vaihtoon, mutta mistä pelkät lautaset? En löydä ku vaan koko kytkinpakettia :s
Samaa lohkeilua on sattunut startin hammaskehässäkin. Se on valmistustekniikan virheitä joita näissä on. Kytkinkello voi kietoutua tai rikkoontuakin samasta syystä. Laaduntarkastus joko puuttuu tai se on satunnaista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 08.06.13 - klo:13:02
Lainaus käyttäjältä: TemeZi - 08.06.13 - klo:11:56
http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=243 eli tämä taitas olla se käypänen?
Ja lissää apua, aukasin ja huomasin että takavarin lautaset olivat lohkeilleet ihan ihmeellisesti, saattoi olla millinkin porras metallissa.. Eli vaihtoon, mutta mistä pelkät lautaset? En löydä ku vaan koko kytkinpakettia :s
Samaa lohkeilua on sattunut startin hammaskehässäkin. Se on valmistustekniikan virheitä joita näissä on. Kytkinkello voi kietoutua tai rikkoontuakin samasta syystä. Laaduntarkastus joko puuttuu tai se on satunnaista.
Koeta kasata uudesta ja vanhasta sopiva.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#1128
Lainaus käyttäjältä: TemeZi - 08.06.13 - klo:12:59
eli tällästä kans sit tulemaan?
Kyllä. Tuon halvemmalla ei suomesta samaa pakettia saakaan. Seuraavaksi halvin taisi olla av-motorissa.

Lainaus käyttäjältä: TemeZi - 08.06.13 - klo:12:59
Paha kun ei oo mitään soveltuvuuksia kerrottu tuossa kytkimessä..
Ei ole siksi kun kaikissa kiinan 4T koneissa on sama.

pekpel

Jotain on irti tai hajalla tai väärin paikallaan..
Epäilen että etummainen mutteri on löysällä.. Siis se mutteri joka kiristää rullakupin paikalleen..
Hihna on ollut liian kireällä, eikä mutteri ole kiristynyt paikalleen, voip olla että hihnakin on jo vaihtokunnossa jos on litistynyt tuossa hommassa ja saanut kipeää..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

purgiaali

Kymcon uutta etuvaria ja hihnaa sisäänajettu nyt  arviolta 1000km. Viimeiset pari sataa kilometriä on kierrokset erityisesti alle 50 nopeudella pikkuhiljaa pudonnut jonkin verran. Eilinen sateessa ajo tuntui korjanneen tilanteen ja kierrokset taas korvakuulolta samoissa lukemissa, kuin viime säätöjen jälkeen. Ei luulisi tuonne variin paljoa vettä pääsevän, kun varikotelon imuröörissä on 40cm purtki, jonka pää alakatteiden sisällä.  ::)

FlatLander

#1131
En tiiä mikä mättää, mutta en saa kirveelläkään tuota skodea kulkemaan yli 60 km/h. Kaikki muuten ok, mutta ton varin setuppien kanssa "vähän" vaikeuksia...
Kiertää ok, mutta ei jaksa vetää 55 km/h jälkeen oikein millään (paitti alamäessä mennään jo 65++), paikallaan keskijalalla kiertäis vaikka maailman tappiin. Ja kiihdyttäessä takavarissa kuuluu omituinen ulina...
Varisetuppi:
Naraku HS etuvari
GATES 729x17,5 hihna
5,5gr rullat
Vakio takavari
Vakio VP-jousi

Koneessa 72cc sylkkä, "high rise" nokka (from Ebay....)
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

tommi

Taitaa vaan loppua tehot siitä kokoonpanosta. 72cc pytty ei juurikaan tuo lisää nopeutta, eikä se virinokkakaan. Yli kuudenkympin vauhtiin pitäisi olla vähintään 82cc pytty ja isovenakansi. Ei mullakaan kulkenut 72cc + virinokka kuin 60km/h tasasella.

kalevi

Joo. Ei tuntunut kestävän tuo Koson valmistama High speed etuvari. Jotain 3000km.



Oma arvioni on, että: Tuo holkki oli väljistynyt rullakuppiin nähden. se rikkoi sitten muoviset rullalautasen ohjurit, ja tulos oli tuo. Eikä se äännellyt aikaisemmin yhtään.

Onneksi oli tuossa Malossin multivari tilalle laittaa.

On tää hianoo. Keväällä hajoss  kampura, viimeviikolla pakovena, ja nyt tämä.

On kyllä Mopon merkinvaihto käyny mielessä joo.
-Solifer XTR Export
-2X EX Baotian Milan Sport Bt49-Qt9d
-EX Baotian Bt49-Qt12 Rebel-

Juissi

Onkohan näitä Kosoja eri valmistuseriä, tms?
InsOmniallahan hajosi myös Koson vari, jos oikein muistan, oma taas on pelannut hyvin jo kohta 5000 km.
Kulumaakaan ei ole juuri ollenkaan ja kuitenkin 72 cc pytty, eli vääntää.

Mitä toi ruskea "tahna" noissa kuvissa on?
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

tommi

Noissa Koson vareissa näyttää olevan aika heikkolaatuista tuo rullakupin messinkipusla kun se kuluu noin nopeasti. Tai mitä lie ainetta onkaan. Mullakin hajosi ihan samalla tavalla, jotain 2000-3000km ajon jälkeen. Ohjuripalat ihan palasina ja lautanen oli hakannut hirveät lovet kuppiin. Jokseenkin täydellinen tuho. Siihen jäi minun kokeiluni Koson vareilla..

kalevi

Lainaus käyttäjältä: Juissi - 04.09.13 - klo:14:48


Mitä toi ruskea "tahna" noissa kuvissa on?
Se on ihan semmosta ruskeeta pölyä. Luulen sen tulleen juurikin tuosta kuparinvärisestä rullakupin keskiosasta, koska se holkki ei ollut väljä, kun vertasin sitä uuteen.  72cc on mullakin. Tuossa isompi kuva:
[
-Solifer XTR Export
-2X EX Baotian Milan Sport Bt49-Qt9d
-EX Baotian Bt49-Qt12 Rebel-

konenikkari

#1137
Lainaus käyttäjältä: kalevi - 04.09.13 - klo:17:09
Lainaus käyttäjältä: Juissi - 04.09.13 - klo:14:48


Mitä toi ruskea "tahna" noissa kuvissa on?
Se on ihan semmosta ruskeeta pölyä. Luulen sen tulleen juurikin tuosta kuparinvärisestä rullakupin keskiosasta, koska se holkki ei ollut väljä, kun vertasin sitä uuteen.  72cc on mullakin. Tuossa isompi kuva:
[

Todella hieno tuo kuva (kymmenen pistettä) josta näkyy että viimeisillään kuudesta rullasta vain kolme ylettyi työmaalleen.
Kun rullat ei aivan kaikki ylety, ei ole ihme jos johonkin syntyy vähän "vinokuormaa"
Lisäksi kuvasta näkyy ettei korjaustoimiin ryhdytty  ::) päivääkään liian aikaisin.
Nyt rullakuppi on pilalla.

Noissa nelarin variaattoreissa on ehkä syytä noin yleensäkin, huoltoväliä lyhentää.
Koska moottori potkii vain joka toisella kierroksella, on rasitus vähintään kaksinkertainen.
Ja tasakaasulla vailla jatkuvaa yhdensuuntaista vetoa ajettaessa, vaihtaa jatkuvasti vetosuuntaansa joka taatusti lopettaa ko. osat ennen aikojaan.

Taitaa tuo väritys syntyä monen värin ja kulumisen yhteisvaikutuksesta.
Mitähän kaikkia eri materiaaleja sisälsivät nuo totaali loppuunkuluneet rullat?

Veikkaisin että loppuunkuluneet muovi/komposiittirakenteiset rullat sisältävät myös rautaa.
Kun variaattori lämpenee ja kylmenee, syntyy aina myös kosteutta.
Ja raudan ja kosteuden ja happeen yhtymisen lopputuloksen värin me tunnemme kaikki.
Variaattorikopan rakenteista  joissa on kopan välissä tiiviste, eikä minkäännäköistä tuuletusta, tuota mystistä ruskeaa ainetta löytyy yleseimmin kuin muista. 
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kalevi

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 04.09.13 - klo:18:13
Lainaus käyttäjältä: kalevi - 04.09.13 - klo:17:09
Lainaus käyttäjältä: Juissi - 04.09.13 - klo:14:48


Mitä toi ruskea "tahna" noissa kuvissa on?
Se on ihan semmosta ruskeeta pölyä. Luulen sen tulleen juurikin tuosta kuparinvärisestä rullakupin keskiosasta, koska se holkki ei ollut väljä, kun vertasin sitä uuteen.  72cc on mullakin. Tuossa isompi kuva:
[

Todella hieno tuo kuva (kymmenen pistettä) josta näkyy että viimeisillään kuudesta rullasta vain kolme ylettyi työmaalleen.
Kun rullat ei aivan kaikki ylety, ei ole ihme jos johonkin syntyy vähän "vinokuormaa"
Lisäksi kuvasta näkyy ettei korjaustoimiin ryhdytty  ::) päivääkään liian aikaisin.
Nyt rullakuppi on pilalla.


Noilla rullilla jotka olivat kaikenlisäksi Malossin HD rullat, olin vaihtanut tuohon variaattoriin Heinäkuun puolivälin tienoilla, eikä variaattorissa tuntunut silloin mitään välyksiä, eikä se ollut tuollaisessa ruskeassa pölyssä.

Korjaustoimiin olen mielestäni ryhtynyt vähän liiankin kanssa. Nyt vaan kävi näin.

Kävi nyt vaan mielessä, että kun tuon kampuran vaihdoin keväällä, niin olisko akseli jotenkin kiero valmiiksi. Kaikkihan on mahdollista näiden Made in China vehkeitten kanssa.
-Solifer XTR Export
-2X EX Baotian Milan Sport Bt49-Qt9d
-EX Baotian Bt49-Qt12 Rebel-

tommi

Näyttäisi todellakin että tuossa kalevin rullakupissa on kuparinen pusla. Niitähän on myös messinkisiä ja ihan jotain "oikeaa" kovempaa metalliakin. Tsekkasin äkikseltään omat rullakuppini (4kpl) niin oli kolme metallista ja yksi messinkinen, ei yhtään kuparista. Saattaa olla että nuo kupariset ovat kaikkein heikoimpia kestämään.