Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Juissi

Itsellä kinkin vakio takavari, (putsattuna ja voideltuna kuivavoiteluaineella).
Edessä Koson variaattori 4, 7 gr rullilla ja en keksi mitään pahaa sanottavaa toiminnasta.

Jos kahvaa pitää tupissa, huutaa kone täyskierroksilla koko ajan ja jos taas ajelee maltilla on kierrokset alhaalla.
Kahvaa jos kääntää, kierrokset nousee heti, samoin mäessä.
Hyvän matkavauhdin voi pitää "tyhjäkäynnillä".

Kaverina tolla on 72 cc pytty + vähän muuta.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

tase40

17 vuotiaan tytön äiti tahtoo kysyä tyhmä mutta missä etuvariaattori sijaitsee?

PappaSkootteri

tässä kuvaa avatusta variaattorista jossa "koppa" auki (irrallaan) ja etuvariaattori on etupyörän puoleisessa päässä ja yllätysyllätys takavariaattori takapäässä... siis variaattorien välillä kulkee hihna
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

tase40


agee

Hyvää kesänalkua kaikille skootteristeille!

Nyt taas kun aurinko paistaa ja mopokelit on kauneimmillaan, kaivoin kiinalaiseni veljen tallista. Ei siinä ollut kuin 10cm kerros sahanpurua päällä, mutta hienosti tunnin starttailun jälkeen se sieltä heräsi. Ihan tosi.

Akku hyytyi vartissa, mutta auton kaapeleista sai sen verran virtaa että Qinqqi pienen rikastimen säädön jälkeen heräsi talvihorroksesta.

Kesän ensimmäiset ajot tuovat taas mieleen viimekesäisiä ongelmia: startti. Ei lähe käymään kylmänä, vaikka viime kesänä ostin "uuden" Keihin kaasuttimen. Rullat variaattoriin ovat edelleen vaihtamatta koska se perkeleen palikka, missä rullat on sisällä ei irronnut sitten millään.

Ei nyt varsinaisesti liittynyt topikkiin mutta huomenta vaan!
Jos ei saada miehiä rajalle paskan maahantuonnin ehkäisemiseksi, Qinqin maahantuonti jatkukoon.

Coastside

#1100
Miten se jumittaa? Eihän se kuppi voi holkkiin jumia koska variaattori ei silloin toimi. Siinä on akselilla holkki ja kuppi sen päällä ja akselin päässä hammasratas ja mutteri. Kaikki muu voi jumia estämättä normaalia ajoa paitsi kuppi.Kupissa on takalevy joka tietenkin voi jumia ruostumalla mutta vari ei silloinkaan toimi. Onko siinä holkin päässä jokin lieri josta kuppi ei tule yli?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

matkain

Lainaus käyttäjältä: mtx5 - 20.10.08 - klo:21:06
ei ainakaa ollu väljä ku vaihdoin hihnan samalla kokeilin!kokeilin ilman variaattorin koppaa käynissä niin se startin pendis pyöri mukana ku kone oli käynissä! ei hän se saa pyöriä ku kone on käynissä

Äly hoi! Se pendix on tietysti holtiton ilman koppaa. Sille ulkopäälle pitää olla jotain tukea.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 28.05.13 - klo:11:18
Miten se jumittaa? Eihän se kuppi voi holkkiin jumia koska variaattori ei silloin toimi..
Mikäli on sama mitä mulla, niin tuttu juttu jo 2:sta koneesta. Mulla on se holkki suurinpiirtein hitsaantunut akseliin kiinni. Irti sitä ei ehjänä enää kuitenkaan saa ja yhdestä toisesta koneesta se lähti vain kun dremelillä ja laikalla hissukseen leikkasi sen halki. Vaati kyllä pitkää pinnaa ja tarkkaa kättä ettei turhaan tee akseliin jälkiä. Variaattoria aukaistessa siis se rullakupin takalevykin jää sinne paikalleen kun sitä ei saa pois. Kasatessa pitää laittaa rullakuppiin hivenen vaseliinia niin pysyvät asennuksen ajan rullat paikallaan. Käynnistyttyään moottori viskoo keskipakovoimalla kyllä vaseliinit heti mäkeen. On ollut se holkki akseliin jämähtäneenä nyt vissiin jo kolmatta vuotta. Rullat, liukupalat ja rullakupin saa kyllä vaihdettua. Ainoana holkki ja takalevy joutuu pitään samoina jos etuvariaattorin uusii. Ei ole kyllä ollut niitä mikään pakko vaihtaa kun niissä ei kulumia ole havaittavissa ja holkin paksuuskin on vielä täysin ok.

kani

On se joskus itselläkin ollut vähän nihkeä mutta että noin jumissa :O. Olisko likaantunut pölystä ja jumiutunut sitten?

Coastside

Siihen holkkiin voi hitsata paksun prikan ja vetää ulosvetäjällä akselia vasten.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Pöly yms lika ei sitä noin lujaa kiinni pidä. Sisäpuolen on tarvinut kuumuudesta johtuen kutistua niin että se on ns. lämpösovituksella kiinni. Ulkomitat kylläkin on ok, eikä holkki ollut vetänyt soikeaksi. Jos vaihtaa tarvii niin hitsaan siihen ulosvetäjän kiinni. Se jämähti kun variaattori meni väljäksi. http://s1103.photobucket.com/user/Napanuora/media/Baotian/SDC12977.mp4.html

kani

Ja miten variaattori menee noin väljäksi  :o

-Zone-

Sekarullat oli silloin kiinni. Ilmeisesti vaan sattui olemaan juuri sopivasti kierroksia ko. yhdistelmälle jotta se alkoi värisemään ja värinä söi pikkuhiljaa sitä liukulaakeria väljäksi. Ei oikein muuta selitystä ole tullut mieleen. Kumma kyllä,.. selvää meteliä kuului vasta kun se oli jo tuossa kunnossa ja siitä kalkattavasta äänestä epäilin kiertokangen laakerivikaa.

agee

Sain hakattua sen eilen irti sieltä. Ei siellä ollut yhtään mitään, mutta akseli on vaan etuvarille niin jämpti. Mullapa on vielä sellanen etuvari joka on ruuveilla takaa kiinni. On kato sen verran tehoa et ei pääse rullat karkuun :D

No joo, 5,5 g tuli heitettyä paikalleen, mutta kierrokset nousee muuta ei oikeen tapahdu. Siis toki se toimii mutta varsinaista eroa vanhaan en keksinyt :)
Jos ei saada miehiä rajalle paskan maahantuonnin ehkäisemiseksi, Qinqin maahantuonti jatkukoon.

-Zone-

Eikös se takaa ruuvattava ollut rajoitettu variaattori, että se ei pääse liikkumaan maksimiasentoon. Hitto kun en enää muista sitä sen rakennetta.