Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

agee

JKarha:

Omassa kinkissäni on rajoitin poistettu, eli CDiboksista muistaakseni(!) sininen johto on kylmästi poikki. Pakoputken oon vaihtanut alkuperäisestä tarvikeputkeen ja POISTANUT siitä sen pakokaasun takaisinkierrätysjärjestelmän. Eli siis sen komeen pikkuboksin joka on ns. "katalysaattori". Vei multa todistetusti huippunopeudesta 5km/h pois. Laikkasin sen putkesta irti ja laitoin pultin siihen jäljelle jääneeseen reikään.

Mutta ehkä se tärkein.

Hihna. Ja sen kunto. Orkkishihnahan noissa taitaa olla 12" 729-18 jolla vehje siis kiihtyy, muttei kulje, kun taas 10" 669-18 hihnalla kulkee muttei kiihdy. Eli jälkimmäinen on lyhyempi ja tiukempi. Itse käytän sitä.

Jos ei saada miehiä rajalle paskan maahantuonnin ehkäisemiseksi, Qinqin maahantuonti jatkukoon.

agee

Ja vielä itseasiassa yksi oikeen kysymys;

Piti eilen vaihtaa rullat omaan Qinkkiin. Etuvarin rullakotelo ei lähtenyt irti millään perkeleelläkään. Holkki lähti mutta itse varikotelo tuntui olevan jollain lukkosokalla kiinni siellä.
Kaikissa ohjeissa mitä katsoin, sanottiin että ota pois vaan kyllä se sieltä tulee. Mut en uskaltanut alkaa repimään.

Hjälp! :)
Jos ei saada miehiä rajalle paskan maahantuonnin ehkäisemiseksi, Qinqin maahantuonti jatkukoon.

Coastside

Se kuppi on takakannella? Siinä on silloin tiukahkojakin sovituksia jotka voi hitsautua kiinni akseliin. Ei siinä auta kuin vetää irti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Fresh

#1083
Eli siis onko sillä hihnan koolla niin kovin paljoa väliä? Itellä pitäs tuo hihna kans vaihtaa kun huiput ainakin huomattavasti jo laskeneet ja hihnassa lukee 729 ja 17,5, eli kait tämä olisi ihan kelpo?

Ja agee: Paljonko sulla on ollut eroa huipuissa noiden hihnojen välillä? Itellä ainakin kulki joskus tuollasella 729-17,5 hihnalla ~60kmh (50cc) ja kiihtyy mielestäni erittäin hyvin tälläseks 4-tahdiks :D

abasement

Lainaus käyttäjältä: ramba - 15.05.12 - klo:21:58
200% löysempi vp-jousi ja 4grammaa painavemmat rullat!

200% löysempi taitaa olla jo vetojousi :)
Sano, mitä tarkoitat, tarkoita, mitä sanot.

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: abasement - 24.08.12 - klo:00:06
Lainaus käyttäjältä: ramba - 15.05.12 - klo:21:58
200% löysempi vp-jousi ja 4grammaa painavemmat rullat!

200% löysempi taitaa olla jo vetojousi :)
Olipa terävä huomio. ;D

abasement

Oman sudokun variaattorin kanssa tuskaillessani, päädyin juurikin tänään suhteellisen hyvään kokoonpanoon.

Edessä 6,2g rullat, takana alkupräinen vp-jousi ja kytkimellä mallossin vihreät jouset. Lisäksi nyppäsin ilmanputsarin sisältä putkenpätkän pois ja ruuvassin kakku ruuvin pohjaan saakka.. Pakokaasun kierrätykset tms kukut alkuperäisellä mallillaan, eli paikallaan.
Paikaltaan lähdöstä huippunopeuksiin asti jatkuva 6k kierrokset, mikä on jo hyvin tehopiikkialueella. Alamäissä suurimmilla nopeuksilla kiekkaneula pyörähtää 10-12k alueelle.
Skoba kiihtyy reippaasti, kulkee tasasella noin 55km/h ja ylämäkihyytyminen lievää.. Jyrkän ylämäen alapäästä lähdettäessä kiihtyy nopeasti 20km/h, ja myöhemmin 35-40km/h nopeuteen, mikäli mäkeä riittää.
Alamäessä kiihtyy reiluihin vauhteihin. Mittarissa 80km/h (70 oikeassa maailmassa). Neula siis saavuttaa tuon maksimin ja vauhti jatkaa kiihtymistään. Tämä oli lyhyessä jykässä mäessä. En tarkistanut GPS..


Tämä kaikki siis reilulla kuormalla.
Sano, mitä tarkoitat, tarkoita, mitä sanot.

abasement

Kannattaa sitten laittaa se varin mutteri tiukkaan kiinni..

Itselläni irtosi tänään ja koko pakka levisi kopan sisälle. Tuuletuslevy tärähti atomeiksi. Onneksi ei muuta hajonnut. Ehkä oli onnea, kun olin poistanut käynnistyspolkimen aiemmin. Moposport sentään on tuossa parin kilsan päässä joten sain näppärästi uuden (koko etuvari piti ostaa). Hyvin toimi ilman tuuletintakin lyhyen matkan.

Kivaa oli tuuppia kotteroa vesisateessa (alkoi samaan aikaan) 1,7km ylämäkeen.
Sano, mitä tarkoitat, tarkoita, mitä sanot.

pekpel

Jopas se koittelee ajelu skootteria..
Onhan tuosta varin mutterien oikeesta kireydestä ollut täällä juttelua paljonkin...

Onneks ei tarvinnu pitempää matkaa juoksuttaa skopaa  ;)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

FlatLander

Nyt pieni mielipide kysely.

Mikä olis paras etuvari tommoseen gy6 koneeseen ja miksi?

Nyt mielipiteet esille!
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

pekpel

Vakioon ihan vakio kiinakikkare..
72cc ja isommilla pytyillä alkaa jokin narakun hs tai malossin vastaava toimimaan jotenkin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

#1091
Sehän on ihan makuasia, mikä vari sopii kenenkin makuun. ::)
Toiset haluaa että kone huutaa hoosiannaa ja liikkeelle lähtö pitää tapahtua vasta koneen teho ja vääntöalueen yläpuolella. :o Ja toiset taas tykkää että kierrokset pysyy maltillisina kautta linjan. Sitten on myös niitä, jotka haluavat koneeseen maltilliset kierrokset, paitsi täysikaasulla jolloin saa varista ja koneesta kaiken hyödyn irti. ;)

Itse lukeudun tähän jälkimmäiseen koulukuntaan ja ehdottomasti paras etuvari on itselleni ollut alkuperäinen, pienin muokkauksin. Dremelillä hiukan jatkoin rullien liikerataa ja se olikin omaan makuun sopiva etuvari. Naraku ja Malossi ei ollut omaan makuuni, oli viritysaste ja kuutiotilavuus mikä tahansa, joten joutuivat vähän käytettyinä myyntiin.

Nyt taas on käytössä Koson etuvari "tosin pari numeroa isommassa Gy6 koneessa" ja se on ehdottomasti paras etuvari, mitä ikinä on itselläni käytössä ollut. Sillä pystyy cruisailemaan tasakaasulla pikkukierroksilla ja kahvasta väännettäessä reagoi nopeammin kuin ajatus.

Edit: Ja tietysti etu ja takavarin on toimittava yhteen, joten paljon on myös takavarin toiminnasta kiinni, miten etuvari käyttäytyy.

pekpel

Eipä tuota oikein paremmin kiteyttää voi kuin InsOmnia tuossa edellä, muutamaan lauseesen sai mahtumaan paljon asiaa..
Tästäpä sitten varmasti tulee lisää kysymyksiä, ja sehän on hyvä  8)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 04.04.13 - klo:21:26
Edit: Ja tietysti etu ja takavarin on toimittava yhteen, joten paljon on myös takavarin toiminnasta kiinni, miten etuvari käyttäytyy.
Omat empiiriset kokeet on johtanut siihen päätelmään, että juurikin takavari sanelee sen etuvarin toiminnan. Siksi musta useimmissa tapauksissa kinkin vakiovari on hintaansa nähden aivan ylivoimainen kun sen etuvarin toiminta on 80-85% kiinni siitä takavarista. Itse olen nykyään vallan käyttänyt edessä vakiovariaattoria ja modauksetkin olen nyt keskittänyt takavariaattoriin. Sekin on nykyään vain pieni muunnelma vakiosta. Kytkin on vakio samoin jouset, mutta voimansiirtolevyä on modattu ja muutoinkin takavariaattorin herkkyyttä on parannettu. Osaltaan sen toimintaan vaikuttaa myös nykyiseltään koko variaattorin parannettu jäähdytys.

pekpel

Mitä löysemmällä takavarin jousella saa mopon toimimaan halutusti, sen kauemmin kestää kikkeliskokkelis koneessa hihnat ja muut palikat varissa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..