Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

palikka

tuntuu ihimeelliseltä et jollain on tuo 17mm muteeri nuinlujaa kiinni et pulttipyssyä tarttis,ymmärtääsin jos olis vanha ruosteinen ja lukitteella kiinni laitettu.ite vaihroin rullat ja mutteri aukes ku laitoin lenkin kiinni ja hanskan käteen ja pidin starttikehästä vähän vastaan,peukalo lenkin päälle ja timpurinvasaralla pari napakkaa iskua ni aukes.kiinni laitoon samoon parilla iskulla ja pysyny on.
äiti,lähetä rahaa

jontikka

MTX-5 variremmi keskusteluun pikku lisä mauste..Lueskelin suomi24 sivujen mtx-5 juttuja.Silmiini pisti juttu jossa omistaja hämmästeli remmin katkeamista jo 1000 km:n jälkeen...Niin että oiskohan alkuperäisessä remmissä jotain häikkää... ???

A_sentaja

Voi poikkasta aikaisemminkin,, "nimimerkki, kokemusta on.." :(
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Viiru

5.1 gr rullilla testiajo ajettu, mittarinopeus max nyt noin 48 km/h  ja hieman ripeämpi kiihtyvyys, mäessä ei vauhti juuri hiljentynyt. Tosin isot mäet ovat vielä testaamatta. Ulkolämpötila oli noin neljä astetta . Kolahteluja ei kuulunut.

Jkarha

Luin koko ketjun läpi mutta yksi asia ei ihan täysin aukene, mitenkä rullien vaihto kevyempiin vaikuttaa huippunopeuteen jos ei rajoitinta ole?
Jos ei se nouse niin voisin omaankin harkita enempi kiihtyvyyttä nopeuden sijaan.

Vespa LX50 4T4V 2013

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Jkarha - 12.04.08 - klo:18:52
Luin koko ketjun läpi mutta yksi asia ei ihan täysin aukene, mitenkä rullien vaihto kevyempiin vaikuttaa huippunopeuteen jos ei rajoitinta ole?
Jos ei se nouse niin voisin omaankin harkita enempi kiihtyvyyttä nopeuden sijaan.



Siis selvällä suomen kielellä, keveämmät rullat helpottaa koneen pääsemistä tehoalueelle, ts kiihtyvyys paranee ja hieman nopeuskin, mutta erioten kiihtyvyys. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Viiru

Ja kevyemmillä rullilla on mainiota huomata kierrosten pysyvän vakiona ja variaattorin heittävän isompaa välitystä. Naapuri kokeillesaan ihmetteli ettei "skootterini vaihda ollenkaan isommalle. "  ;D

Kiihtyvyys on toki parempi, mitään rakettimaista kiihtyvyyttä ei kannata odottaa.

Jkarha

Onkos tiedossa vaikuttaako rullien vaihto variaattorin hihnan kestoon ?
Vespa LX50 4T4V 2013

A_sentaja

ei ainakaan minulla ole sen takia hihnat paukkuneet, että keveitä rullia epäilisin.. :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Jousikuorma pitää hihnan kireällä. Sen lisäksi sen kestoon vaikuttaa nopeudenvaihtelu ja nykäykset, jos esimerkiksi vapaalla rullataan mäkeä ja väännetään kaasua, jolloin kytkin ottaa kiinni ja tuntuu selvä nykäisy. Kuumat olosuhteet eivät suomessa niitä kuormita ja pakkanenkin jos ajaa talvella.

Vertailun vuoksi: Autoissa vastaavanlainen hihnaveto kestää kymmeniätuhansia kilometrejä ajoa. Jos se mopossa pettää, sen syynä on rakennevika.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pommi

Lainaus käyttäjältä: Viiru - 12.04.08 - klo:20:58


Kiihtyvyys on toki parempi, mitään rakettimaista kiihtyvyyttä ei kannata odottaa.

Kyllä sillä isin derbipojat taakse jää ;).

Jkarha

Nyt on Malossin 5.1g rullat Baotianissa. Kyllä se hieman virkeämmin tuntuisi mäkeen menevän. Huippunopeus ei mielestäni juuri pudonnut, nyt se vaan
saavuttaa sen nopeammin. Kilometrejä on 840 ja hihna näytti olevan ihan ok-kunnossa mutta aika paljon oli kopassa mustaa purua.  Saa nähdä kauanko tuolla mennään.

Vespa LX50 4T4V 2013

Kippo

Jäi vähän epäselväks tää, että vaikuttaako siis rullien vaihto olennaisesti nopeuteen? Jos vaikuttaa, niin tippuuko vai nouseeko huippunopeus? Kun en hirveesti nopeuden haluaisi tippuvan.

Kenzy

Kevyemmät rullat tiputtavat huippuja jonkin verran, mutta puhutaan nyt alle 5km/h tiputuksesta, esim. kiinalaisessa nopeudenrajottimellisessa vehkeessä huiput ei tipu ollenkaan, koska se rajotin sielä hakkaa edelleen vasten.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Partanen

Kiinalaisessa on liian painavat rullat alunperin, koneen tehoihin nähden. Liian kevyet rullat tiputtaisivat huippunopeutta. 5 - 5.5 grammaiset ovat sopivan painoiset, joten kiihtyvyys paranee, huippunopeus ei laske, huippunopeus saattaa jopa nousta, tai se huippunopeus ainakin saavutetaan nopeammin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003