Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Jkarha

#1050
Ohessa kuva rullakupin takaa, siinä on vain tuo taustalevy.

Toinen kuva akselista kuppi irrotettuna.

http://aijaa.com/0053810215410
http://aijaa.com/0039310215411

Mitään elektronista rajoitinta en ole huomannut, paitsi kierrokset taitaa olla rajoitettu. Jotenkin mekaanisesti tässä kuristukset täytyy olla.   Koneessa itessään potkua kyllä on mutta 40 km/h paikkeilla loppuu meneminen..

Joo, ja 2t kiinalainen tämä soliferi...    :)
Vespa LX50 4T4V 2013

pekpel

Nää onkin hauskoja.. Itekin menny näihin monta kertaa..
Ketjussa tulee kyselyitä ja aina unohtaa mikä peli on kullakin jos ei ole erikseen mainintaa..
Vois ihan laittaa suosituksiin näille yleisille kyselypalstoille muistutus jotta joka postauksen alkuun tietoo mitä ollaankaan korjaamassa...
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 18.05.12 - klo:21:48
alkuun tietoo mitä ollaankaan korjaamassa...
Ja usein myös tieto mitä kaikkea on yritetty korjata "tuhota".

pekpel

jkarha..
Eips ole noissa rajoittimia, muuta kuin holkin pituus..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Jkarha

Variaattori kuin variaattori, eikös se ole sama vaikka olisi leikkuupuimuri kyseessä ?    :)

Alkaa tuntua siltä että tätä ei ole rajoitettu tuosta kohtaa, voiko toisiopuolelle olla kuristinta vai onko tämä vehje vaan suunniteltu tällaiseksi ?

Vespa LX50 4T4V 2013

InsOmnia

Kuristuksiahan kiinan keksinnöistä voi löytyä mistä vaan. Joissain on imukaulassa tukkeuma toisissa pakoputkessa kuristusholkki ja cdi boxi voi olla rajoitettu, ym. ym. :o

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Jkarha - 18.05.12 - klo:21:55
Variaattori kuin variaattori, eikös se ole sama vaikka olisi leikkuupuimuri kyseessä ?    :)

Alkaa tuntua siltä että tätä ei ole rajoitettu tuosta kohtaa, voiko toisiopuolelle olla kuristinta vai onko tämä vehje vaan suunniteltu tällaiseksi ?
Ei se ihan oiken noin ole..
Osassa on holkissa pieni kaulus joka estää lautasten yhteen menoa ja osassa on suora holkki jossa on erillinen prikka vapaan holkin päällä lautaste välissä joka tekee saman asian ja joissain on itse holkki niin pitkä joka estää saman asian ja osassa on lautasessa sorvattu pykälä holkin suuntaan joka tekee saman asian (tää on lähinnä sitä videoo)..
Muitakin tapoja on.. Ja näitä kaikkia voi olla siellä etummaisessa pakassa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Jkarha

#1057
No kuvat on laitettu ja ite en keksi, jos joku pystyy auttamaan niin olisin kiitollinen.

Mulla tuo erillinen prikka tulee vain siihen päätyyn, ei ole holkin päällä estämässä liikettä niiden välissä.

Vespa LX50 4T4V 2013

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Jkarha - 18.05.12 - klo:22:04
Mulla tuo erillinen prikka tulee vain siihen päätyyn, ei ole holkin päällä estämässä liikettä niiden välissä.
Mä jo ihmettelinkin, että miten se voi kalkattaa ilman prikkaa, mutta nyt selvisi :)

pekpel

Varmistaa vain että vastinlautanen pysyy paikallan ja kireenä..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

VariJari

Lainaus käyttäjältä: Jkarha - 18.05.12 - klo:21:44

Mitään elektronista rajoitinta en ole huomannut, paitsi kierrokset taitaa olla rajoitettu. Jotenkin mekaanisesti tässä kuristukset täytyy olla.   Koneessa itessään potkua kyllä on mutta 40 km/h paikkeilla loppuu meneminen..

Joo, ja 2t kiinalainen tämä soliferi...    :)

Mitenkä se meno loppuu, mitä se tekee 40km/h paikkeilla?, huutaako kierroksilla, rupeaako pätkimään, booaako, röpöttääkö, loppuuko teho, meneekö alamäessä kovempaa, entä ylämäessä jne..
Harrastelussa: bt49qt-12

Jkarha

Kyllä siitä ikäänkuin loppuu välitykset kesken.   Kiihdytettäessä kierrokset nousee maksimiin saman tien ja kiihtyvyys ensi metreillä on erinomainen. Teho ei mun mielestä lopu mutta vauhtia ei vaan tule lisää tietyn pisteen jälkeen, ei pätki sytytystä tms.   Alamäkeen saattaa tulla vielä se 10 km/h lisää vauhtia mutta ei tasamaalla.

Vespa LX50 4T4V 2013

-Zone-

#1062
Eli silloin se ei vaan yksinkertaisesti jaksa kulkea kovempaa, kerran alamäessä menee. Vaikka siinä jossain joku rajoitin olisikin ei sen pois ottamisesta nyt ole tässä tapauksessa apua. Voimaa se vaan tarttis lisää. Sellaisen  kuvan ainakin sain että se ei huuda "jengat tapissa". Jos taas niin on niin kannattaisi tussin avulla varmistaa, että se hyödyntää sen etuvariaattorin koko kapasiteetin. Se tussitesti tais olla kyllä jo mainittukin.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Jkarha - 19.05.12 - klo:00:27
Kyllä siitä ikäänkuin loppuu välitykset kesken.   Kiihdytettäessä kierrokset nousee maksimiin saman tien ja kiihtyvyys ensi metreillä on erinomainen. Teho ei mun mielestä lopu mutta vauhtia ei vaan tule lisää tietyn pisteen jälkeen, ei pätki sytytystä tms.   Alamäkeen saattaa tulla vielä se 10 km/h lisää vauhtia mutta ei tasamaalla.

Tuo: "kiihtyvyys ensi metreillä erinomainen" kiinnittää huomiota, on erittäin epätavallinen kiinalainen..
Oliko rullat minkäpainoiset ? Laita ny sitä tussia sinne etulimppuun vaikka kuvissakin kyllä näytti että hihna ei nousis ihan ylös..    Mites se pakoputken suun kuristin ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Jkarha

Verrattuna aikaisempaan kiinalaiseeni mikä oli 4t niin kyllä tämä siihen nähden kiihtyy paremmin.
Pitäis olla peräti 3.8 kW  renkaasta mitattuna

Noita variaattorinrullia en huomannut katsoa tarkemmin. Onko niihin merkitty paino ?   Ja olisko periaatteessa mahdollista että rajoitus tapahtuu rullien avulla?  Pitää laittaa tussilla merkkiä kun seuraavan kerran avaan sen.

Putkea tms. en todennäköisesti ala muokkaamaan, tarkoitus oli tehdä vain pientä hienosäätöä huippunopeudelle lain sallimissa puitteissa mutta se ei nyt meinaa onnistua.

Kierrokset on näköjään rajattu 6250.  Onko se normaali vai alakanttiin?

http://www.soliferskootterit.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=30&Itemid=22
Vespa LX50 4T4V 2013