Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Plom

Pääsi jo unohtumaan hihnan mitat 12 " renkailla olevasta milan sportista eli bt49qt9, palauttaisiko joku ystävällisesti asian mieleeni?

tommi

Jos siinä on se keskipitkä kone niin silloin se on 729 - 17.5 - 30.

Plom

Kiitos , keskipitkä taitaa olla.  :)

Peros

Lainaus käyttäjältä: openflow - 09.04.12 - klo:16:35
Lainaus käyttäjältä: Peros - 08.04.12 - klo:01:08
eipä ole vieläkään vikaa löytynyt.. voiko vika olla perässä? nyt on alkanut perästä kuulumaan ääntä kun kallistaa mopoa ajettaessa oikealle tai kun hiljentää ja juuri kun konejarrutus on loppumassa niin alkaa kuulumaan rahinaa ja ulinaa. todella rasittava ongelma. on tullut jo lukuisat eri variaattorin säädöt säädettyä ja ostettu jopa uusi taka ja etuvariaattori.
Tapauksessasi saattaa olla kyse useamman ongelman summasta.
1) Kaasuttimen säädöt aivan metsässä tai sitten vuotaa bensaa jostain. Bensan kulutus ihan päätöntä kiinalaiseksi.
2) Perän laakerit. Äänet viittaisi laakeri vikaan.
3) Vääränmittainen hihna. Hihnassa oleva teksti ja todellinen mitta voi heittää kamalan paljon. Vaihdot ilmeisesti moottorin, oletko aivan varman hihnan pituudesta.
4) Kytkin jouset entiset tai kenkien kiinnitys tapit umpiruosteessa == kengät on jumissa.

Aseta käsin hihna takavarin yläreunan tasalle tai niin lähelle kun se menee.  Jos et saa hihnaa hyvin lähelle takavarin yläreunaa hihna on liian lyhyt. Jos hihna meni takavarissa ylös asti, onko se nyt etuvarissa lautasten välissä.

Pistä varin koppa parilla mutterilla kiinni ja käynnistä kone. Ota koppa irti. Kun kaasuttelet keskituella näet mitä siellä varissa tapahtuu. Tyhjäkäynnillä hihnan pitäisi olla takana ylhäällä ja edessä alhaalla.

kulutus on nyt kunnossa.  moottori on samanlaisesta moposta kuin minulla eli 788 hihnalla olevasta ja siinä on tällä hetkellä uusi hihna. takavariaattori on uusi niin ei ne kovin ruosteiselta näyttäneet. hihna menee kyllä sinne väliin aivan oikein. olen käynnistänyt sen ilman varinkoppaa ja se käyttäytyy aivan oikein keskituella mutta kun laitat painoa päälle ja rupeat ajamaan niin se lähtee liian isolla vaihteella päälle. olen käynyt tässä topicissa ehdotetut viat kaikki läpi mutta ratkaisua ei tule.

tommi

#1024
Lainaus käyttäjältä: Peros - 06.03.12 - klo:23:17
rullat ovat samat kuin aiemmin eli 7grammaset.

No kokeile vaikka 5 grammasilla josko auttaisi? Jos se ei kerran vedä ajossa niin vaikuttaisi että siinä olisi liian painavat rullat. Tosin, jos se perä pitää outoa rahinaa ja ulinaa niin jokin vika siellä silloin täytyy olla, laakeri hajoamassa tai akseli korkkaamassa ulos. Muutamalta kaverilta on korkannut akseli ulos laakeristaan joten voi olla että noutaja tulee hyvinkin pian jos et tee asialle jotain..

kemu

#1025
Mikäs olisi se sopivin varin rullien paino rajoittamattomaan saniliin? Tuossa ajellessa kun tuo kiihdytys hieman takkuaa. malossin rullat aattelin hoommata kun on vissiin parhaat?

EDIT:

Hiukan uppia
Kumpi parempi rullasarja?
http://www.easyparts.nl/showarticles_info/01104646P51/0-4019-968-156-194-201-203/Rollenset_Leovince_16x13_5.1_Gram_(6_rollen).html
Leo vince
http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0105669823I0/0-4019-121-75-212-214/Rollenset_Malossi_Htroll_6_Stuks_16x13__5,10gr_Zwart.html
Malossi
Baotian Sanili, vm 04
1415km

ramba

Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

kemu

Baotian Sanili, vm 04
1415km

Fresh

Okeii mikähän on kun en saa variaattorin koppaa auki jotta pääsisin itse variaattoriin käsiksi.
Otin kaikki yhdeksän mutteria irti ja ei liikahdakkaan. Varmaan voisin ajaakin ilman niitä huoletta :o

pena

Lainaus käyttäjältä: Fresh - 29.04.12 - klo:15:58
Okeii mikähän on kun en saa variaattorin koppaa auki jotta pääsisin itse variaattoriin käsiksi.
Otin kaikki yhdeksän mutteria irti ja ei liikahdakkaan. Varmaan voisin ajaakin ilman niitä huoletta :o
tarkista että kaikki mutterit on todella otettu ,ja sitten vaikka kumipäällisellä lekalla kylkeen varovasti,voi olla niin tiukassa ensimmäistä kertaa avatessa. :D

Aikamies

Tervehdys!!
Koittelinpa tuossa rullien painon merkitystä omassa Milan Sportissa ja taas opittiin uutta??Sisällä oli 3kpl6g:n ja 3kpl 5g:n rullia ja kulku ihan ok..no ajattelin, että tarkistan rullien kunnon(hieman kanttia jo löytyi,joku halparulla,top racing se 5g)ja laitan tilalle laaturullat 5.5gt..Yllätys oli huomata, että veto ei ollutkaan entisellään!!Wtf? Sama paino laskennallisesti mutta eri tuntuma..jotenkin hytyi osakaasulla ja kiihtyvyys ei niin tasaista kuin "sekarullastuksella", mitä ihmettä??No ,rullat pois ja tilalle seka satsi 7g ja 5g eli 6grammaa ja veto tasaantui huomattavasti..huippuja haluaisi ottaa hieman enemmän mutta tökkii rajoittimeen n.63kmh mittarinopeudessa.Eli paras kiihtyvyys saatiin sekarullilla 6&5grammaa eli 5.5 mutta tasapainavilla 5.5g meno nykivämpää..Ihme laite :o

leze223

Tämmöinen 2t zoneria tulee rassailtua. Onkos kenelläkään kommenttia kannattaako noita perävälejä vaihdella pidempiin jo teharivireillä? Perãvälit on 14 tai 15:1. Tuo vaan tuppaa alkaa huutamaan 55;n jälkeen. Sitten lopuksi ne ihan täysin loppuu sinne 65.  Huutamista haluaisin vähentää, mutta miten? Takanta on otettu kurilevy pois, mutta on sielä vielä prikka varissa joka rajoittaa, että hihna ei laajene yli.  Kootterissa on vakio vp, kytkin jouset + varin rullat on vakion painoiset.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

ramba

200% löysempi vp-jousi ja 4grammaa painavemmat rullat!
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

leze223

Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

InsOmnia

Leveämpi ja aavistuksen pidempi hihna tai sitten perävälitys harvemmaksi, jos vaan kone jaksaa.