Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Timo

Kyllähän tuon voin kokeilla kun muutenkin vaihdan oman narakun kytkimen tilalle.

tommi

Lainaus käyttäjältä: Timo
Pitäisi vielä saada halvalla uusi nokka-akseli,siinäkin laakerit väljät :)
Katsotaan kauanko uskaltaa ajaa.

Storm Motorilla taitaa olla halvin -->

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/merkkikohtaiset-osat/nokka-akseli-baotian-139qmba-moottoreihin/

Timo

Ai perhana,tilaus lähti jo,oisin säästäny 14senttiä :)

tommi

#888
Mistä tilasit? Minimitilaus näyttää olevan 100e Mopo-Osassa  :o Purkavat kuulemma ruuhkia moisella rajoituksella. Tehoaa varmasti hyvin..

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: tommi - 19.07.11 - klo:18:12
Mistä tilasit? Minimitilaus näyttää olevan 100e Mopo-Osassa  :o Purkavat kuulemma ruuhkia moisella rajoituksella. Tehoaa varmasti hyvin..
Oho. En huomannutkaan. Varmasti tehoaa ja menettää samalla potentiaalisia asiakkaita.

Timo

Taidan olla itsekkin sekasin...smartiastahan pistinkin tilauksen tulemaan :) 19,90e.

Coastside

#891
Baotianissa on uuden siisti rajoittamaton etuvari 6,3 g rullilla kun hankin sen. Käytös: lähtiessä korkeat kierrokset ja suuremmassa vauhdissa jurraa tuntuen tärinänä.
Vaihdoin zonerin orkkis varin jossa takakansi ja käytös on eri: Lähtiessä matalat kierrokset ja kiihtyvyys tasaisempaa kuin toisella, samoilla rulilla. Ei ravista.

Lähtökierroksiin se varaus että takavari vaihtui aiemmin ja sen kytkin voi olla eri jousilla. Mutta ero on hyvin suuri.

Vastaava seikkailu oli ostamani moottorin mukana tulleella varilla. Pitää kokeilla porata noihin kuppeihin takakannen ruuvien reijät, ettei mene haaskiin ja pääsee vertaamaan.

Mietin sitä kuskia joka ajoi 5300 km ravistavalla varilla. ::)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Jaksatko / viitsitkö mitata eroja etuvarin nousukulmissa?
Samalla huomioiden sen tangentiaalisen välyksen.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Ehdin jo miettiä mittalaitteen tekoa jolla voi siirtää kupin muodon paperille. Joku muotokamman tapainen tulisi kiinni akselin reikään ja rullien levyinen liuskanippu asettuisi kupin muotoihin ja lukittaisiin siihen. Tai joku muovailuvahan sovellus.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

QM50T

Variaattorin prikan poistosta on varmasti keskusteltu jo kyllästymiseen asti, mutta varmistaisiko joku oheisesta räjäytyskuvasta kumpi osa pitää poistaa (7 vai 21). Molemmista löytyy Googlesta ohjeita. Osa 7 on saksaksi "Haltering" ja osa 21 "Anschlagscheibe". Molemmat ilmeisesti viittaavat kuristuksiin, 7 aika selkeästikin..

http://picasaweb.google.com/lh/photo/4WhAnDJB8ZWFykOHmjjnvg?feat=directlink

Nappasin tuon prikan (21) jo pois ennen kuin löysin räjäytyskuvan, huippunopeus kasvoikin mutta välit ovat nyt aivan liian pitkät ja mopo pyrkii liikkeelle jo reilun 2000rpm joten aika laiskasti lähtee..

-QM50T-10A(B)-

tommi

Kyllä se on nimenomaan se 21 prikka joka pitää poistaa. Minkäs painoiset rullat siinä on nyt? Kannattaa panna jotkut 5g painavat niin ei lähde niin raskaasti liikkeelle.

QM50T

#896
Rullat on vakiot (ilmeisesti 6,6g) ja ne onkin tarkoitus vaihtaa 5,5g-5,0g mutta ongelmana on rullien koko 16x12. En ole vielä löytänyt kuin 15x12 ja 16x13 kokoja. Olisko jollain tietoa mistä moisia Zoner V2 rullia saisi?

Ilmeisesti rulliksi kävisi 15x12?

Onkohan myös tarpeen vaihtaa kytkimen jousia jäykempiin jotta kytkin ottaisi vasta korkeammilla kierroksilla?

-QM50T-

tommi

Onpa outo rullakoko, en ole edes kuullut moisista. Luulisi että 15x12 käy suoraan tilalle. Suosittelen 5g rullia. Tuskin niitä kytkinjousia joudut vaihtamaan.

QM50T

Ei näköjään kannattanut poistaa tuota prikkaa (osa 21). Poiston seurauksena koko etupakka pääsi nousemaan korkeammalle ja tuuletinlevy (osa 2) osui varin koppaan huonoin seurauksin. Se meni täysin palasiksi ja kun yritin nilkuttaa kotiin ilman ko. levyä, hihna kuumeni liikaa ja napsahti poikki.. No tyhmästä päästä kärsii koko ruumis  ::)

Kai se pitää lähteä hakemaan kärryllä mopo kotiin. Kaiken lisäksi näyttäisi että takavaikin pitää avata että hihnan saa pujotettua paikoilleen..

No huomenna uudet palikat ja vekotin kuntoon. Vaihtaisko samalla multivarin vakion tilalle  ;D

Timo

#899
Eikös tosiaan tuo kuvan 7 osa estä varia avautumasta? kuristus?

Sen kun ottaa auki vari aukeaa kokonaan.

http://www.youtube.com/user/Jore1961#p/u/0/aa8qGJczi8E

Mc-Scatterilta löytyy kokoa 16.8x12.
Ei taida mahtua?