Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Skootteri1

Kannattaa mitata se nopeus gps:ään koska itselläni heittää n.10km/h 60km/h mittariin oikea nopeus n.54km/h 65km/h mittariin niin nopeus n. 57km/h

Petsku131

#871
En liikkunut ruuhka aikana. En missään jonoissa. 2 maantietutkaa: vauhti 59 toiseen ja toiseen 61. Oma mittari heitti molemmilla kerroilla 2. Kaverin rinnalla ajoin kaverin mittari heitti kymmenellä ( katsottu myös maantietutkaan) ylöspäin omani heitti vain kahdella kun ajoin joskus 2 viikkoa sitten kurit päällä sen aikaista maksimivauhtia eli 48kmh. Onko noin helvetin vaikea uskoa,että tehokas kiinalainen solifer 50r kulkee 60kmh 70 kilosen kaverin päällä?

EDIT: Tosin tuohon vauhtiin tarvii aika pitkän suoran  :-X
BT49QT-20B

pekpel

Ei ole vaikea uskoa mitään, meni mullakin joskus super sport 110km/h, pikkasen piti vaan modatata ja virittää..
Joo sulla on kova peli ja kulkee, so what?
Ei tee minuun vaikutusta, ei siis nappaa pätkääkään.
Tee kuin haluat ja vastaat sitten seurauksista kanssa ilman vikinöitä ja itkemisiä foorumilla tyyliin "miten saa kilvet takaisin", sopiiko sulle tuollainen diili ??
Kuitenkin ajat musta aina ohi, kun kerran samoilla kaduilla ajellaan.. 8)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Petsku131

#873
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 15.06.11 - klo:23:05
Ei ole vaikea uskoa mitään, meni mullakin joskus super sport 110km/h, pikkasen piti vaan modatata ja virittää..
Joo sulla on kova peli ja kulkee, so what?
Ei tee minuun vaikutusta, ei siis nappaa pätkääkään.
Tee kuin haluat ja vastaat sitten seurauksista kanssa ilman vikinöitä ja itkemisiä foorumilla tyyliin "miten saa kilvet takaisin", sopiiko sulle tuollainen diili ??
Kuitenkin ajat musta aina ohi, kun kerran samoilla kaduilla ajellaan.. 8)

Kuulostaa hyvältä diililtä  :-X

EDIT: Ja niin 60 - 3kmh tutkavähennys  57kmh ja asiallisesti puhuminen päälle niin eiköhän kytät armahda  :o
BT49QT-20B

Skootteri1

Lainaus käyttäjältä: Petsku131 - 15.06.11 - klo:22:50
En liikkunut ruuhka aikana. En missään jonoissa. 2 maantietutkaa: vauhti 59 toiseen ja toiseen 61. Oma mittari heitti molemmilla kerroilla 2. Kaverin rinnalla ajoin kaverin mittari heitti kymmenellä ( katsottu myös maantietutkaan) ylöspäin omani heitti vain kahdella kun ajoin joskus 2 viikkoa sitten kurit päällä sen aikaista maksimivauhtia eli 48kmh. Onko noin helvetin vaikea uskoa,että tehokas kiinalainen solifer 50r kulkee 60kmh 70 kilosen kaverin päällä?

EDIT: Tosin tuohon vauhtiin tarvii aika pitkän suoran  :-X
Tässä on kiinalainen skootteri mitä voi jo sanoa tehokkaaksi:
http://www.youtube.com/watch?v=lT2HOK3kO9M&feature=related

kani

Olen ollut huomaavinani että olosuhteilla on iso vaikutus. Lämpötila/kosteus/tuuli/muu liikenne. Jonossa ajaen myötätuuleen sellaisessa ilmassa mihin kaasarin säädöt sopii hyvin kulkee ihan eri tavalla kuin vastatuuleen epäsuotuisissa oloissa yksinään "ylämäkeen" jota ei juuri huomaa mutta sen verran että se vaikuttaa huippunopeuteen. Teho on niin pieni ja muut vallitsevat asiat suhteessa suuria. Eikä pienellä säätelyllä voi oikein saada 10-20km/h lisää huippuja. Tosin se on sitten pienestä kiinni kun säädöt ja olosuhteet natsaavat toisiinsa :)

-Zone-

Variaattorijuttuja ja vähän muutakin. http://www.netikka.net/phweb4/skooter/vari.php
Vasemmalta remontteja kohdasta aukeaa myös muuta luettavaa.

-Zone-

#877
http://www.youtube.com/watch?v=0Lu1GeklqZM
Tuttuja ongelmia (näyttäs täysin vakiojäähdytykseltä) ja jarruputkivinkki niille, joilla tunnistin variaattorissa.

FlatLander

Lainaus käyttäjältä: FlatLander - 12.06.11 - klo:11:42
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 12.06.11 - klo:11:04
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?PHPSESSID=bdfbdf0d298eb9de0e02fd404c86c0c3&topic=658.0

Hihnaketjussa voi olla jotain.

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 02.06.08 - klo:01:13
669 merkinnällä olevan hihnan ulkokehä on noin 678 mm.
Sen saa nauhamitalla tai jollakin, johon saa merkinnän ja niiden välin mitattua. Vaikkapa teipillä.

Mitattuani ulkokehän pituuden, piirsin CAD:llä mittapiirroksen. Mitatun 678 ja ilmoitetun 669 pituuden halkaisijoiden erotus on 2,5 mm (pituus jaetaan piillä). Hihnan korkeus on 10 mm.

No sen löysin, että ulkomitta on toinen kuin hihnassa näkyvä lukema. ja Malossionline-sivuilla justiin ilmoitettiin remmin mitta silleen että mitta on otettu ulkopuolen ympärysmitan mukaan. Jotenka tilaamani "18mm" liian pitkä remmi ei olekkaan kuin 9mm liian pitkä. Ja hihnan korkeus on 9mm. No niin tai näin, laitan sen remmin kiinni sit ku tulee ja pistän tänne tilanne katsauksen...

Edit.2
Mittasin tuossa äsken yhden vanhan remmin ja pituudeksi tuli 685 (ulkomitalla). Ja remmissä tietysti luki 669/18/30. Ja mahdollisuushan on että remmi on pikkusen venynyt....

Noniin, nyt tuli sitten laitettua se malossin x kevlar hihna paikoilleen.
Fiilikset: Kulkee saman verran ellei lujempaakin kun aikaisemmin ja jaksaa vetää koko nopeus skaalan (aivan loppuun asti en ole vielä kyennyt kaasuttelemaan, mutta eiköhän sekin tässä lähipäivinä onnistu). Eli toimii (ainakin minulla, kun on skodessa 10" rengastus, vaikka siitä olikin täällä pikkusen "vääntöä" sen toimivuudesta).
Hauska kämmäyskin kerkesi tapahtumaan...  8)
Olin laittanut remmin kiinni ja katsonut ettei se jäänyt puristuksiin etuvarin puolelta. Kävin kotoa hakemassa kypärän ja sen jälkeen skootteri käyntiin ja antaa käydä hetken aikaa ( kun tuo malossin hihna tykkää toimia pikkusen kuumemmissa olosuhteissa kun tavallinen varihihna). No siinä tovin odoteltuani ( ja tupakan poltettuani) lähdin ajamaan. Kierrokset nousi aika nopeasti, mutta yhtäkkiä ne laskivat ja rupesi vetämään paremmin. Elikkä kun on uusi hihna ja joka toimii paremmin lämpimänpänä kuin tavallinen, niin ottihan se pikku hetken että rupesi toimimaan paremmin. Noh en tiedä onko muiden mielestä hauska, mutta itteä ainakin huvitti.
Elikkä suosittelen ostamaan ton hihnan jos on,
a) Isompi sylinterisesti viritetty (min. 72cc, mutta jos haluat kokeilla esim 63cc niin siit vaan. Mutta ei vakio skodelle!!!)
b) Liian monta hihnaa menny ( eli jos hihnat kuluu liian nopeeta, mutta en taas meinaa semmoista että hihnat paukkuu poikki jossain 200-300 km välein. silloin on jossain muualla vika kuin hihnan kestossa...
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

Skootteri1

Onko niillä pienillä muoviklipsuilla mitkä tulee siihen rullakupin kanteen kiinni kuinka suuri merkitys? Kun omasta viimeksi katkesi hihna niin samalla meni ne muovipalat rikki paitsi yksi. Ja siitä hihnan katkeamisesta asti ollut rullakupin kansi ja variaattorin holkki jumissa kampiakselin päällä. Onko siihen mitään keinoja että niitä saisi irti nyt ei liikahda mihinkään.

yamaha

muovi klipsut on ohjuri palat,eipä ne turhaan siellä ole!kantiss laittaa uudet ei kuitenkaan ole hinnalla pilattu.

Timo

Ilman niitä menee sun variaattori entiseksi,rullat,jne jne...
Ne ohjaa sitä rullakuppia suoraan kun se liikkuu ajossa edestakas.Ilman niitä kansi hankaa väkisin variaattorin seinämiä ja sitten ei ole kuin uuden varin osto.

leze223

Mun piti lyhentää zonerissa varin holkkia, muuten oisi mennyt vaihtoon kampura..  ja nyt se ottaa kiinni jo 2500kierroksessa.  Eli löytyykö mistään kytkinjousia joka korottaisu 500kierrosta kiinniottamista? Vakioputki on niin huono, alkaa vasta vääntää 3000kierroksessa... :'(
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Timo

Voihan rähmä.

Ihmettelin kun skootteri tärisee 50-60 vauhdissa älyttömästi...Eiköhän takavariaattorin laakeri ollut mennyt :(
Onneksi tuo scotfordin vari ei ole kuin 29e.
Pitäisi vielä saada halvalla uusi nokka-akseli,siinäkin laakerit väljät :)
Katsotaan kauanko uskaltaa ajaa.

-Zone-

#884
Lainaus käyttäjältä: Timo - 19.07.11 - klo:15:44
Pitäisi vielä saada halvalla uusi nokka-akseli,siinäkin laakerit väljät :)
Katsotaan kauanko uskaltaa ajaa.
Tuli tässä juurikin mieleen, että kun tuo kaverin kone pitäisi kasata valmiiksi, niin löydättekös jostain vielä halvemmalla? http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_info.php?products_id=4480&osCsid=5frapfhbvlg88kk4e6ngld4q65

Lainaus käyttäjältä: Timo - 19.07.11 - klo:15:44
Onneksi tuo scotfordin vari ei ole kuin 29e.
Jos tuon hommaat, niin viitsisitkö avata sen verran, että punnitsisit vastinjousen jousivoiman. Vaakaa vasten painat niin että jousi menee 2cm kasaan. Voisi hitusen verrata kun mulla on tässä muutamia vanhoja baotianin jousia, mutta kaikki antaa eri tuloksia eikä näiden väreistä osaa sanoa mitään enää (kaikki mustia). Tietäis vähän mitä arvoja uusi sanoo.