Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

pekpel

JanneK

Tokihan tuo pyssy voi toimia kotitallissa, mutta vannomaan en mene.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Skootteri1

#811
Lainaus käyttäjältä: JanneK - 31.05.11 - klo:22:44
Hei,

Homma olisi seuraavanlainen eli pitäisi saada tuo etuvarin 17mm mutteri auki, jotta sais prikan poistettua ja rullat vaihdettua. Olen ostamassa mahdollisimman halpaa ja hyvää pulttipyssyä, joka hoitaisi tuon homman ja tulevaisuudessa muut samantapaiset hommat.

Onko tämä kannattava harkinta: http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/17/huge/17-185_h.jpg

Erittäin tehokas malli: 450 Nm ja 1/2":n vääntiö. 
1010 W, kierrosluku (kuormittamattomana) 
0-2600 kierr./min. 


Paino: 3,9 kg. 230 V.

Eli toimii verkkovirralla, hoitaisiko tuo vekotin sen mutterin auki?

Kiitos :)

Kyllä aukeaa tuolla pulttipyssyllä. Itellä täsmälleen sama pyssy ja hyvin jaksoi avata mutterin tehtaan jäljiltä.

-Zone-

Variaattorin kopasta kuulunut jonkin aikaa kolinaa. Päätin nyt tänään kiireiltäni vilaista, mikä kolisee :P http://www.zshare.net/video/90919633deaac3fb/

openflow

#813
Lainaus käyttäjältä: ihmehiippari - 24.05.11 - klo:23:01
Voihan helssunvetti, ketjua lukiessani huomasin että minulla on variaattorissa säädöt ihan päin peetä.
Eli varilla jää yksi "vaihde" käyttämättä ns. huutaa kolmosvaihteella. Syitä voi olla:
1. liian tiukka vp-jousi...
2. kulunut hihna, hihna on niin kapea, ettei nouse ylös asti
3. takavarin ne radat ovat liian lyhyet kuten jollain oli ja taas hihna ei nouse tarpeeksi ylös.
4. Liian lyhyt hihna.
5. Holkilla liikaa pituutta / hihnan leveys pielessä.
6. Välitykset loppuu kesken.
Piirrä tussilla viivat lautasten(etu+taka) kylkeen ja käy ajamassa lenkki. Hihna syö tussin jäljet pois liikkumis alueeltaan. Sittenpä näet missä "vika" on.

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 02.06.11 - klo:18:47
Variaattorin kopasta kuulunut jonkin aikaa kolinaa.
No pikkasen foliopaperia holkinympärille, kyllä se siitä taas lähtee ;)

Lainaus käyttäjältä: Skootteri1 - 26.05.11 - klo:17:38
Onko normaalia että variaattorin hihnasta on irronut sitä päällimäistä kerrosta pois missä on ne mittatiedot yms
Ei ole, ettei vaan hankaa johonkin.

Isompaa etulatasta haikaileville muistutukseksi, että hihnaa pitää myös pidentää. Välitykset kasvaa uuden ja vanhan lautasen halkaisijan suhteessa. 86-->107 olisi jo 25%. Ennen kun lähtee uuttaa lautasta patentoimaan, kannattaa tarkistaa että hihna nousee täysin ylös asti nykyisellä kokoonpanolla; tussi menetelmällä...

ihmehiippari

Miten minä saisin hihnan nousemaan ylös asti omassa kiinalaisessani? Puolisen senttiä jää vajaaksi. Hihna on gatesilainen ja pituus taisi oöla 769 ja leveys 17.5, mittasin ja hihna ei ollut kulunut kuin muutaman millin.

Espi

Lainaus käyttäjältä: openflow - 27.05.11 - klo:00:14
Lainaus käyttäjältä: Espi - 25.05.11 - klo:23:15
Googlen mukaan vakio Gy6 125 varin halkaisija on n 107mm...Mitä mieltä arvon raati on projektista?
Ihan hyvältä idealta kuullostaa. Mitenköhän se mahtuu syvyys suunnassa? 107 mm lautanen saattaa olla jonkin verran vakiota paksumpi ja toivottavasti ei ole liika, että mahtuu paikalleen. Tämä kannattaa ainakin selvittää ennen osien tilaamista.
Avasin kopan ja vähän mittailin. Jos startin haluaa säilyttää, niin max halkaisija on luokkaa 100mm. Tuo syvyys oli hyvä huomio, käynnistyspolkimen mekanismiin olisi pitänyt tehdä isohkoja muutoksia, joten Gy6 vari on nyt hylätty sekä halkaisijan, että syvyyden vuoksi.
Kyllä taksi porsaan kotiin ajaa. (Vanha Maskulainen sanaparsi)

Kymco Super 8 50 4-tahti

Espi

Lainaus käyttäjältä: ihmehiippari - 03.06.11 - klo:09:10
Miten minä saisin hihnan nousemaan ylös asti omassa kiinalaisessani? Puolisen senttiä jää vajaaksi. Hihna on gatesilainen ja pituus taisi oöla 769 ja leveys 17.5, mittasin ja hihna ei ollut kulunut kuin muutaman millin.
ks tämän ketjun sivu 53
Kyllä taksi porsaan kotiin ajaa. (Vanha Maskulainen sanaparsi)

Kymco Super 8 50 4-tahti

Skootteri1

Tänään kun olin ajamassa niin sattui sitten se omalle kohdalle eli variaattorin hihna poikkesi kesken ajon. Aika outoa kun hihnalla ajettu ehkä just ja just 3tkm niin jo nyt napsahti poikki. Saattanut johtua myös siitä kun hihnan päällimmäinen kerros oli lähtenyt pois missä lukee ne hihnamitat yms... ja sitä ennen muutama viikko sitten kuului ajaessa jotain ihme rusahduksia ja nyt kun se katkesi niin täysin samalaista ääntä piti eli variaattorista kuului. Ensi kerralla ainakin tiedän että jos kuuluu vielä tuota ääntä niin vaihdan hihnan heti uuteen.
Ja hihnana oli motonetin halpis variaattorihihna.

pekpel

Tervetuloa hihna-naps-kerhoon  ;)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

Mulle on muodostunut sellainen käsitys, että nuo halpishihnat tarvii hyvän jäähdytyksen variaattorinkoppaan. Sen jälkeen, kun modifioin sen patopainejäähdytyksen, on halpishihnatkin alkaneet kestämään ihan eri tavalla.

Skootteri1

Mulla on jäähdytys niin että ilmaa pitäisi mennä suoraan koppaan kun siinä ei sitä kumista putkeakaan enää ole kun se putosi johonkin.
Eikö tuo ole riittävä vai pitääkö kyhätä siihen vielä jotain?

-Zone-

#821
Lainaus käyttäjältä: Skootteri1 - 04.06.11 - klo:00:59
Mulla on jäähdytys niin että ilmaa pitäisi mennä suoraan koppaan kun siinä ei sitä kumista putkeakaan enää ole kun se putosi johonkin.
Eikö tuo ole riittävä vai pitääkö kyhätä siihen vielä jotain?
Ei se vaikuta juurikaan. Mulla on alakatteen etualareunaan tehty aukko, jonka takana on suppilo, josta letku johtaa variaattorinkoppaan. Lisäksi kopan sisältä on poistettu materiaalia, jotta ilma pääsee kopasta vapaammin poiskin.

Suunnitelmissa olisi vieläkin suurentaa tota aukkoa ja suppiloa. Nykyisellään jäähtyy hyvin noissa 65 ja 70km/h nopeuksissa, mutta saisi jäähtyä paremmin alhaisemmissakin, niin siksi suurempaa "scuuppia" kehiin.

pekpel

Kannattaa silti pitää huoli, ettei hiekkaa pääse sinne varikopan sisään..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 04.06.11 - klo:01:21
Kannattaa silti pitää huoli, ettei hiekkaa pääse sinne varikopan sisään..
Piti lisätä että mulla on suodatin siellä suppilossa. Se kannattaa ehdottomasti laittaa, kuten pekel asiasta kommentoikin.

Coastside

Minulla on jo pari kesää ollut muovipullosta leikattu skooppi kurkkaamassa katteen reunan alta. Auttaa jonkin verran, vaikka sen ilman pois ohjaaminen puuttuu. Oletus on että se pääsee pois niistä perän aukoista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04