Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

pekpel

Ei kannata, huutaisi niillä vaan enemmän, kun se rullan ulkohalkaisja sen painon kera, juuri ratkaisee paljonko sillä etuvarilla laitetaan "isompaa pykälää" sisään.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Espi

Lainaus käyttäjältä: RV - 09.10.09 - klo:00:18
Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 08.10.09 - klo:17:32
Arvatkaa vaihtuuko vari jos Itteco tekee parempia. ;D
En nyt siitä paremmasta tiedä, mut vakio varin halkaisia on n.86mm ja Ittecon on 95mm.

Kiihtyvyys on tuolla ihan samanlainen kuin vakiolla mut, isomman välityksen takia kulkee lujempaa.
Ennen vari otti isoimman välityksen noin 50km/h kun nykyään se ottaa 75km/h, koneessa täytyy olla sit voimaa että jaksaa vetää niitä huippuja.
Olen harkinnut samantyylistä vaihtoehtoa. Googlen mukaan vakio Gy6 125 varin halkaisija on n 107mm ja kun kymcon starttikehän sisähalkaisija on 116mm, niin ollaan aika lähellä maksimikokoa. Uusi holkki pitää sorvata ja suurempi kartioinen starttikehä saada jotenkin. Joko yhdistämällä 125 kuutiosen kartio 50kuutioisen hammastukseen tai sitten joku valmis viriosa. esim tämä: http://www.mbe-motorsports.com/catalog/product_info.php/products_id/13 näyttäisi jonkun verran isommalta kartiolta. Lisäksi pidempi hihna pitää vaihtaa.  Mitä mieltä arvon raati on projektista? Oletteko kuullut tällaisesta  toteutetusta projektista?
Kyllä taksi porsaan kotiin ajaa. (Vanha Maskulainen sanaparsi)

Kymco Super 8 50 4-tahti

Coastside

Minä käytän talkkia pestyssä rullakupissa aina kasatessa. Se voitelee kunnes rullista hioutuu mujua sinne. Ei ole rullat tulleet kulmikkaiksi sen jälkeen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skootteri1

Onko normaalia että variaattorin hihnasta on irronut sitä päällimäistä kerrosta pois missä on ne mittatiedot yms... huomasin kun katsoin mitä ihmeen mujua varikopan sivuun oli keräänytynyt. Muuten hihna näytti suht hyväkuntoiselta ja ajettu vasta n.2000km nykyisellä hihnalla.

Petsku131

Apuja! En jaksa alkaa ketjuja selailemaan vaan esitän suoran kysymyksen. Miten tuon variaattorin kopan saa auki!

Kokeilin jakoavaimilla niin size 8 vai kutsutaanko sitä mm niin näytti täsmäävän. Mutta nuo mutterien paikat ovat niin paskoissa paikoissa,että sinne ei jakoavainta tungeta...

Löytyykö 10-35e jtn työkalua millä saisi kyseisen kopan auki vai otanko rahat ja vien lähimpään huoltoon rullien vaihtoon!?
BT49QT-20B

Coastside

Halpahalleista saa hylsysarjoja, joiden laatu riittä alkuun hyvinkin. Niitä halpoja joissa on läpikuultavat kahvat ja 12 särmäiset hysyt, ei kannata ostaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Jep ja nivelletyllä kiintoavaimella pääsee myös niiden "nokkahylsyjen" lisäksi.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Petsku131 - 26.05.11 - klo:19:00
Apuja! En jaksa alkaa ketjuja selailemaan vaan esitän suoran kysymyksen. Miten tuon variaattorin kopan saa auki!

Kokeilin jakoavaimilla niin size 8 vai kutsutaanko sitä mm niin näytti täsmäävän. Mutta nuo mutterien paikat ovat niin paskoissa paikoissa,että sinne ei jakoavainta tungeta...

Löytyykö 10-35e jtn työkalua millä saisi kyseisen kopan auki vai otanko rahat ja vien lähimpään huoltoon rullien vaihtoon!?

Jos jo kopan ruuvit tuntuu vaikeilta niin harkitse sitä huollossa laitattamista koska kopan alta paljastuva variaattori keskimuttereineen on "raskaan sarjan vastustaja" verrattuna kopan ruuveihin ja kun se pitäisi kiristääkin lopuksi riittävästi. Hommaa ainakin joku osaava kaveri avuksi niin ei tartte harmitella jälkeenpäin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

openflow

Lainaus käyttäjältä: Espi - 25.05.11 - klo:23:15
Googlen mukaan vakio Gy6 125 varin halkaisija on n 107mm...Mitä mieltä arvon raati on projektista?
Ihan hyvältä idealta kuullostaa. Mitenköhän se mahtuu syvyys suunnassa? 107 mm lautanen saattaa olla jonkin verran vakiota paksumpi ja toivottavasti ei ole liika, että mahtuu paikalleen. Tämä kannattaa ainakin selvittää ennen osien tilaamista.

RV

Lainaus käyttäjältä: openflow - 27.05.11 - klo:00:14
Lainaus käyttäjältä: Espi - 25.05.11 - klo:23:15
Googlen mukaan vakio Gy6 125 varin halkaisija on n 107mm...Mitä mieltä arvon raati on projektista?
Ihan hyvältä idealta kuullostaa. Mitenköhän se mahtuu syvyys suunnassa? 107 mm lautanen saattaa olla jonkin verran vakiota paksumpi ja toivottavasti ei ole liika, että mahtuu paikalleen. Tämä kannattaa ainakin selvittää ennen osien tilaamista.

Ja taitaa loppua tila varin ympärillä noin isolla varilla, eti käsiisi jostain Itteco TGB etuvari jolla on halkaisijaa 95mm. sillä kerää huippuja isommalla pytyllä 95km/h, ainakin tuo oma scode  :)

tommi

#805
Kannattaa olla varovainen ettei hihna pääse nousemaan niin ylös että se ottaa jo kiinni bendixiin. Muistaakseni ainakin Ekillä napsahti yksi hihna päreiksi kun hankasi bendixiin.

Kulkeeko sulla RV todellakin vakio 12 tuuman renkailla olevilla perävälityksillä 95km/h todellista nopeutta? Vai onko mopossa ne pidemmät välitykset, ne 10 tuuman renkailla olevat perärattaat?

Coastside

Jospa sorvaa varin päälle korotusrenkaan ja lämpösovittaa sen siihen? Tietysti variakin pitää ehkä muotoilla riippuen mikä sen ulkokehä on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

JanneK

Hei,

Homma olisi seuraavanlainen eli pitäisi saada tuo etuvarin 17mm mutteri auki, jotta sais prikan poistettua ja rullat vaihdettua. Olen ostamassa mahdollisimman halpaa ja hyvää pulttipyssyä, joka hoitaisi tuon homman ja tulevaisuudessa muut samantapaiset hommat.

Onko tämä kannattava harkinta: http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/17/huge/17-185_h.jpg

Erittäin tehokas malli: 450 Nm ja 1/2":n vääntiö. 
1010 W, kierrosluku (kuormittamattomana) 
0-2600 kierr./min. 
Paino: 3,9 kg. 230 V.

Eli toimii verkkovirralla, hoitaisiko tuo vekotin sen mutterin auki?

Kiitos :)
ZNEN ZN50QT-11 CLASSICO

RV

#808
Lainaus käyttäjältä: tommi - 31.05.11 - klo:08:43Kulkeeko sulla RV todellakin vakio 12 tuuman renkailla olevilla perävälityksillä 95km/h todellista nopeutta? Vai onko mopossa ne pidemmät välitykset, ne 10 tuuman renkailla olevat perärattaat?

Kulkee, tarkistettu GPS:llä.. mut tää mun scode on 10 tuuman renkailla ja siis tolla isommalla etuvarilla menee ton 95km/h.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: JanneK - 31.05.11 - klo:22:44
Hei,

Homma olisi seuraavanlainen eli pitäisi saada tuo etuvarin 17mm mutteri auki, jotta sais prikan poistettua ja rullat vaihdettua. Olen ostamassa mahdollisimman halpaa ja hyvää pulttipyssyä, joka hoitaisi tuon homman ja tulevaisuudessa muut samantapaiset hommat.

Onko tämä kannattava harkinta: http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/17/huge/17-185_h.jpg

Erittäin tehokas malli: 450 Nm ja 1/2":n vääntiö. 
1010 W, kierrosluku (kuormittamattomana) 
0-2600 kierr./min. 
Paino: 3,9 kg. 230 V.

Eli toimii verkkovirralla, hoitaisiko tuo vekotin sen mutterin auki?

Kiitos :)
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?PHPSESSID=ea8cc453aeb0c70604b6351d107d65ed&topic=591.0  Varin avaamisista ja samasta osiosta löytyy työkaluja ketju, joissa nämä on juurta jaksaen käsitelty. Ei se voimantarve vaan oikeat välineet saada auki ja kiinni. Eikä harrastuksessa ole ammattityön hoppukaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04