Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

pekpel

Lainaus käyttäjältä: ihmehiippari - 26.04.11 - klo:21:46
Sitä vastapaine-jousta ajattelin. Mutta nyt jo käy hiton kuumana variaattori. Pitää kattoo onko täällä kajaanissa liikettä jolla jousia hyllyssä.
Väärät välitykset ja niistä johtuva liika hihnan kitka sitä lämpöä nostaa, eli oikeat palikat paikalleen, eikä käy niin kuumana kuski ja kone.
Jos kättä voi pitää kiinni varin kuoressa reilun pari sekuntia niin lämpötila on vasta jotain 55 astetta, vertaa vaikka veteen, kuumavesi täysille ja kauanko pidat sormea alla, kuumavesi on noin, 55 astetta. Kokeilie vaikka koulussa / kirjastossa / jossain missä on kaukolämpö niissä noin lämmöt on aika vakioita.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

#766
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 26.04.11 - klo:21:57
Jos kättä voi pitää kiinni varin kuoressa reilun pari sekuntia niin lämpötila on vasta jotain 55 astetta
Hommasin tämmösen : http://www.huuto.net/kohteet/------infrapunainen-digitaalinen-laser-lampomittari------/166604796 Kesti vaan aika kauan tulla, mutta tuli kuitenkin. Odotin toiminnan olevan hinnan vuoksi vähän sinnepäin, mutta ihan tuntuu pitävän kutinsa, kun tein vertailuja muiden mittareiden kanssa. On ollut kätevä ton skootterin kanssa.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 26.04.11 - klo:22:09
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 26.04.11 - klo:21:57
Jos kättä voi pitää kiinni varin kuoressa reilun pari sekuntia niin lämpötila on vasta jotain 55 astetta
Hommasin tämmösen : http://www.huuto.net/kohteet/------infrapunainen-digitaalinen-laser-lampomittari------/166604796 Kesti vaan aika kauan tulla, mutta tuli kuitenkin. Odotin toiminnan olevan hinnan vuoksi vähän sinnepäin, mutta ihan tuntuu pitävän kutinsa, kun tein vertailuja muiden mittareiden kanssa. On ollut kätevä ton skootterin kanssa.
Eli jos joku pinta on 55 ton mittarin mukaan kauanko voi pitää omia nakkeja siinä kiinni?
Saatais vertailukohtia, Kiits!!
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 26.04.11 - klo:22:21
Eli jos joku pinta on 55 ton mittarin mukaan kauanko voi pitää omia nakkeja siinä kiinni?
Saatais vertailukohtia, Kiits!!
Mulla on modattu variaattorinkopan ilmankiertoa ja ilma tulee sinne letkua pitkin alakatteen etuosan suppilo/ritilä systeemin kautta patopaineella (joskus pistin vissiin kuvankin). Viime kesänä mittasin helteillä varikopasta korkeimmaksi lämpötilaksi 42 astetta, eli jäähtyy nykyisellään hyvin.

Muutoinkin musta tuollaiset "kädellä ja kellolla" mitatut arviot on liian epätarkkoja. Siihen vaikuttaa mittaaja itse. Toiset kestää löylyäkin enemmän kuin toiset, eli noin mitattuna mikä nyt sitten on se "liian kuuma variaattori" ?

pekpel

#769
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 26.04.11 - klo:22:28
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 26.04.11 - klo:22:21
Eli jos joku pinta on 55 ton mittarin mukaan kauanko voi pitää omia nakkeja siinä kiinni?
Saatais vertailukohtia, Kiits!!
Mulla on modattu variaattorinkopan ilmankiertoa ja ilma tulee sinne letkua pitkin alakatteen etuosan suppilo/ritilä systeemin kautta patopaineella (joskus pistin vissiin kuvankin). Viime kesänä mittasin helteillä varikopasta korkeimmaksi lämpötilaksi 42 astetta, eli jäähtyy nykyisellään hyvin.

Muutoinkin musta tuollaiset "kädellä ja kellolla" mitatut arviot on liian epätarkkoja. Siihen vaikuttaa mittaaja itse. Toiset kestää löylyäkin enemmän kuin toiset, eli noin mitattuna mikä nyt sitten on se "liian kuuma variaattori" ?
Joo joo on on, sulle ja mulle selvää koska on liian kuuma ja koska ei, ollaan ropattu näitä niin kauan molemmat, muttas entä nää muut ekakertalaiset?
Vertaillaan vaikka siihen kaukolämpö kuuman veteen ja silleen.
Ollaan edes samoilla kymmenillä asteilla silloin.
Nyt multa kysellään joka viikko siitä kun varikoppa on niin hiton "kuuma" ja kun avaan vesi hanan niin loppuu kyselyt kun porukat tajuu miltä yleensäkin tuntuu omaan käteen toi 50 astetta.
Mulla on kans tollanen mittari tosin fluken versiona, ja harvat uskoo sen lukemia suoraan ennen kuumavesitestiä.

EDIT: En halua provoo tai dissata tai trollata, mutta joillekin päivänselvät asiat on vaan jotenkin muutettava toisille ymmärrettävään muotoon.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

Joo aivan. Ymmärsin ton sun pointin vähän väärin. Mun moka.
Oma pointtini oli, että nykyisellään saa tuollaisia mittareita tosi edullisesti ja tuonkin rahan pystyy helpolla käyttämään turhempaankin asiaan. On kätevä mittari monessa paikkaa. Ei tarvitse mahtua sormet edes. Ainakin oma yksilö on enemmän, kuin hintansa väärti.

Tuo on totta, että niitä variaattorin kopan lämpöjä monet helpolla pelästyy. Käsi on siis todellakin epätarkka mittaväline. Vaikka näpeissä tuntuiskin kuumalta ei kappaleen tarvitse sitä vielä edes olla. Palovammojakin tulee sormiin suhteellisen alhaisissa lämpötiloissa jo.

pekpel

No problemos
Ja toi mittari homma on ihan ok. Kaikille.
Sillähän saa niin kakun kuin makkarankin kypsyyden hetkessä selväksi ja mitä tärkeintä, onko olut juomakelpoista.
Otetaan pilsnerit kun törmätään, mä tarjoon... 8)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Plom - 26.04.11 - klo:23:12
Mikäs se mielestänne on se jäykempi vastapainejousi ? Sininen on oikea vastaus, mutta se on liian jäykkä.
Sininen ja valkoinen oli euroviisuehdokas joskus, muistelisin.
Oikea vastapainejousihan riippuu rullista ja skopasta ja kuskista ja ajotyylistä ja ja , ööh hukkasin Punaiset kytkimen jouset
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

openflow

Lainaus käyttäjältä: ihmehiippari - 26.04.11 - klo:21:24
Miten sais lisää kiihtyvyyttä kiinalaiseen? xx49QT-7 mallinen solifer...
Kokeile kevyempiä rullia. Joskus käy niin, että kevyillä rulilla kiihtyvyys ei parane mutta ylämäkeen ja vastatuleen menee taas selkeesti paremmin. Jos kaipaat paljon parannusta 20-50 km/t kiihtyvyyteen niin sitten lisää kuutiota(tehoa).

------
Mikä on varissa korkea lämpötila? 
Ainankin jouset kärsii korkeista lämpötiloista, max käyttölämpötila taitaa olla useille kierrejousille alle 80 C. Tosin kestää ne suurempiakin lämpöjä, mutta käyttöikä lyhenee merkittävästi lämpötilan myötä.

Oon itse saanut varin lämpenemään siihen pisteseen, että kopan pinnalle ruiskutettu vesi pihisee, eli pitkälle toista sataa astetta. Luulen, että jouset asettaa käytännön ylärajan lämpötilalle mitä ei kannatta pikässä juoksussa ylittää.

FlatLander

mahtaisko tämmöinen sopia perus 10" rengastuksen omaavan kiinanskodeen: http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=61+7211

Muuten mitat on samat kun alkuperäisessä paitsi remmin pituus on 1mm pitempi.....
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

pekpel

Jotenkin kevlar tykkää luistaa vakioissa skopissa.
Jos on kireämpi (isompaa pyttyä / viilailua) kone ja kevyemmät rullat ja tiukempi vp-jousi niin ok.
Tuo pitää siitä lämmöstä missä vakiohihnat alkaa kulumaan tosi nopeasti.
Jos ei ole virityksiä skopassa niin melkoisen turha ostos, minun mielestäni.. 8)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Ei se milli haittaa mutta kellään ei ole ollut hyvää sanottavaa kevlar hihnoista. Bando ja Gates on hyviä
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FlatLander

Pitäs jostain suomalaisesta liikkeestä saada vakio skodeen hyvä/kestävä remmi.

Kun Moposprtista ostettu Dayco:n remmi teki tämmöiset ---> +

Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

pekpel

#778
Tuttu näky, mutta mitkä on kilometrit takana ja rullien painot ja vp-jousi?
Ja onko vakio kone?
EDIT: Sanoit jo vakio, eli se kysymys takaisin...mutta muut jää..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

FlatLander

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 09.05.11 - klo:19:22
Tuttu näky, mutta mitkä on kilometrit takana ja rullien painot ja vp-jousi?
Remmillä tais olla ajettu 500 km, 6gr rullat ja vakio vp-jousi
Ja onko vakio kone?
EDIT: Sanoit jo vakio, eli se kysymys takaisin...mutta muut jää..
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo