Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

huoltomies

Itse sovittaisin holkin pituuden,maximi tehoalueelle,koska, ei ole hyötyä juurikaan jos näissä muutenkin pienistä hevosista on poissa käytössä.

Kattelet ohjekirjasta missä on maximi tehot/rpm:ät viilaat holkin sen pituiseksi kunnes olet alueella!


FlatLander

Lainaus käyttäjältä: huoltomies - 26.03.11 - klo:08:42
Itse sovittaisin holkin pituuden,maximi tehoalueelle,koska, ei ole hyötyä juurikaan jos näissä muutenkin pienistä hevosista on poissa käytössä.

Kattelet ohjekirjasta missä on maximi tehot/rpm:ät viilaat holkin sen pituiseksi kunnes olet alueella!
En ajatellu kylläkään viilailla tuota holkkia. Tyydyn siihen mitä toi vari tuo tullessaan (mahdollisesti vaihtelen sitten rullia ja vp-jousta, jos on tarvetta...)
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

FlatLander

Nyt on vari kiinni ja toimaa ihan ok. Kone kiertää alusta asti hyvin ja pysyykin melkolailla samoilla kierrosluvuilla koko ajan. n. 15km ajoa takana ja huipuissa vähän uupuu... ??? Mutta tekihän aikoinaan Malossin multivari samaa (aluksi oli huiput n. 40-45 km/h). Kestää hetken ennenku varin liuku pinnat pikkusen "karheentuu", niin sitten rupee tarttumaan paremmin (toivottavasti....)
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

Timo

Tuli tilattua ja tänään postista haettua narakun 5,5gr rullat. jospa kestäisi paremmin kuin nuo pilipali rullat.

Kokeilen myös vaihtaa tuon vakio varin,ja kokeilla kauan sitten ostamaani,silloin vielä virijavarasta löytynyttä "viri"varia.Muuten ok kunto,kuparinen varin sisäholkki liikkuu vain 1mm edestakas pituussuunnassa,ei heilu.Holkki myös pyörii varissa,eli ei ole niinkuin vakiossa eli paikallaan kiinni tiukasta,onko tämä joku merkki vai kuuluuko?

FlatLander

#739
Voi P***ELE!!
Nyt rupee pikku hiljaa epätoivo iskeen ton masiinan kanssa. NO kun nyt sain laitettua ton narakun "Kookkaammille sylintereille" tarkoitetun vari+vp-jousi setin kiinni (ja mukana tulleet 5,8g rullat), niin piiiiiitkän kiihdyttämisen jälkeen skode kulkee hädin tuksin 60 km/h. Kokeilin myöskin sitten toisia mukana tulleita rullia(6,3g), niin kulki vain huonommin. Oon kokeillu kaikenlaisia settejä tossa skooterissa. on ollut malossin multivari+valkoinen vp-jousi (välillä tavallinen vp-jousi), multivari ja violetti jousi. Vari rullia on kokeiltu 5g-7g:maan kaikenlaisilla setupeille ja ei mene kirveelläkään kun hädin tuskin 62-63 km/h. Kun itsellä olisi halua mennä 65+ km/h. En keksi enään mitä tolle tarvitsis tehä että saavuttais halutut nopeudet. Sylinterinä on kuitenkin 72cc+vakio kansi, alkuperäinen kaasari 0,92 suuttimella ja stage6 vapaailmasuodatin. Sylinterillä on ajettu vajaa 200 km (sisään ajoa ;D). Voisko joku viisaampi nyt kertoa, että mitenka saan ton masiinan kulkemaan haluamaani nopeuksiin (en ole siis vaihtamassa sylinteriä isompaan).
P.S. takavarin mutterin on niin kovaa kiinni että en saa sitä pulttipyssylläkään auki (eli vp-jousen vaihtoa en pysty tekeen).
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

yamaha

saisko sen lukittua jollain? et sais jatkovartta näyttää sitten luulis jo nöyrtyvän!joku istumaan skoden päälle ja jarrut lukkoon tää ois yks keino lukita se. jos vielä takapyörä lähtee liikkeelle niin  sitten kytkinkelloon esim öljysuodatin avain ja se lukitaan jollain keinon mielikuvitusta käyttäen. ::)  sisään ajo pitää tehä maltilla, sekin vaikuttaa kylläkin jatkossa skoden kulkuun.

Coastside

Jarrulla lukitseminen on huono ajatus koska perävälitys suurentaa voiman kymmenkertaiseksi. Lattaraudasta saa tehtyä "Y" avaimen pulteilla, joilla sen kiinnittää niihin reikiin. Sitten voimaa vain peliin ja jos ei muu auta niin rälläkkää ja muualta moottorista tilalle mutteri ja siihen 13 mm kokoinen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FlatLander

Kaikki perus takarenkaan lukitsemis jutut kokeiltu. Ja kun toi pulttipyssykin vääntää maks. 425 nm, niin ei uskois voima loppuvan heti käsiin.
Muita ehdotuksia kulkupuolen parantamiseen??
P.S. Kiitos jätkille kun annoitte neuvoja sen takavarin pultin avaamiseen...
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

yamaha

onkos siellä mutterissa jotain lukitetta kun noin istuu kiinni?ootko koittanu antaa hieman lämpöö ja sit ampuu uudelleen?

Coastside

Jos 400 Nm koneella ei aukea, on mutteri työstettävä irti. Se on säästävin toimenpide, eikä kustanna kuin halvan rälläkän.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Eikä tarvitse edes rälläkkää vaan ihan rautasahalla onnistuu. Itse olen joutunut sahaamaan kolme kertaa mutterin halki kun ei ole muuten lähtenyt.

FlatLander

Lainaus käyttäjältä: tommi - 30.03.11 - klo:07:29
Kun sanoit että olet saanut mopon kulkemaan hädin tuskin 62-63 niin puhutko nyt todellisesta nopeudesta? Eipä sitä juuri tuon nopeampaa saa kulkemaan 72cc pytyllä. Mullakin on 82cc pytty ja virinokka eikä kulje kuin 65-70. Jos meinaat saada kulkemaan +65 todellista nopeutta niin kokoonpanoa joudut väkisinkin muuttamaan.

Jos puhut mittarinopeuksista ja mittari valehtelee ~10km/h niin silloin asialle voisi jotain tehdäkin.
Kunnolla kalibroidulla Sigman mittarilla olen ajanut tuon nopeuden. Pitäänee koittaa täs joku päivä vileä 5,5-5,0g rullia. Mutta kaippa sitä on vaan tyydyttävä tuohon nopeuteen nyt vielä ainakin. Vajaan kuukauden päästä kun duuniin pääsee, niin skode menee vaihtoon. Sit voisin vaikka hankkia isomman sylkän kuin 72cc. Tommi!!! Mikä virinokka sulla on kiinni skodessa? mistä hankkinut?

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 30.03.11 - klo:07:35
onkos siellä mutterissa jotain lukitetta kun noin istuu kiinni?ootko koittanu antaa hieman lämpöö ja sit ampuu uudelleen?
Ei sielä pitäis olla lukitetta kiinni. Jos tässä ei muu auta, niin voisin kokeilla tuota lämmittämistä.

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 30.03.11 - klo:07:55
Jos 400 Nm koneella ei aukea, on mutteri työstettävä irti. Se on säästävin toimenpide, eikä kustanna kuin halvan rälläkän.
vihon viimesenä voisin kyl kokeilla rautasahaa.

Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

ihmehiippari

Pannaas tänne, kun tuo kytkin on kuitenkin kohtuu paljon liittyy variaattoriin. Eli kun kiihdyttää ja vedättää kytkimen luiston rajamailla, niin se kitisee ja lakkaa kun se heittää luistamasta.
Eihän tuosta mitään haitaakaan ole mutta ärsyttää tuo ääni. Miten sen sais pois, hiomalla paloja?

Timo

Voit niitä KEVYESTI hioa,ei tietenkään liikaa että palat osuvat kunnolla kelloon.samalla matata kytkinkellon pinnat myös. Ei tuo resepti tietysti niin kauaa auta kunnes pinnat on taas lasittuneet.

jalat

Lainaus käyttäjältä: Timo - 04.04.11 - klo:19:10
Voit niitä KEVYESTI hioa,ei tietenkään liikaa että palat osuvat kunnolla kelloon.samalla matata kytkinkellon pinnat myös. Ei tuo resepti tietysti niin kauaa auta kunnes pinnat on taas lasittuneet.

Juu samaa ongelmaa meillä kun ostettiin halpiskytkinpaketti (alle 20e) virijavarasta. Rupeaa kitisemään parin viikon päästä palojen hiomisesta. Eipä tuo nyt haitaksi ole, mutta ikävä ääni lähtee. Eli ratkaisuna pieni hionta santiksella ja ajelet tyytyväisenä kunnes taas rupeaa vinkumaan.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002