Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Coastside

Se on tiukkaovitteinen ja kun kuppi kuumeni ja alumiini laajenee enemmän niin se luisti ulos. Jo noin käy niin kannattaa kuumentaa sitä pariin sataan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FlatLander

Tuli tos vaihdettua kaverin skodeen variaattorin remmi ja rullat. Löytyi rullalautasen ja lohkon välistä prikka. Mietittiin voisko sen ottaa pois. Skootteri kuitenkin vakiona kulkee sen 55-60 km/h. Eli kysyn teitlä että kannattaako sen ottaa pois vai antaa olla?? Se prikka oli varmaa noin 1mm paksu.
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

Coastside

Joissain sovitus vaatii prikan ettei varikupin levy ota lohkoon kiinni.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: tommi - 07.12.10 - klo:08:51
Onkos kellään muulla sattunut vastaavaa...
Mulla kävi alkuperäisen kanssa samalla tavoin. Viri ja varan halvalla etuvariaattorisarjalla kävikin sitten toistepäin. Jäi liukuholkki pysyvästi kampaikseliin kiinni.

jalat

onkos kenelläkään kokemusta tällaisesta?

http://cgi.ebay.com/GY6-50cc-Sport-Performance-Racing-Variator-Baotian-BT50-/270667308027?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item3f05075bfb

Olisi noin 23 euroa posteineen kotiin kannettuna.
Rullien ramppien kulma ainakin on paljon loivempi mitä originaalissa. Ja kevyempi tekstin mukaan.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

jalat

#710
Pikainen luku koso variaattoreista antoi positiivisen kuvan. Ramppien kulman vuoksi kierrokset pysyvät kiihdytyksessä pikkuisen kauemmin korkealla vääntöalueella. Joten lähdöt risteyksistä ja ylämäkinousut pitäisi parantua. Emännällä on pari sen verran jyrkkää nousua työmatkan varrella, että nousukiihtyvyys olisi hyvästä. Ei tarvitsisi jäädä autojen jalkoihin.

Pistimpä tilaukseen.

Ainut mikä pistää miettimään!
Alkuperäisessä variaattorissa se hihnan puoleinen kulma ei kulje reunalle asti. Vaan varin reunassa on ensin 3-5mm ihan suoraa osaa, ettei hihna nouse ylös asti. Koso-varissa taasen kulma menee reunalle asti ja koko varin halkaisija on vakiovaria 1mm isompi -> Mikä tarkoittaa että hihna nousee edessä ylemmäs -> huippunopeudet kasvaa.
Ei hyvä  :( Täytyy ryhtyä pohtimaan jotain rajoitinta toisessa keskustelussa.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Timo

Nyt saa Mc-Scatteriltakin Narakun rullia hyvällä hinnalla. Kumminkin laadukkaampia kuin nuo scatterissa myytävät Top Racing rullat.

http://www.mc-scatter.com/varaosat-variaattorin-rullat-c-23_50_613.html

FlatLander

(En tiedä tuliko oikeeseen paikkaan tää "kysymys", mutta siirtäkää jos on väärässä paikassa)

Pikku pohdittavaa....

Kun paikaltaan lähtee ajamaan kaasu pohjassa, niin skode kiertää hyvälle kierrosalueelle (ei kohtuuttoman korkeille kierroksille) ja sitten kierrokset laskee hiukan ja kiihtyy ihan ok. Mutta pulmani onkin se että, skode ei kierrä tarpeeksi sitten loppu vaiheessa ja tuntuu että loppunopeutta uupuu juuri tämän kierrosten puutteen takia.
Tällä hetkellä kiinni:
72cc sylinteri
18mm kaasari 0,90 suuttimella+Stage6 vapaavirtaus-suodatin (suutin vaihtuu 0,92, kun meinaa tukehtua 1/4 kaasulla, mutta yhtäkkiä lähtee taas kiertämään hyvin kun kaasun vääntää pohjaan)
Malossin multivari
6gr rullat
Vakio vastapainejousi kytkimessä
Gates:in hihna.
Muutoin olen aikalailla tyytyväinen skootterin toimintaan (aina välillä  ;D )

Mitä tarttis vaihtaa?
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

Samppa

Ymmärsinkö oikein, eli paikalla kaasutellessa nostaa kyllä kierrokset tappiin, mutta ajossa ei nosta?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Mun mielestä tuo kuulostaa siltä, että joku rajoitin alkaa toimia suuremmilla nopeuksilla. Onko sitten nopeuden-, vai kierrostenrajoitin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

FlatLander

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 18.03.11 - klo:10:50
Ymmärsinkö oikein, eli paikalla kaasutellessa nostaa kyllä kierrokset tappiin, mutta ajossa ei nosta?

Ymmärsit oikein. Tai siis silleen jos paikallaan kaasuttelee, niin kierrokset nousee tiettyyn korkeuteen ja jos vielä pitää kaasua pohjassa, niin hissunkissun nousee vielä korkeammalle. Mutta silloin saa pitää kaasua pohjassa kauan... Mutta ajossa ne jää kuitenkin omasta mielestä liian matalalle.

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 18.03.11 - klo:11:00
Mun mielestä tuo kuulostaa siltä, että joku rajoitin alkaa toimia suuremmilla nopeuksilla. Onko sitten nopeuden-, vai kierrostenrajoitin.

Ei ole nopeuden/kirroksen rajoitinta.
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

tommi

#716
Oletko kokeillut vakioputsarilla? Saattaa olla että se haukkaa liikaa ilmaa sillä vapaastihengittävällä ja ei siksi ota ihan huippukierroksia. Tai sitten kokeilet #95 suutinta.

Ja pakeliittitiiviste on varmasti oikeinpäin? Senhän saa myös väärinpäin jolloin osa imuaukosta jää vajaaksi. Sekin on mahdollista ettei se vaan jaksa vetää 72cc pytyllä tuon paremmin. Varsinkin jos se Gatesin hihna on uusi. Mulla ei vetänyt kyllä 72cc pytyllä tasasella kuin 6000rpm. 82cc pääsi jo 7000rpm.




yamaha

kaipaisin omaan solikkaan hieman lisää vääntöä ylämäkeen. rullien kevennystä vois kokeilla, mutta pitää kait avata ekana ja kattoo mikä on vakio rullien paino koska taitavat vaihdella näissä?mikä ois sopiva rullien paino muuten vakiossa paitsi nopeus rajottimen johto ohitettu katkaisimella??   :)

Plom

Kevyemmillä rullilla tulee lisää kierroksia , ei vääntöä.  Omassani oli 7,5 gr painot ja niillä vauhti ylämäessä kolmekymppiä, 5,1 gr rullat tuovat lisää kierrosherkkyyttä.

A_sentaja

Ihan asian laitaa sivutakseni, kun skootterin tehoja lisätään, oli kyseessä tehoputki, isompi sylenteri.. Pitää myös voimansiirtoa muuttaa,tällä ei ole mitään tekemistä sytkän kanssa,, Eli keveemmät rullat ja vakiota jäykempi vp jousi ovat ehdottomia,eli skootterin kiihtyvyys on suhteessa rullien painoon ja vp jousen jäykkyyteen..voimaa ei saa mitenkään muuten maksimoitua.. ;) oli siteen nelari tai kakstahti.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...