Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

yamaha

 liian lyhyt hihna saattaa rasittaa perän laakereita myös.

skuutteri

No nyt olen Helkamalla ajellut muutaman sataa kilometriä vaihdon jälkeen.Kiihtyvyys selvästi parempi mitä ennen.Ylämäkeen pitää vauhdin aavistuksen paremmin.Tasaisella ja tyynellä kulkee gepsinopeutta 57-60 km/h jolloinka kierrokset karvan yli 7000.56 km työmatkalla ei matka-ajassa ole tapahtunut muutoksia,jotenka keskinopeus pysynyt aikalailla samana.

purgiaali

Minullakin oli joku lyhyt hihna. Oli liiankin lyhyt ei toiminu

Väärän mittainen hihna menee variaattorissa vinoon ja voi aiheuttaa ongelmia ainakin lyhyemmässä varissa.

VariJari

Lainaus käyttäjältä: VariJAri - 02.08.10 - klo:08:36
Tuli mieleen tuosta hihnan lisänoususta pidentämään välityksiä... jos nyt etummainen hihnapyörän puolikaat menisi täysin kiinni niin voisi kuvitella että niistä voisi sen vajaan millin hioa pois (0.25-0.5mm / puoli)  niin saisi sieltä kautta maksimi välitystä lisää joku 5km/h ilman että vaikuttaisi negatiivisesti muuhun?

Tulipa mittailtua variaattorin nousuja ja hihnan liikkeen teoreettisia rajoja. Jos tuota maksimivälitystä ajattelee (huippunopeutta..) niin mulla oli etulautasten yläosan väli 31mm hihnan leveyden ollessa 18mm joten 13mm pitäisi lautasten lähentyä että maksimivälitys saataisiin aikaan (sikäli kuin hihnan pituus sen sallii, tätä en käytännössä pystynyt mittamaan tai näkemään) Huomion arvoista on että jos nyt oikein sain katsottua ja mitattua niin vakiorullakupissa nostoa tulee vain 10mm ja omassa "race" variaattorissa 14mm.

Tiheimmän välityksen aikana eli silloin kun hihna on "alhaalla" etuvarissa ei suurempaa välystä ollut hihnan ja "Race" varin välissä, eli periaatteessa koko välitys skaala olisi käytettävissä. Tilanteessa jossa lautaset olisivat olleet täysin vastakkain lautasten yläosien väliin olisi jäänyt 17mm joten tuota alkuperäistä idee eli lautasten lähentämistä niitä viilaamalla ei näissä tarvitse tehdä. Samoin rullien ollessa rullakupissa lepo asennossa siellä rullien välissä ei juurikaan välystä ollut eli liikevaraa ei sieltäkään saa lisää viilaamalla.

Vakio variaattorin tapauksessa toki tulee mieleen että maksimivälitys jää hiukan vajaaksi.
Harrastelussa: bt49qt-12

purgiaali

#679
Lainaus käyttäjältä: purgiaali - 26.07.10 - klo:12:18

No nyt teki soliferin variaattori ihan uuden tempun. Halkesi tämä rullanohjainpelti. Ihmettelin että missä vika, kun vari takkuaa.

Onkos muilla rullat kuluttanut tuota peltiä? Epäilen että minulla on hieman liian jäykkä vastapainejousi.

>:(  >:(
a
Kiinalaista laatua!!!!
Sama variaattori kymcossa ja samanlainen lopputulos.
Rullat kulunut metalliin asti ja pelti haljennut samalla tavalla.
onkos kukaan muu erehtynyt ostamaan etuvaria gy6-motorista?
Näiden kokemusten varassa ei voi kyllä tuota suositella.

Edit:
laitoin kuvan flickeriin, mutta en jaksa puhelimella tähän linkikittää. Löytyy tuosta alla olevsta osoitteesta

Walle

Kivan väriset rullat. Niiku karkkia :). Jaa teil kuluu tolleen kulmikkaaks. Mulla on ollu sellasii 50 kulmasia muttereita.
Toi levy on alkuperäisenä niin kovaa ettei tohon reijän ympärille tule kiristämisestä mitään jälkeä. Rullista kuluu sellaset kiiltävät viivat siihen maksimi kohtaan n. milli levyn reunasta.
Tarvike palikkaan tulee kiristämisestä painautumat ja kuluu vähän syvemmät kuopat samaan paikkaan. Ne maalit tietty kulahtaa pois. Nyt ei enään kukaan usko että ajelen hiljaa ::)
Noita halkeilee joskus kun tunnit tullu täyteen. Voi noi su.. eiku vialliset rullat nopeuttaa. Väljä liukuholkin pusla voi aiheuttaa jonkinmoista värinää.

purgiaali

noi rullat oli kymcon alkuperäiset, joilla oli vakiovarin kanssa ajettu n. 6000km ja ne oli virheettömät kun laitoin ne tähän variin.

Walle

#682
Nyt menee jo skootterit sekasin. Siis kymcossa 6000km olleet laitoit soliferiin. Ei välttämättä kestä.
Eikä tosta ota selvää mikä on ekana hajonnut rullat vai toi levy. Jos levy on melko helposti viilattavaa vois siinä olla sanomista. Vanhoja rullia ei kannattas laittaa jos hiekkateillä ajelee ja tuuletus toimii. Mutta näkee sen rullien väristä että onko alumiini/hiekkamossöä pinnassa.
Nii kun joskus kymcon varia availet ota kuva sisäpuolelta silleen että näkyy se ilman sisääntulosysteemi.

purgiaali

Molemmissa mopoissa samanlaiset varit, ja molemmat hajosi samalla lailla prkl.

pekpel

Nyt sulla on purgiaali liikaa vääntöä kehissä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Kinkster

#685
Olen jo varmaan maininnut ennenkin mutta mainitaan uudestaan jos vaikka auttaisi jotain muuta, että ainakin mun pitää putsata varin rullakupin sisään kertynyt musta pöly/jauhe aina noin 300-500km välein koska ilman putsausta tulee kierroksissa pieni tiputus sen jälkeen kun ne ensin on saanut korkealle kiihdytyksessä. Puhdistuksen jälkeen kiekat nousee kerralla niin ylös kuin menee ja pysyy siellä kunnes vauhtia on tarpeeksi. En tiedä tuleeko tuo pöly rullista vai/ja hihnasta mutta kyllä sitä kertyy aikalailla pienessä ajassa. Hihna on kestänyt n. 6500km ja 4g rullat about 1000km nyt.

JaakkoFagerlund

Kinkster, se pöly tulee hihnasta.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

jupstejuho1

Tilasin 5.5 grammaset rullat Baotian BT49QT-7 skootteriin. Olisiko tämä hyvä valinta niiden kaveriksi? http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=29+8324.V0

Coastside

Rullien paino ja jousi täytyy olla tasapainossa, niin että halutulla kierrosalueella liikutaan. Jäykkä jousi ja kevyet rullat, niin kone huutaa. Kiinalainen perusjousi ja 5g tienoilla olevat rullat on monelle kelvanneet hyvin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Plom

Sadannen kerran todetaan: violetti jousi on alkuperäistä löysempi.