Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

purgiaali


No nyt teki soliferin variaattori ihan uuden tempun. Halkesi tämä rullanohjainpelti. Ihmettelin että missä vika, kun vari takkuaa.

Onkos muilla rullat kuluttanut tuota peltiä? Epäilen että minulla on hieman liian jäykkä vastapainejousi.

Timo

ohho :D

eipä oo ittelle vielä vastaavaa sattunut :D

Parin päivän sisällä vaihan uuden vakio varin,5,1gr rullat tuonne,"viri"vari kun on kohta entinen,kauhean kilkatus,juuri se holkki varin sisälllä,tai paskalla tuurilla sama kun purgiaalilla :D

ReVoLuZe

mulla on tosi vaikea saada mopooo kulkee mihinkää ku laitoin power filtterin ja se otti liikaa ilmaa mut sit peitin sitä teipil ja kankaal nii sai liian vähän mitä vittua teen ton romun kanssa :D

ilmanputsarin merkki on lektronis en kuvaa löytäny:/

yamaha

kuten monesti sanottu vakio putsari on paras. mopoissa noilla powerfilttereillä ei tee mitään kinuskit on muutenkin tarkkoja ilman putsarista!suutin sen mukaan paljonko ilmaa annat seos suhde pitää olla ok.

ReVoLuZe


skuutteri

Tänään just vaihdoin Helkamaan-07 variaattoriin 5,1 g rullat alkuperäisten tilalle.Lähtötilanne oli se ,että kulki tasaisella ja tyynellä 60 km/h gepsin mukaan.Vertailumäkeen hiipui vauhti 30-35 km/h.Ja tosiaan tuolle ei ole tehty yhtään mitään tehtaan jäljiltä.No rullien vaihdon jälkeen kulki edelleen saman jollei jopa enemmän.Vertailumäkeen nousi 40 km/h.Jotenkin tuntui,että varsinkin loivassa nousussa vauhti ei hyytynyt niinkuin ennen ja ehkäpä kiihtyvyyttäkin tuli lisää.Toisaalta bensankin vaihdoin just 95:sta Shellin V-poweriin.Kerkesin kyllä ajaa reilu 100 km tuolla bensalla ennen rullien vaihtoa,joten kyllä noiden vaihto hieman auttoi tuohon hyytymisongelmaan.Yhtään kevyempiä en menis laittamaan,sillä kierrokset kiihdytyksessä nyt 7000 - 8000 rpm,kun ennen oli 6000 - 7000 rpm.Mitään hirveitä kun en edes odottanut,kun pitää muistaa että tuo on vain 50 cc moottori ja kuski painaa 90+ kg,niin pitäisin kyllä tuota "viritystä" varsin onnistuneena hinta/laatu-suhteeltaan :)

yamaha


skuutteri

Punnitsin ruutivaalla ja paino oli 6,4 g/kpl.Olen tuota kulkemista ihmetellyt poliisinkin kanssa(pysäytti kun mittasi 65 km/h myötätuulessa) ja ihmeeltä tuntuu,että vakio kulkee noin hyvin.Ei muuten edes kirjoittanut sakkoja...voi kyllä vaikuttaa sekin,että kuski nelikymppinen äijä 8).

pekpel

Vielä voisi harkita takavarin jousen vaihtamista jäykempään.
Makuasia, mutta auttaa kevyempien rullien kanssa kiihtyvyyteen.
Rullat ja takavarin jousi kulkevat kimpassa, kuten on monesti mainittu.

Vain vaihtamalla 5,1 g rullat toimii yllättävän usein monessa kiinaskopassa, olen laittanut useampaan ja lopputulos on ollut tyydyttävä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

skuutteri

No jos ensi kesäksi hankkisi jonkun 125 tai isomman...antaa tuon nyt olla tuossa kunnossa

yamaha

mistä tiedän minkä painoset on vari rullat tässä koneessa?kun en viitsisi sen takia avata ja katsoa ja taas koota ja sitten tilata kun tarttis sillä myös ajaa!onko näissä 139 ... koneissa ollut eroja rullien painossa!onko se 5,1g  juuri se paras paino ja huutako kone paljon itsellani on paino sen 94kg.

pekpel

139 koneissa olen törmännyt 6,5 - 8,5 g rulliin ns. vakiona.
Itse painan 111 kg ja toistaiseksi 5,1 g rullat ovat toimineet ilman muita muutoksia.

Veto ylämäkeen paranee ja sehän tässä taitaa olla tärkeintä.

Voihan niitä muitakin tapauksia olla, ei niitä kukaan kaikkia voi tietää.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

yamaha

joo tilaan noi 5.1g heti kun tuo sisäänajo on suoritettu. hiukan se puhtia kaipaisi mäkiin ja paikalta lähtemisiin :)

VariJari

Onkos kukaan kokeillut miten käytännössä vaikuttaa esim. sentin pidempi tai lyhyempi hihna kulkuun ja kiihtyvyyteen?

Tuli mieleen tuosta hihnan lisänoususta pidentämään välityksiä... jos nyt etummainen hihnapyörän puolikaat menisi täysin kiinni niin voisi kuvitella että niistä voisi sen vajaan millin hioa pois (0.25-0.5mm / puoli)  niin saisi sieltä kautta maksimi välitystä lisää joku 5km/h ilman että vaikuttaisi negatiivisesti muuhun?
Harrastelussa: bt49qt-12

JaakkoFagerlund

VariJari, omassa Kymcossa juuri vaihdoin hihnan, edellinen oli 736 ja uusi oli 743 pitkä. 2-3 km/h nousi nopeus ja kiihtyy huomattavasti paremmin kuin ennen (tosin samassa yhteydessä puhdistin rullakupinkin kaikesta pölystä ja pakoputki hieman vuotaa, jos näillä edes mitään merkitystä on).

Liian lyhyt hihnahan pyrkii pitämään isommat välitykset heti alussa, kun taas pidempi hihna sallii pienemmän välityksen alussa ja suuremman lopussa.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä