Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

pekpel

Kai kaikki heebot muistaa että pelkät rullat ei auta, pitää pelatata myös sen takavarin vastapainejousen kanssa.
Kevyet rullat vaativat taakse vähän jäykempää jousta.
Jos jättää löysän jousen taakse niin huutaahan se kone tappiin kun jousi ei jaksa vetää välitystä isommalle.
Helppo tunnistaa: Kiihdytä vaikka 30 km/h asti, aja tasakaasulla, jos välitykset muuttuvat vasta kun löysää reilusti kaasua vaihda taakse jäykempi jousi.
Liian jäykkä jousi ei taas nosta kierroksia, aja vaikka tasakaasulla 25 km/h, kaasu pohjaan, jos kierrokset ei nouse niin kevyempää rullaa eteen tai löysempää jousta taakse tai sulla takavari jumittaa kuin mulla. Tai jotain sinne päin.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Timo

takana mulla on malossin vahvistettu valkoinen jousi.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Timo - 28.06.10 - klo:22:43
takana mulla on malossin vahvistettu valkoinen jousi.
Ihan kiva tuo jousi...ja nätin värinen.
Onkos se jäykempi vai löysempi kuin aikaisempi?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..


Coastside

#649
Puoli milliä liikevaran muutosta vakiovarissa muuttaa nopeutta 4 kmh kierrosrajoittimella. Hihna nousee noin 2,5 mm ylemmäs. Esim. takakannellisen kupin kannen korotus ohuella prikalla. Lohko tulee pian vastaan. Kierrokset alenee matkanopeudessa hieman ja joissakin se ulvonta vähenee.

Talvirenkaiden halkaisija voi olla pienempi joten tuollaisella hienosäädöllä saa välitykset kohdilleen jotta kulkee saman kuin kesälläkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ReVoLuZe

mistähän mahtaa johtua että mun skootteri nykii ku sil ajaa just vaihettii varin hihna ja nyt nykii ja tärisee koko ajan kaikki rajottimet on otettu irti ja kulkee hitaammin mitä ennen :/ ja merkki on BAOTIAN BT49Q (kyljes luki fude classic)

Coastside

Ota auki se vari ja tarkista onko kaikki rullat paikoillaan, hihna oikean mittainen (669) ja mutteri oikeassa kiristyksessään. Äläkä aja ennen vian selviämistä, koska se vaan vikaantuu lisää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ReVoLuZe

korjaaja sanoi mulle että se tärinä loppuu kun hihnan pinta lasittuu ja se painuu paikoilleen

Coastside

Se oli siis paikoiltaan lähtiessä ilmenevää? Sitten ei hätä. Kulmikkaat rullatkin täristää mutta kierroksilla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

JaakkoFagerlund

Lainaus käyttäjältä: ReVoLuZe - 14.07.10 - klo:17:28
korjaaja sanoi mulle että se tärinä loppuu kun hihnan pinta lasittuu ja se painuu paikoilleen
Häh? Eihän se hihna ny lasittua saa, sehän alkaa luistaan ja vinkumaan sellasesta.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Coastside

Niin se on hyvän hihnan pinta himmeän musta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ReVoLuZe

#656
Lainaus käyttäjältä: JaakkoFagerlund - 14.07.10 - klo:18:37
Lainaus käyttäjältä: ReVoLuZe - 14.07.10 - klo:17:28
korjaaja sanoi mulle että se tärinä loppuu kun hihnan pinta lasittuu ja se painuu paikoilleen
Häh? Eihän se hihna ny lasittua saa, sehän alkaa luistaan ja vinkumaan sellasesta.

en tie mitä se tarkotti sil :D no ihan sama tärinät on pikkuhiljaa loppu

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 14.07.10 - klo:18:11
Se oli siis paikoiltaan lähtiessä ilmenevää? Sitten ei hätä. Kulmikkaat rullatkin täristää mutta kierroksilla.

rullat kattosin ja oli ne pikkase kulmikkaatkin pitäs vaihtaa ne viel

Walle

Varmaan oli joku varastoinnissa tullut altistus "jollekkin" osalla matkaa hihnaa. Seuraavan kerran ravistaa kun on menossa poikki.

Eki

Kertokaapas mikä variaattorin rulla voisi olla ok, kun nyt on 6g:n rullat ja olivat ok, mutta vaihdoin peräpään välitykset ja on hieman laiska kiihtymään, kun vauhtiin pääsee ja mikäli ei ole vastatuuli niin mittarin mukaan menee kyllä 75-80km/h eikä moottori huuda vielä pätkääkään, kuten teki tiheemmillä Solikan vakiovälityksillä. Kone on täysin vakio, ainoastaan speed limiter caple on otettu pois, olisikohan 5g:n rullat on, ei niitä varmaan hyvin keposiksi kannata vaihtaa? Eki (lähtee nyt huomenna sunnuntaina ajamaan Hyvinkäältä Lieksaan, elikä semmoinen pikkuinen reissunpoikanen)! ;)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Eki - 17.07.10 - klo:23:47
olisikohan 5g:n rullat on, ei niitä varmaan hyvin keposiksi kannata vaihtaa? Eki (lähtee nyt huomenna sunnuntaina ajamaan Hyvinkäältä Lieksaan, elikä semmoinen pikkuinen reissunpoikanen)! ;)
Suoralta kädeltä on paha sanoa. Menee oikeastaan pakostikin kokeilemiseksi. Jos hankit tarkkuusvaakan (Ei ole kalliitakaan (huutonetistä ainakin löytyy)) niin homma helpottuu, kun ei tarvitse ostaa niin montaa eri painoista rullasarjaa kokeilemiseen. Vakiorullista voi lähteä poistamaan tavaraa sisältä ja vaa-alla sitten haetaan rullien paino samaan. Kun löytyy rullapaino, jossa mennään selkeesti jo liian köykäsiin, voi ideaalipainoiset rullat hankkia. Tollaselle vaa-alle löytyy aina silloin tällöin muutakin tarvetta. Ihan kätevä kapistus.