Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

yamaha

sellasta meinasin että saiskohan mun cpi:hin  hieman kiihtyvyyttä sekä parempaa vääntöä mäkeen jos laitan vakio 6.3g rullien tilalle vaikka 6g rullat?muuten on kyllä vakio enkä meinaa poistaa kuristuksia, eli onko tästä hyötyä/ käyttäytyy noi pienen kevennyksen ansiosta?ajettu on 12000 tuhatta kantsiiko uusia vastapaine jousi takavarista,ajattelin että onko väsähtäny sekin voisi auttaa?itselllä ei ole oikee kokemusta näistä säätämisestä jotenka luotan teidän neuvoihin ;D

Kenzy

Enpä tiedä, itse pari Gileran skootteria olen huoltanut, kakstahteja molemmat, niissä ollut vakiona 7.5-8-grammaset rullat, ja keulivat liikkeelle lähtiessä. En usko, että kakstahti kierroskoneena kaipailee paljon rullalle keveyttä lisää, saattaa mennä jo ylikierrosten puolelle... ehkä kannattaisi alkutöikseen poistaa karstat pakoputkista ja katsella muutenkin sitä puolta kuntoon.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

mikamars

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 15.04.10 - klo:15:33
Enpä tiedä, itse pari Gileran skootteria olen huoltanut, kakstahteja molemmat, niissä ollut vakiona 7.5-8-grammaset rullat, ja keulivat liikkeelle lähtiessä. En usko, että kakstahti kierroskoneena kaipailee paljon rullalle keveyttä lisää, saattaa mennä jo ylikierrosten puolelle... ehkä kannattaisi alkutöikseen poistaa karstat pakoputkista ja katsella muutenkin sitä puolta kuntoon.

Niin, en kyllä minä ainakaan väittäny että noita Gileroita kannattaa lähteä säätämään. Onhan niissä joissain melkosia kisasäätöjä heti valmiina. Ainoa mitä voi tehdä jos haluaa ni ottaa kuristukset poies.

Plom

Ihan uteliaisuudesta kysyn että mikä tiukempi vastapainejousi mikamars? vakiojousi on jo niin tiukka että sininen on sitä jäykempi, mutta liian jäykkä.

mikamars

Lainaus käyttäjältä: Plom - 15.04.10 - klo:16:14
Ihan uteliaisuudesta kysyn että mikä tiukempi vastapainejousi mikamars? vakiojousi on jo niin tiukka että sininen on sitä jäykempi, mutta liian jäykkä.

Mulla on Malossin lila +82%. Niin joo, eikös täällä jossain väitelty siitä että tuo lila on vähemmän jäykkä kun alkuperäinen, whatever... Onko se sitten huono jousivalinta?

mikamars

Mulla on kuitenkin tiukemmat kytkinjouset, Malossin lila vastinjousi, 5,1g rullat ja toi Malossin kevlar hihna joka nostaa kans vähän kierroksia ja kiihtyvyyttä. Auttaisko Narakun sport kytkin si kuin paljon asiaa? Entä mites ne muut kytkimen lähiosat (kytkinkello, voimansiirtolevy yms), onko niillä kuinka paljon vaikutusta?

yamaha

eli jos koitan noita rullia jos ei muutosta niin sit vielä kevyempiä?entäs tuo jousi miten sen tarkistaa et on ok?

openflow

2t-koneen varista kannattanee tarkistaa vp-jousen pituus. Joissain malleissa se on sellainen tulitikkuaskin pituinen ja kaiken lisäksi pirun löysä. Jousen kunnon saa selville ajamalla ylämäkeen. Jos vari ei vaihda pienemmällä vaan jää isovaihde päälle, niin jousen vaihto on edessä.

yamaha

enemmänkin se on sellainen että vaihtaa turhan nopeati isolle jossain alle 30 kmh. ja mäkeen hyytyy 30 kymppiin viitääkö tää löysään jouseen?

jalat

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 16.04.10 - klo:08:23
enemmänkin se on sellainen että vaihtaa turhan nopeati isolle jossain alle 30 kmh. ja mäkeen hyytyy 30 kymppiin viitääkö tää löysään jouseen?

Kyllä se siihen viittais. Kireämpi jousi + kytkinpalojen pikkujouset antaa kierrosten nousta korkeammalle (ns. pienempi vaihde ja kiihtyy paremmin) ennen kuin kytkinpalat nappaavat kytkinkelloon kiinni ja voima siirtyy takarenkaan liikuttamiseen.

Itse kokeilin 2003 vuosimallin kiinanruoskaamme virijavaran 19.90e hintaista kytkinpakkaa ja siihen lisäksi naapurilta pari tonnia ajettu vakiojousi, niin kyllä eron huomasi. Lähti rivakammin liikkeelle eikä liian "suurella vaihteella".
v-ja-v:n kytkinpakassa oli kytkinpalojen pinta-ala hieman pienempi, kuin alkuperäisessä, mutta ne pikkujouset olivat jäykemmät. Varmaan alkuperäinen tosiaan 7 vuoden aikana löystynyt sopivasti.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

yamaha

skootteri on muuten vakio hyötyykö silloin kireämmästä jousesta?entä jos koittaa uutta alkuperäistä jousta?

yamaha

yamaha kiittää näillä mennään.

Drumer

miten vaihdetaan rullat skootterissa?? onko vaikeeta?

mikamars

Lainaus käyttäjältä: Drumer - 16.04.10 - klo:12:37
miten vaihdetaan rullat skootterissa?? onko vaikeeta?

Miks ei ihmiset etsi itse tietoa joka löytyy googlesta kahdessa sekunnissa... Katso esim. http://djsonica.com/sanili/index.php?sivu=viritys

Kenzy

Pidetään nämä säikeet kurissa, eikä mitään moponvirityskeskusteluita variaattorinsäätösäikeisiin. Yhdistin nuo löpinät sinne, minne ne kuuluukin: http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=223.msg28075#msg28075

// Kenzy
Baotian BT49QT-12 vm. '07