Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

BT49QT-7

Kiitosta kovasti tiedoista/ avusta karkulainen... löytysköhän EMC(Euro motor center) tuotekuvastosta myös jotain piristettä variaattoreihin...    Empä malta olla kysymättä, oisko tietoo mistä sais isompi venttilisen kannen 72cc sylinteriin(malli johon käy vakiokansikin), mitenhän Honha monkeyn kansi?? Eikös ne aikoinaan tehneet nelariin isompi venttiilisiä kansia?  Mc scatterilla oli joku avarrettu kansi kinuskeihin, ei vaan kehtais 249 ekua maksaa moisesta...jos ei ole ihan pakko,heh! Ps.pitää saada kinuski liikkumaan... eihän pappa voi jäädä "jannujen" jalkoihin...

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: BT49QT-7 - 11.04.10 - klo:20:05
...mitenhän Honha monkeyn kansi??..ei vaan kehtais 249 ekua maksaa moisesta...
Monkeyn ei sovi. Tai sopiihan mikä vaan, mutta työmäärä vaihtelee ;)
Ne "isovenakannet" on osoittautuneet toisinaan vakiokansiksi.

karkulainen

Eikös se ~250e kansi ollut kaasalaisella? EMC:llä ei näkynyt mitään kinkkeihin.

Scatterilta saisi koko sylkkäsarjan kahdellasadalla. Mitä osaa sinulla on nyt kiinni? Malossin multivariin kannattaa sijoittaa, siitä on hyvä lähteä, sitten omien mieltymysten mukaan vaikka virinokkaa tms.

http://www.virijavara.fi/shop/?viriosat,21&bViewAll=true Tuolta voi lähteä katsomaan osia.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Kenzy

Meikäläisellä on nyt tuo Narakun ns. vakiomallin etuvariaattori Narakun mukana tulleilla rullilla ajossa. Rullat taitavat olla 7,5-grammaset. Eroa kiihtyvyydessä 5.1- grammasiin rulliin ei ole lainkaan, mutta jyrkässä ylämäessä on menetetty n. 5km/h nopeudesta. Loivaan ylämäkeen mennään rajoitinta vasten jatkuvasti oman 80-kilosen ruhon alla.... ei maksa vaivaa vaihtaa kevyempiin rulliin. En edes huomannut mitään muotoiluteknistä eroa Narakun variaattorissa kiinalaiseen vakiovariin nähden, joten tuskin tuollakaan on vaikutusta. Osat ovat vain laadukkaampia materiaaliensa puolesta.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Plom

Mullahan on se Narakun Sport-etuvari 7.5 gr rullilla ja olen ollut kokonaisuuteen todella tyytyväinen.

karkulainen

#560
Malossin Multivarissa on erilainen muotoilu kuin vakiovarissa, olen todennut sen erinomaiseksi. ;)

Edit. Tänään otin varin irti kun ei sitä pakettia ole tullut eikä kone ole siksi kasassa. Rullat oli täysin uuden näköiset eikä muuallakaan varissa ollut mitään vikaa. Nyt on vielä lisäksi 21 erilaista rullaa varalla.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Drumer

sukidaan RULLASARJA, H.16X13 5,1GR HTROLL [MALOSSI], kiihtyvyyden paranemiseen, onko sopiva, ja miten vaihdetaan ?

karkulainen

#562
On hyvät rullat, minulla on samat. Kunhan koko täsmää, niin mikä ettei. Vaihto on helppoa; varinkoppa irti, pulttipyssyllä tai jotenkin muuten etuvarin mutteri auki, hihna pois akselilta ja vedetään koko etuvari pois. Sitten vanhat rullat pois, uudet tilalle, etuvari paikoilleen, hihna takaisin ja mutteri kiinni kunnolla (ei kuitenkaan ylitiukkaan). Tuossa pääpiirteisesti, ohjeita löytyy.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

mikamars

Tilasin viime kesänä Malossin kevlar hihnan, Malossin 5,1g rullat ja tiukemman jousen variaattoriin. Kyllähän se kiihtyvyys parani, mutta sanoisin, että enemmän noi variaattorin säädöt nostaa kierroksia kun että parantais kiihtyvyyttä. Jos ihan oikeasti ottaa sekuntikellolla aikaa ni ero tuunatun ja ei tuunatun variaattorin välillä ei välttämättä ole kummoinen. Lähinnä sain noilla hommilla parempaa sitkeyttä ylämäkiin yms.

karkulainen

Voi kuule, olisi pitänyt ottaa videota ennen varin vaihtamista. Aika verkkaista oli verrattuna siihen että on varin säädöt kunnossa. ;) Vakiovarilla lähtö oli tuskaista ja oli vielä se notkelma kiihtyvyydessä, Malossilla kiihtyy tasaisesti ja hyvin. Ei sinulla ole edelleenkään hyviä varinsäätöjä jos vain rullat ja VP- jousi vaihdettu. Sitten kun on kytkimen osia myöten tavaraa vaihdettu, katso asiasti uudestaan.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

mikamars

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 15.04.10 - klo:00:05
Voi kuule, olisi pitänyt ottaa videota ennen varin vaihtamista. Aika verkkaista oli verrattuna siihen että on varin säädöt kunnossa. ;) Vakiovarilla lähtö oli tuskaista ja oli vielä se notkelma kiihtyvyydessä, Malossilla kiihtyy tasaisesti ja hyvin. Ei sinulla ole edelleenkään hyviä varinsäätöjä jos vain rullat ja VP- jousi vaihdettu. Sitten kun on kytkimen osia myöten tavaraa vaihdettu, katso asiasti uudestaan.

Kyllä tuon hyvin huomaa kiihtyvyydessä ja sitkeydessä etenkin (ylämäet, kuorma), mutta ehkä oon vaan tottunu vähän äkäsempiin muutenkin. Ei toi mun vanhalle 2-tahtiselle Gilera Runnerille (vakio) pärjää vaikka mitä variaattorille tekis. Toi Malossin hihna tuntuis pitävän hyvin ja nosti jonkin verran kierroksia. Kiihtyy kyllä nyt myös huomattavasti tasaisemmin (ei notkahdusta). Niin joo, laitoin samalla uudet kytkimen jousetkin. Kyllähän tuon kytkinpaketin yms. vois kans vaihtaa, mutta en oo pitäny sitä hintansa arvoisena panostuksena ainakaan vielä...

Timo

Kokeile Narakun kytkintä TMI Kaasalaiselta. Maksaa sen 40e.Kiinni siinä on +2000rpm jouset.Osta samalla jousipaketti,oliko se sen 15e. Siinä jouset; sininen+1000,keltanen+1500 ja toiset punaset.

Kytkimen palat on isommat ku vakio kytkimessä,jokanen pala on noin 1cm pitempi.
Pitää itte vaihtaa sunnuntaina omaan tuo kytkin.kertoa sitten tarkemmin.

mikamars

Tuota vois kokeilla, ei oo kovin paha hinta. Kerros sitten tuloksia miten toimii ni vois kokeilla ehkä itekin.

karkulainen

Ja nimenomaan Naraku, ei mitää top racing kuraa.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

mikamars