Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Jos haluat halvan ja hyvän, osta kaksi. Se halpa romu ja sitten se kalliimoi.... ;) Malossi tai polini, sekä kundo on jo koeteltuja ja hyväksi havaittuja vareja.. Kestoiältään enemmän kuin 50km... :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

openflow

Tuli heitettyä RMS merkkiset 3.3g rullat ihmeseen. materiaali muistutaa jotain pakeliitin ja muovin sekoitusta. Saattipi olla aika kestävää.

Jousien mittoja ei näytä saavan mistään. Oon soitellut/kysellyt usemmastakin mopoliikkeestä tietäiskö ne malossin/polinin... paineojusien mittoja. Moposportissa tietävät vain sen mitä paketissa lukee ,eli halkaisijan ja langan paksuuden ,mutta ei pituutta. tiesivät Joidenkin jousien jäykkyyden(jousi vakio) ,mutta ei taas niiden pituutta. Sama homma kaikkien muittenkin liikkeiden kanssa...

Voi helvati sentään miten vaikeeta voi olla saada jousen mittoja. Tuntuisi itsestään selvyydeltä painaa ne siihen paketin kylkeen. Narakaun jousista mitat kyllä löytyy ,mutta niitä ei saa mistään...

Koita sitten hommataa sopiivaa jousta ,kun kukaan ei näytä tietävän mittoja. Kaipaisin lyhyttä jousta suurella jäykkyydellä ,ihan koe mielessä. Mistäköhän saisi tietää malossin/polinin ja muiden valmistamien jousien mitat ,kas siinä pulma...

-Jarkko-

Millä tavoin tuo multivari vaikuttaa koneen toimintaan? Kyseessä 2T kymco.

A_sentaja

Pidentää aavistuksen koneen välityksiä,,"lue sama asia kuin rattaiden vaihto perinteisessä mopossa".. Siitä saa parhaimman hyödyn, jos samalla isontaa kaasutinta ja pyttyä,ei muuten.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Vari liittyy asiaan ainakin hieman 4 g vaihdon rullien kanssa. Koneen veto on nyt sellainen ettei se hyydy mäkiin ja kaupunkikiihtyvyys on hyvä. Kone ulvoo hieman enemmän kiihdyttäessä kuin 5 g rullilla, muttei häiritsevästi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

skodesti

Jos vakio pytty niin kaikki paras yhdistelmä on 5,1g rullat ja vakioo muuten,tietty paras remmi eli linkki. Sit jos on isompaa pyttyy niin 6 tai 6,5g ja muuten vakioo ja linkin hihna,kokeilkaa ette kadu,oon kokeillu kaikkea 3,5-8g asti vakiolla ja isommalla pytyllä. niin ja niitä kytkimen jousiakin kokeiltu ja paras on ollu vakio.

newermind

Siis millainen remmi kannattaa tilata samalla kun tilaa nuo 5,1 g:n rullat?
Elttaantunut wanhus kun ei hokannut tuota linkki-sanaa.  ;D
*Sole poka mikhän, saata mie sinnehi pärähyttää*
Baotian BT49QT-7C * Suzuki GT 125 vm. 1974

Coastside

Taitaa olla Gates Powerlink. Hyvä hihna ja kehuttu kestäväksikin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

newermind

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 14.08.09 - klo:18:49
Taitaa olla Gates Powerlink. Hyvä hihna ja kehuttu kestäväksikin.

Koillismaa Kiittää ja Kuittaa! *nolona* Olisihan tuo pitänyt hokata.  :D
*Sole poka mikhän, saata mie sinnehi pärähyttää*
Baotian BT49QT-7C * Suzuki GT 125 vm. 1974

skodesti

No ei se nyt satavarmaa oo et on kestävin mut välitykset pysyy pidempään isona eli taloudellista ja kiva kruisailla isolla niin kun pikku tielläkin.Mut noi mun ojeet poikee sit jos oot ultra kevyt kuski, voit lisätä kaikkiin 0,5g painoihin.

skodesti

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 14.08.09 - klo:18:49
Taitaa olla Gates Powerlink. Hyvä hihna ja kehuttu kestäväksikin.

cousti on jutun juurilla niin kun aina yleensäkin  :D

baukku

Jaa-a pitääpi ehkä taas alkaa vaihteistoölyjä vaihteleen. Totesin nimittäin jokin aika sitten kun tarkistin hihnaa että se julmetun tärinä johtuu hiukan kierosta peräakselista. Uuden tilaan viimeistään sitten ennen ensi kevättä,katotaan nyt miten rahatilanne antaa periks (vähän kaikkee muutakin pitäis tohon ostaa).

Mutta eikös uuden akselin rattaat mukaudu alkuvaiheessa hiukan,että pitäiskö sinne sitten uudet öljyt laittaa?
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: baukku - 23.08.09 - klo:12:21
Totesin nimittäin jokin aika sitten kun tarkistin hihnaa että se julmetun tärinä johtuu hiukan kierosta peräakselista.
Sama minulla, tosin taitaa kaikki perän jutut olla uusintakunnossa (akseli johon rengas tulee, on myös kiero).
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

-Zone-

#478
Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 23.08.09 - klo:15:04
Lainaus käyttäjältä: baukku - 23.08.09 - klo:12:21
Totesin nimittäin jokin aika sitten kun tarkistin hihnaa että se julmetun tärinä johtuu hiukan kierosta peräakselista.
Sama minulla, tosin taitaa kaikki perän jutut olla uusintakunnossa (akseli johon rengas tulee, on myös kiero).
Itse sain wandamotorista variaattorin remmin, jossa leveydessä oli millin heitto kapeimman ja leveimmän kohdan välillä. Täristi ihan helkutisti. Eli kannattaa vähän tarkkailla noidenkin laatua.

Coastside

Jos saa leveydeltään vaihtelevan hihnan voi sen hioa santiksella sopivaksi. Levyyn kiinni rimat, joiden korkeus on sen ohuimman verran ja hiomaan niiden tasalle muut kohdat.

Kierojakin hihnoja myyvät.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04