Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Mää

#330
Mistähän saisi ostettua 788 17 28 - hihnan ?
Jm racing näkyy pyytävän siitä 41 â,¬, mikä on liikaa jos kyseessä on alkuperäislaatua oleva.

Kenzy

Minä tilasin täältä:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180258233378&_trksid=p2759.l1259

Tilaa kerralla useampi hihna, niin postikulut (6 dollaria) tasoittuu.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Mää

Kiitos vinkistä, mutta tuota ei taida saada postiennakolla... siksi olisi hyvä jos kotimaasta löytyisi jostakin.

Samuh

Mites tuo vaikkutaisi kiihtyvyyteen, jos vaihtaisin tohon mun Baotian BT49QT-9 kinkkiin Malossi Multivarin violetin kisajousen? Tuli syssymmällä vaihettua 5.1 rullat, mutta ei pahemmin auttanut kiihtyvyyteen. Aika heikonlaisesti kiihtyy, selkeästi häviää muille skoottereille. En sitten tiedä johtuuko toi miten siitä väännöstä tai tehosta. Ja On vakio.

-Samuh

tarbash

Lainaus käyttäjältä: Samuh - 14.04.09 - klo:22:07
Mites tuo vaikkutaisi kiihtyvyyteen, jos vaihtaisin tohon mun Baotian BT49QT-9 kinkkiin Malossi Multivarin violetin kisajousen?
Lueppa tämän ketjun alkupäätä ::)
Repesin, tuo teippiä!!

Mää

#335
Kyselin remmiä Saksasta ja vastasivat:

Lainaa
for Boatian BT49QT-7 we have two belts in our program. They have the bulk of 788*18*30mm and cost 17,90 EUR. The shiping will cost 25.- EUR.
So the endprice will be 42,90.- EUR.

Joten yhtä remmiä ei kannata tilata ainakaan tuolta, etsintä edelleen käynnissä.

Ostin sitten huuto.netistä.

Uskonpa, että hyvät kaupat tuli tehtyä. :D .

karkulainen

Huutonet:in myyjä taitaa olla kekra. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

tarbash

Repesin, tuo teippiä!!

ilborg

Lainaus käyttäjältä: Kinkster - 20.09.08 - klo:13:00
Ostin Bikenetin Teflon Racing variaattorin tuossa kesän lopussa eli heinäkuussa :-/

Täysin paska tuo teflonvari. Ei paljoa ehtinyt ajella kun kaikki "tefloni" oli kulunut pois varista ja alkukiihdytyksessä remmi alkoi luistaa. En suosittele moisen varin hommaamista. Ei se kyllä kalliskaan ollut mutta täysin käyttökelvoton parin sadan kilometrin jälkeen.

Normi vs. Teflon vari:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2533799.jpg

Tefloni 30km jälkeen:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2533794.jpg

Varoituksen sanana siis muille: Älkää ostako moista pas*aa vaan säästäkää rahanne johonkin parempaan.

Jokainen joka on koskaan käyttänyt teflon-paistinpannua, tietää että kuinka heikosti teflon kestää kulutusta. Tuo on melkein vitsi, mutta valitettavasti kaikki ei tiedä teflonin ominaisuuksia. Teflon on hyvin liukas materiaali, mitään muuta hyvää siinä oikeastaan ei ole.

Nuo variaattorithan on jotain kevytmetallia, joten jos kestävää haluaisi, niin tuon muuttaisi teräksiseksi, tai hieman hintaa lisäämällä jonkinmoinen pinnoitus olisi toimiva. Täysin teräksinen painaisi aika paljon, jonka takia luultavasti tuo on kevytmetallia. Massan lisääntyessä tuo moottorin kierrosten muuttuminen hidastuu.

Mää

Nyt voin suositella : Tämä ja Tuo ovat osoittautuneet hintansa arvoisiksi.   ;D Vetoa riittää tasaisesti ja katkotta kunnes elektroninen nopeudenrajoitin puuttuu peliin. Erittäin mukavan tuntuinen yhdistelmä ajaessa.

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

VariJari

Nyt on mietinnässä miten alku kiihtyvyyttä saisi parannettua kun tuntuu että 0-40 välillä välitys pysyy liian pienenä... kolme vaihtoehtoa äkikseltään keksin:
- lyhyempi hihna (1-2cm??... saako mistään) rajoittaa tietty sitten loppu välityksiäkin..
- prikka rulla yksikön ja lohkon väliin (puristaa lautasia alussa lähemmäs toisiaan, ei anna hihnan laskeutua ihan alas -> alku välitys kasvaa, ei rajoita loppuvälitystä)
- paksummat rullat (vaikutukset samoin kuin edellä)
(- painavemmat rullat.. mutta sitten kärsii loppupään kiihtyvyys..)

Ajatuksia arvon mestarisäätäjät :) ???
Harrastelussa: bt49qt-12

openflow

0-40 kiihtyvyyden voi jakaa kahteen osaan 0-20, 20-40. Rullien painoa roplaamalla saattaaa toinen näistä parantua ja vastaavasti toinen huonontua.
Kiinalainen kytkin näyttelee myös aikamoista roolia alkukiihtyvyydessä.

Suoraurainen voimansiirtolevy(takalautasen puolikas) saattaisi tuoda jotain parranusta ,tosin on järkyttävän hintainen. Jos huono alkukiihtyvyys todellakin johtuu liian kevyistä rullista, sitten on syytä kokeilla painavemmilla. Rullien painoa voi väliaikaisesti lisätä pistämällä niiden sisälle vaseliinia/huulirasvaa... ;ei tarvitse uusia rullia sentään tämän takia ostaa ,jos ei tuokkaan parranusta.

Jos alkunopeudessa välitystä haluaa kasvattaa nopeammin ,sitä saa jonkin verran lyhyellä ja jäykähköllä jousella. Pitkä jousi taas toimii päinvastoin.

karkulainen

Ei tarvitse olla mikään Sherlock tajutakseen, mutta millä tavoin tämä eroaa tästä? Tietysti nuo jäähdytysrivat, rullat, mutta millä tavalla erilainen muotoilu? (Jos edes on.)
Onko tuo kaasalaisen vari sen muutaman lisäroposen arvoinen? :P
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

karkulainen

#344
Jep, varmaan ostan tämän. Mitään hätää tuon hankkimisella ei vielä ole, vähän kyllä vari kolisee ja rahisee. :P
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.