Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

kekra

Saattaa hyvinkin. Palaillaan asiaan jos tulee ajankohtaiseksi.

luigiiii

se on joo ihan käypä mutta tietenki syö huippunopeutta aika paljon... sanoisin jos laitat vaikka siihen sellasen about 60% painejousen... mutta kannattaa muistaa sitten että painejousi syö hihnaa aika paljon enemmän mitä normaalilla painejousella syöpi.

karkulainen

Kaipa tämä tänne kuuluisi. Tein tänään koulussa variaattorinlukitustyökalun, alle 5min työ. ;D
Kokeilin sitä tänään kasatessani varia ja toimi kuten pitikin. ;)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Jamppa

#318
Tulipa tuossa vastaan tuollaiset erikoisen muotoiset "Dr. Pulley UNIQUE Sliding Roller Weights" -variaattorin "rullat". Onkohan noista oikeasti mitään etua verrattuna tavallisiin, vaiko peräti vain haittaa?

EDIT: olisikohan tämä sittenkin sopinut paremmin tuonne Variaattorin toiminnan teoriaa -ketjuun? Siirtäkää tarvittaessa.

karkulainen

Saako tälläisen vaihdolla oikeasti jotain hyötyä, kiihtyvyyttä ja huippuja? :D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

tarbash

#320


Tuskimpa vain.
Repesin, tuo teippiä!!

karkulainen

Jotenkin arvelin noin, ei sillä etteikö tuolla olisi jotain vaikutusta. :P
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

tarbash

#322
pitäisköhän tilata ja testata, eihän tuo hinnan kiroissa ole...

Laitoinpa tilaukseen tuon hihnan ;D
Repesin, tuo teippiä!!

karkulainen

#323
Just mietin samaa. 12e + post, ei paha.


Kerro sitten kokemuksia, nyt on oiva tilaisuus tehdä tuo tussikokeilu. Piirrä tussilla viiva hihnapyörän/rullakupin halki ja katso mihin kohti hihna nousee, tee sitten sama uudella hihnalla.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

bouttis

Nyt 4,1 rullat ja muuten vakio, menee kivasti painavan kaverinkin alla mäet ylös,vaikka kone kyllä huutaa jonkun verran enemmän,mutta vauhti ei noussut ,pysyy paremmin sielä 50-55 välissä jopa mäissäkin.

tarbash

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 02.04.09 - klo:17:51Piirrä tussilla viiva hihnapyörän/rullakupin halki ja katso mihin kohti hihna nousee, tee sitten sama uudella hihnalla.
Pitääpä tehdä tuo, itselle ei ois tullut mieleen moinen. Kiitoksia vinkistä. :)
Repesin, tuo teippiä!!

tarbash

Löysin päivällä autoni takapaksista uudet 4.7 grammaset varin rullat, enkä edes muistanut niiden olemassa oloa ;D

Pitänee testata tuon nykyisen Gatesin ja sen uuden kevlar hihnan kanssa...
Repesin, tuo teippiä!!

karkulainen

Harvoin sattuu löytymään rullia mistä sattuu. :P

5,5g -> 5,1g ei ole merkittävä vaikutus, vähän ehkä parempi kiihtyvyys. Laatu noissa on eri, 5,5g oli RMS laatua eli ei niin hyvät. Nykyiset on Malossin tuotteita eli pitäisi kestää pitkään.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

bouttis

Saako noita gatesin hihnoja suomesta? taas alko vikiseen hihna vaikka ei ole ajettu kun 527km, lähdössä vikisee hetken sit loppuu.

tarbash

Se Kevlar-hihna tuli tänään postissa, ja on jo paikoillaan. Tarkoituksena ajaa pari tankillista (n.500km), jonka jälkeen laitan Gatesin hihnan takasin. Saa nähdä onko tuolla mitään vaikutusta suorituskykyyn.... ::)
Repesin, tuo teippiä!!