Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Coastside

Kolmipyttyisissä oli sen keskimmäisen käynti kuumana. Rikkaampi seos ja kylmempi tulppa auttoi jos älysi tehdä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

kakstahdilla jos sata haluaa ei kovin kummoisia virittelyjä vaadi ;D joren motit ei tosiaan kovin kestäviä ollu mutta loppuun viritettyjä enempää ei plug in palikoilla saa eikä kestä muutenkaan.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.09.19 - klo:10:31
Kolmipyttyisissä oli sen keskimmäisen käynti kuumana. Rikkaampi seos ja kylmempi tulppa auttoi jos älysi tehdä.

Kas kun ei valmistaja älynnyt..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

MORPA

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 03.09.19 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.09.19 - klo:10:31
Kolmipyttyisissä oli sen keskimmäisen käynti kuumana. Rikkaampi seos ja kylmempi tulppa auttoi jos älysi tehdä.

Kas kun ei valmistaja älynnyt..

On se varmaan älynnyt, ja mahdollisesti laittanut keskimmäiseen sylinteriin enemmän välyksiä. Sitten kun näitä koneistetaan ja osia vaihdetaan niin asia unohtuu. Tää on vähän samaa sarjaa kun perämoottorin ylimmäinen sylinteri, se paskoo lähes aina ensimmäisenä kun sieltä loppuu bensiinin saanti eri syistä aina ensimmäisenä. Jäähdytyskin on usein huonompi vikatapauksissa kuin alemmilla sylintereillä. Kun jäähdytysvedestä tai bensiinistä alkaa olee pulaa on se ylimmäinen pytty aina hätää kärsimässä.
Liikennesika.

otto

Voikohan olla mahdollista että kytkinkello käy niin kuumana että menee punahehkulle? En kyllä hetimiten usko, mutta yllätys oli suuri kun viimeksi käytin varinkoppaa irti, niin havahduin siihen että kytkinkello oli sinistynyt? Osaako kukaan sanoa kuinka kuumana metallin pitää käydä, että se sinistyy? Ei ole koskaan aiemmin moista tapahtunut, mutta tulipa tämäkin nyt nähtyä  :o

Coastside

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 17.09.19 - klo:23:49
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 03.09.19 - klo:21:52
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.09.19 - klo:10:31
Kolmipyttyisissä oli sen keskimmäisen käynti kuumana. Rikkaampi seos ja kylmempi tulppa auttoi jos älysi tehdä.

Kas kun ei valmistaja älynnyt..

On se varmaan älynnyt, ja mahdollisesti laittanut keskimmäiseen sylinteriin enemmän välyksiä. Sitten kun näitä koneistetaan ja osia vaihdetaan niin asia unohtuu. Tää on vähän samaa sarjaa kun perämoottorin ylimmäinen sylinteri, se paskoo lähes aina ensimmäisenä kun sieltä loppuu bensiinin saanti eri syistä aina ensimmäisenä. Jäähdytyskin on usein huonompi vikatapauksissa kuin alemmilla sylintereillä. Kun jäähdytysvedestä tai bensiinistä alkaa olee pulaa on se ylimmäinen pytty aina hätää kärsimässä.
Kuplissakin oli kolmospytyn ylikuumenemista kun se öljynjäähdytin oli siinä puhaltimen kotelossa haittaamassa. Aivan viimmeisissä siirsivät sen eri paikkaan
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

otto

Tuossa vielä kuva siitä kytkinkellosta. Oikealla normi kytkinkello jolla ajettu kymmeniä tuhansia kilometrejä. On täytynyt käydä todella kuumana tuo sinistynyt kello.


konenikkari

Teräksen sinistyminen tapahtuu n.600´C ja huomattavasti matalimmissa lämmöissä jos pinnassa on öljyä.
Itse rumpu ei näyttäis sinistyneen, vaan erillinen teräskuori.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

otto

Joo, on kauniin sininen kauttaaltaan ulkopinnalta. Sisäpuolelta ei ole sinistynyt. Vari kyllä toimii loistavasti, joten sen puoleen ei valittamista. Ihmetyttää vain tuo sinistyminen, kun sitä ei ole koskaan aiemmin tapahtunut. Nyt kun laitoin tuon Kymcon varin, sinistyi heti eka kesänä  ::)

Coastside

Palat ei kestä puoltakaan tuosta kuumuudesta. Miltä ne näyttää?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

otto

Palat ihan ok kunnossa. Ja tosiaan varin toiminnassa ei moitteita. Vaihdoin kuitenkin varmuuden vuoksi tuon sinistyneen, Kymcon kellon, Baotianin alkuperäiseen kelloon. Kymcon kytkin edelleen takana. Saa nähdä sinistyykö tuokin vanha kello.

Skegge

Lainaus käyttäjältä: otto - 26.09.19 - klo:13:08
Joo, on kauniin sininen kauttaaltaan ulkopinnalta. Sisäpuolelta ei ole sinistynyt. Vari kyllä toimii loistavasti, joten sen puoleen ei valittamista. Ihmetyttää vain tuo sinistyminen, kun sitä ei ole koskaan aiemmin tapahtunut. Nyt kun laitoin tuon Kymcon varin, sinistyi heti eka kesänä  ::)

Juu, ei tarvitse olla lähelläkään punahehkuisen lämpötiloja että teräs saa sinisen värisävyn. Sävyyn ja värjäytymiseen vaikuttaa toki myös teräksen laatu, pinnan puhtaus/öljyisys jne. mutta periaatteessa väri riippuu pinnassa olevan oksidikerroksen paksuudesta ja sen vaikutuksesta valon heijastumiseen. Oheisen linkin takaa löytyy esimerkki eri lämpötiloista ja saavutettavasta väristä,joita voidaan pitää indikaattorina teräksen lämpökäsittelyssä. Väri alkaa muuttua jo 200 asteesta alkaen, ja tuollainen kytkinkellon väri voi syntyä jo 270-300 asteessa. Kokeilkaa kotona uunissa kun naisväkeä ei ole paikalla  ;)

http://www.threeplanes.net/toolsteel.html

joni_k

se miten toi kello lämpenee noin..kytkinpalat tai mitkä kengät ne onkaan, nehän nappaa tohon kelloon kiinni? jos "luistattaa" kytkintä niin sehän aiheuttaa eniten lämpöä? jos kytkin nappaa napakasti kiinni niin eikös siinä synny vähemmän lämpöä kun kytkinpalat ei hinkkaa kelloa vaan pysyvät enemmän paikoillaan tms?

MORPA

No jos tommosessa kytkimessä ei tapahdu luistoa niin ei se kehitä lämpöäkään. Kyllä noi kytkimet ainakin omissa mopoissa on kaikki enemmän tai vähemmän väriään muuttaneet, mutta onko sillä väliä jos toimii. Kai se vähän lämpöä kehittää jos moista pientä osaa useamman kilowatin teholla lämmitetään aina joskus ;)

Toimivia osia ei oikeastaan kannattaisi yrittää korjailla.
Liikennesika.

otto

Lainaus käyttäjältä: Skegge - 26.09.19 - klo:17:11
tuollainen kytkinkellon väri voi syntyä jo 270-300 asteessa.


Mutta ei kait variaattorin pitäisi käydä lähellekään edes noin kuumana? En ole tosin koskaan mittaillut kytkinkellon lämpötilaa suoraan ajon jälkeen. Koppaa olen paljonkin mittaillut, ja korkein lömpötila taisi olla 80 astetta. Tokihan kello käy varmaan paljon kuumempana, mutta 300 astettakin tuntuu aika hurjalta. Mulla on useitakin kytkinkelloja, joilla on ajettu jokaisella reilusti yli 10 000km, eikä yksikään ole muuttanut väriä, joten ihme tapaus tämä joka tapauksessa on.