Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

bouttis

Tässä on toinenkin pulma kun vedättää nii kuuluu sellasta kitinää jostain takaa,mistä vois tulla,tasasella vedolla ei kitise.

Coastside

Minun kiinalainen narskutteli kiinalaista hihnaa kuuluvasti kunnes vaihdoin sen Narakun hihnaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

bouttis

#302
ok,pitää hommata sit sellainen,mikäs juttu sinä violetissa jousessa on,kun kuulee et vetää paremmin mäet?
Kumpaan suuntaan variaattorin mutteri avautuu,pitää koittaa tota omaa pultti pyssyä ?

karkulainen

Ihan normaalikierteellä ne on eli vastapäivään. ;)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

bouttis

#304
Kiitti,ei lähtenyt auki,hö siellä pajalla ne vetäs sen yhellä liipasin painalluksella auki  :(

Tuli tuossa otettua se takavarikin auki ja kuis ollakkaan sielä oli violetti jousi,meinaan vaan kun kaverin skootterissa oli se taka vari alkuperäinen ja eteen vaihto vaan silloin ne rullat niin kun itekkin joku aikaa sitten,sen skootteri otti enemmän kierrokisa kun oma vaikka sama merkki ja rullat,nyt vaihdoin varaosa skootterista sen alkuperäisen jousen sinne,pelaa paljon paremmin ja kiihtuukin jopa. Toi violetti meni ihan käsin painamalla kasaan mutta se alkuperäinen ei menny ihan niin helposti. Ai niin piti sanoo jos en muistanut kun kyselin siitä nitinästä se vaimeni sillä remmin vaihdolla,kiitti vaan vinkistä.


Edit: Hei punnitsin piruuttaan noitten nopojen rullat jotka irrotin,daifossa 6,5g ja zonghyssa 9g  :o

Edit: Tietääkö kukaan mitä varten ne jouset on sielä takavariaattorissa,3 kpl sellasia venytettäviä?

Sitten olisko kellään tietoa tosta kisa etuvaraattorista narakun et mitä se tuo lisää?

Zorro

LainaaTietääkö kukaan mitä varten ne jouset on sielä takavariaattorissa,3 kpl sellasia venytettäviä?

Ne ovat niitä kytkinjousia.

Lainaa
Sitten olisko kellään tietoa tosta kisa etuvaraattorista narakun et mitä se tuo lisää?

Narakulla on monta erilaista etuvariaattoria tarjolla , mutta ideana on rullaramppien erimuotoisuus vakioon nähden ja hieman erilainen reagointi kierroksiin. Tästä ketjusta löytyy tarkempaa tietoa asiasta.

bouttis

Ei auttanut vaki rullien paikalleen laitto,edelleen menee sen 58 tosin joutuu kiihdyttään kauemmin ja mäennousu laski taas 25 kilometriin tunnissa. Mitäs jos laittas 4,1 grammaset rullat meniskö hiljempaa?

A_sentaja

Tuossahan tämän topicin alkupuolella on mahottomasti varin eri säädöistä asiaa, sehän hipoo jo ydinfyysikon oppimäärää.. :) :) Pääsääntöisesti keveemmillä saa vain ripeämmän kiihtyvyyden ei muuta.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

bouttis

no sitten pitää ostaa se rajoitin ei auta muuta ja laittaa ne 5,1 grammaset paikalleen.

karkulainen

Mulla on kanssa tuo rajoitin ja 5.1g rullat. Se kannattaa sijoitella piiloon, minulla se on kassikoukun mutterin paikalla eli tosi hyvässä piilossa. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: Walle - 22.03.09 - klo:20:07Sama kokee sitä rajotinprikkaa, ei oikeesti rajota.
Näissä ei oikein ole mitään prikkaa.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

bouttis

mä meinaan kokeilla 4,1 grammasia rullia viikonloppuna,jospa mäennousu paranis,täällä kun yksi mäki on niin jyrkkä että tippuu 35kmh, vaikka olen laihduttanut 124kiloa enää  ;D

kekra

Lainaus käyttäjältä: karkulainen - 25.03.09 - klo:19:25
Onko tuosta Narakun varista hyviä kokemuksia?

Mulla on tuo variaattori ja kyllä se käyttäytyy aivan eri tavalla kuin vakiovari. Sitä "notkahdusta" ei tule lainkaan kiihdytyksessä (kierrosten laskua) kuten vakiovarilla. Tuolla Narakulla siis kierrokset pysyy korkealla heti alkukiihdytyksestä lähtien tasaisesti ylöspäin. Mäet nousee mielestäni paremmin.

Mulla tuli 5.8 & 6.3g rullilla. Jos laitat 5g rullat niin kone huutaa aivan mielettömästi. Itse päädyin laittamaan 7.2g rullat. Paljon mukavampi ajaa matka-ajoa.

Vähän mielipiteestä riippuu kummasta varista pitää enemmän. Vakiovarilla on jotenkin "leppoisampi" ajella kun kierrokset ei käy "täysillä" koko ajan. Saatan hyvinkin laittaa takaisin vanhan varin. Siihenhän käy mainiosti 5g rullat, toisin kuin tuohon Narakuun.


karkulainen

Lainaus käyttäjältä: kekra - 26.03.09 - klo:07:49
Saatan hyvinkin laittaa takaisin vanhan varin
Eli se sinun vanha vari saattaisi lähteä halvalla?
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.