Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Coastside

Katkaisin jäähdytysputken pään pois, jossa oli se vaahtomuovitulppa ???
Vedin sen suoraan siihen sivutuen taakse sivukatteen sisälle, johon tuulee, muttei  kivet lennä sisään etupyörästä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jalat

Lainaus käyttäjältä: kekra - 23.09.08 - klo:10:36
Oliko jopa niin että tuossa nimenomaisessa skootterissa on se Gatesin Powerlink hihna? Vai muistanko ihan väärin? Ja minä juuri totesin ettei kannata olla huolissaan jos on hiukan haurastunut.

Sama skootteri ja sama hihna. Mikäli oikein muistan sen hihnan. Tänään se selviää oliko se Powerlink. Voi olla että muistan ihan hyvin väärin.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

jalat

Ei tsiisus sentään. Oli etuvariaattorista hajonnut tuhannen päreiksi se etuvarin tuuletinmuovihärpäke. Se joka sitä hammaslautasta vasten on. Osia sai kaivaa takavariaattorin sisuksia myöten ohuilla tongilla. Sellainen tarttis nyt löytää uusi. Vaikka käytettykin käy.

Hihna oli Gates Powerlink, mutta näytti ottaneen vähän osumaa palasista ja rispautuneen ihan karvan verran alkavasti. Samoin kun taitteli varovasti, niin alkavia halkeamia oli enemmän kuin ennen. Joten vaihdoin suosilla ettei tarvi kokoaikaa varia availla. Jätin kyllä hyllyyn jemmaan jos hätävarana joskus tarvii eikä muutakaan ole.

Uusi hihna oli halkaisijaltaan lukujen mukaan sama, mutta parisen senttiä kireämpi ja vaikeampi laittaa paikalleen. Saas nähdä miten vaikuttaa ajoon. Oli myös 1-1.5mm leveämpi. Että sen verran gates oli kulunut.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: jalat - 23.09.08 - klo:18:24
Ei tsiisus sentään. Oli etuvariaattorista hajonnut tuhannen päreiksi se etuvarin tuuletinmuovihärpäke. Se joka sitä hammaslautasta vasten on. Osia sai kaivaa takavariaattorin sisuksia myöten ohuilla tongilla. Sellainen tarttis nyt löytää uusi. Vaikka käytettykin käy.
kävisikö tämä
http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=23_50_813_1352&products_id=12983
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

jalat

Juuri tuollainen. Kalliiksi tulee scatterin postikulujen kanssa ostaa tuo. Täytyy katsella jos jostain läheltä saisi vaikka käytetyn.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

karkulainen

Eikös postikulut ole ~9,50e. Jos ostaa tuolta jotain, niin kannattaa ostaa kerralla enemmän. kerran ostin sieltä pipercrossin ja lähettivät sen postiennakolla, niin kuin sovittu. Se tuli maksamaan 26e (putsari 16,50e + postikulut). Muuta toimitusvaihtoehtoa ei taida olla. :-\

Ei taida sallia mitään kirosanan tapaista ??? esim s o v i t tu =sovittu  :P
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

A_sentaja

On nuo postikulut aika hurjat,, laskeppa huviksesi se markoissa...Sensuurisantra iskee sanoihin näköjään.. ;D ;D Mistähän tuo tuntee kaikki kirosanat,, entäs jos sanoo savoksi. 8) 8)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

karkulainen

#262
voe ku miult ei onnistu :(

Lainaus käyttäjältä: jalat - 23.09.08 - klo:22:02
Juuri tuollainen. Kalliiksi tulee scatterin postikulujen kanssa ostaa tuo. Täytyy katsella jos jostain läheltä saisi vaikka käytetyn.
kysyppä vaikka ernski:ltä voisi saada halvalla käytetyn ;)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

kekra

Lainaus käyttäjältä: jalat - 23.09.08 - klo:18:24
Ei tsiisus sentään. Oli etuvariaattorista hajonnut tuhannen päreiksi se etuvarin tuuletinmuovihärpäke.

Mutteri oli kuitenkin tiukasti kiinni? Aika yllättävää että hajoaa noin, enpä ole ennen kuullutkaan. Mulla on kerran käynyt niin että kiristin huolimattomasti mutterin ja tuuletinratas meni uusiksi, panin käyntiin ja hirveä rohina kuului varikopan sisältä. Oli jyrsinyt tuuletinsiivet sileäksi koppaa vasten.

Coastside

Muovit kuumahaurastuvat ja kun siitä murtuu pala, niin tärinä tekee lopun koko osasta. Toisaalta vari on käsittämättömän tehokas silppuri: Skodestani hajosi hihna niin että suurimmatkin palat olisivat mahtuneet tikkuaskiin. Tuulettimesta oli katkennut vain yksi siipi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Oliko tuuletin aikaisemmin ehjä (ei puuttuut siipiä). Epästabiili tuuletin hajottaa todennäköisesti itsensä ainakin pidemmän päälle, tosin.. Ajelin Piaggiolla tuulettimesta yksi siipi poikki (oma moka kun kiristyksessä vähän lipsahti) lähemmäksi 2000kilometriä ilman ongelmia. Kun vaihdoin tuulettimen uuteen, ei vanhassa ollut mitään murtumamerkkejä yms. Eli vähän tuokin epäilyttäisi (olisit varmaan huomannut).

Tuo muovi on muuten Piaggiossa ainakin sellaista melko pehmeää, eli joustaa melko pitkälle. Sitten kun taivuttaa tarpeeksi, niin napsahtaa kerrasta poikki. Entäs näissä Kiinalaisissa?

Varmasti siellä täytyy olla ollut jokin murtuma..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jalat

Tuo vm2003 kiinalaisen tuuletin oli aika kovaa muovia. En muista yhtään oliko mitään halkeumia tai siipiä poikki aikaisemmin. Mutta melko hauraalta muovilta se vaikutti. Vaihdoin 2007 vuosimallisesta kinkistä väliaikaisesti tuulettimen tilalle, että sain ajettua kotiin tuon hajonneen. Tuon uudemman skobon tuuletinmuovi oli jotenkin pehmeämmän oloista.

Voi olla silti että se muovi oli haurastunut, kun se oli jumissa siellä varissa ja kärtsännyt ja kuumentunut samalla. Siitä oli jäljellä 3kpl parin sentin palaa joista yksi takavarin pikkujousien luona ihan jumissa. Ei tarvinnut sentään purkaa, vaan kärkipihdeillä sain palan irti.

Itseasiassa sen muovin saa varmasti keskiosasta halkeamaan tai pingotukseen jos kiristää liikaa etuvarin mutteria. Sehän nimittäin painaa niistä kolmesta tassusta sitä tuuletinta siitä bendixin pyörittämään käynnistyslautasta vasten. Sopiva pingotus ja pienikin murtuma, niin voihan se kuumuudesta paukahtaa palasiksi. Tai sopiva kivi vauhdilla varin sisään, niin se on siinä.

Hieron tässä juuri kauppaa yhdestä romuskootterista, josta riittäisi monenlaisia varaosia pitkäksi aikaa itselle (ja/tai myyntiin). Saas katsoa onko siinä tuota tuuletinmuovia mukana. Ei tarttisi pikkujuttuja aina ostella jostain jos/kun jotain hajoaa.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

karkulainen

#267
Minäkään en ole ennen kuullut että tuuletin olisi hajonnut. pistäthän varaosia myyntiin siitä skootteristasi, voi olla käyttöä monille henkilöille ;D

Onko kenelläkään kokemuksia tuommoisesta?
http://tmi-janikaasalainen.com/product_info.php?products_id=3561
Nyt on alennuksessakin :)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Lazyzombie

Siis hei onko siitä pitkäpäälle jotain haittaa, että variaattorin tuulettimesta, eli laipasta on 2 sellasta siivekettä katkennu, kun prikkaa otin pois tuli vähän sähellettyä, kun halusin aluks koittaa ilman pulttipyssyä.

karkulainen

#269
Jos se ei aivan hirveästi tärisytä, niin ei kai se voi paljoa aiheuttaa tuhoa... luultavasti ;D

Onko varihihnan pituuden oltava millilleen sama kuin alkuperäisessä? Eli soliferissa on 17,5*729mm hihna, niin kävisikö tämä alkuperäisen tilalle? kun on vain muutama milli heittoa.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.