Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Samuh

Ajattelin ostaa tuollaiset Malossin 5,1g rullat tohon Baotianiin. Mitään ohjeita sen variaattorikopan avaamiseen, että kannattaako varoa jotain, jottei mene rikki sieltä mikään?

Coastside

#226
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?PHPSESSID=dcfb1f989f1dc3aee25e3c9ada77c015&topic=591.0

Siitä aiheesta on oma ketjukin.

Sitä muovista ropelia kannattaa varoa ja sinne rullakopan akseliin ei saa panna mitään rasvaa.

Ne pienet muoviset palat kannattaa tilata samalla kun rullatkin.

Jos ostat momenttiavaimen niin 110 Nm (30 - 40 ekee) on maksimi mitä kannattaa ostaa. Mieluiten 50 Nm paikkeille, koska skodessa ei juuri suurempia tiukkuuksia ole. Kun sellaista käyttää, kannattaa löysätä sen säätö ettei se ala epätarkaksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ernski

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 20.08.08 - klo:10:45
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?PHPSESSID=dcfb1f989f1dc3aee25e3c9ada77c015&topic=591.0

Siitä aiheesta on oma ketjukin.

Sitä muovista ropelia kannattaa varoa ja sinne rullakopan akseliin ei saa panna mitään rasvaa.

Ne pienet muoviset palat kannattaa tilata samalla kun rullatkin.

Jos ostat momenttiavaimen niin 110 Nm (30 - 40 ekee) on maksimi mitä kannattaa ostaa. Mieluiten 50 Nm paikkeille, koska skodessa ei juuri suurempia tiukkuuksia ole. Kun sellaista käyttää, kannattaa löysätä sen säätö ettei se ala epätarkaksi.

muoviset palat??

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ernski

aika kiskurihinnat tuola kaasalaisella

A_sentaja

Merkillistä, että ohjuripalat/tai liukupaloiksi niitä sanotaan, murenee ennen aikojaan. Minulla on europpalainen skode ja siinä aivan alkuperäiset palat edelleen, ja ajettu jo 25,000 rullia toki mennyt sekä hihnoja. Tuttu yamaha myyjäkin kerran sanoi, että olisiko yhdet liukupalat myynyt 5 vuoden aikana..Onko kinkin muovi jotenkin erilaatuista sitten...??
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

kekra

Mielestäni nuo palat eivät ole muovia vaan pakeliittia. Halkeilevat hyvinkin herkästi jos vari pääsee ylikuumenemaan. Mulla oli vain yksi pala ehjänä kun tarkistin viimeksi. Kaksi muuta oli hajonnut palasiksi.

NightFly00

#232
8200km ajettu eikä oo ohjuripaloja tarttenu vaihtaa. kai se on sitte kuskista kiinni.

E: ai niin, ristus mitä skeidaa toi Top Racing, alle 600km ajoin topparin rullilla ja kappas, ne olivat kuin mutterit.

kekra

Lainaus käyttäjältä: NightFly00 - 24.08.08 - klo:17:31
8200km ajettu eikä oo ohjuripaloja tarttenu vaihtaa. kai se on sitte kuskista kiinni.


Tavallaan on. Kyllä mullakin palat kesti ihan hyvin ns. normaalia ajoa tuhansia kilometrejä mutta kovaa yhtäjaksoista matka-ajoa ei kestänyt.

Toisin kuin yleensä luullaan niin matka-ajo on kaikkein rasittavinta mopolle. Silloinhan ajetaan periaatteessa kokoajan täysillä pitkiäkin matkoja jolloin variaattori pääsee kuumenemaan todella pahastikin. Kone kyllä kestää kovaakin yhtäjaksoista rasitusta mutta variaattori ei välttämättä.

Variaattorin saa todellakin ajettua ihan loppuun yhdellä ainoalla reissulla jos niikseen tulee.


openflow

Onkos kukaan kokeillut jämäkämpiä kytkin jousia laittaa ihmeeseen. Pitäsi alkukiihtyvyydelle alkaa tekemään jotain 0-20 >5s. jouset on ihan loppu ,napauttaa kiinni liki tyhjäkäynnillä.

Eli minkä väristä jousta kannattaa laittaa, ei viitsisi muovikassilista erilaisia jousia hommata ;D

A_sentaja

Jos tarkoitit pieniä kytkinjousia, niin niitä ei kannata jäykemmiksi vaihtaa. olettaen, että mopo on vakio. Liikkeellelähtökierrokset nousee radikaalisti. toisinsanoen saat vääntää kaasun melkein kokonaanauki ennen kuin mitään tapahtuu.. Osta uudet vakiot vaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

openflow

No joo ,mutta alkukiihtyvyydelle(0-20) pitää tehdä jotain näkyvää. Kaupunki ajossa huono 0-20 kiihtyvyys rupeaa vaivaamaan.

Ajattelin ,jospa kiinalaisen sais kiihtymään 0-20 ~2.5s ,tohon ei pääse vakiojousilla ,ei lähimainkaan.
Vakiojousilla kiihtyy ~4-5s. En viitsi kytkin jousia edes vaihtaa tälläisen "parannuksen" takia.

titanroki

kertopaakas mistä saisin tilattua sopivan jäykkysen vastinjousen 5,5g rullien kaveriksi? ei kuulemma oo malossin violetti jousi jäykempi kuin mikä baotianissa on vakiona? ja malossin sininen liian jäykkä?  ei viittis alkaa osteleen nuita jousia summassa ja kokeilla mikä sopii parhaiten ;D

Kenzy

Älä tilaa mitään jousta noiden rullien kaveriksi, kun et saa mitään hyötyä sillä aikaiseksi vakiosylinterillä. Aivan yhtä tyhjän kanssa, usko pois. Tälläkin foorumilla asiasta infoa.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

titanroki

millähän konstilla tuohon titaniin sais sitten vähä piristystä kiihtyvyyteen, siinä on rullat 5,5g, rajotin pois, power filtteri. isommalla pytyllä+kaasarillahan sen sais kiihtymään ja kulkemaan mutta en alkais nyt meilellään niihin polttaa rahaa.  tuossahan skootterissa ei ole vissiin kuristuksia missään, en oo ainakaan ite löytänyt.