Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

Repa

Noniin nyt on asennettu malossin multivarisetti fude sporttiin. Oli ihan kannattava ostos.Nyt kiihtyy paljon tasaisemmin ja nopeammin. vauhti ei putoa mäkiin niin pahasti kun ennen.kierrosalue jotenki mielyttävämmän kuuloisempi. Navikaattorilla mitattuna tasaisella 55-60km/h alamäkeen 65km/h.Kuski 110kg

VariJari

Hmm, voiko noissa virivareissa olla oikeestaan mitään teknistä asiaa erilailla kuin "malossin multivarissa"... jos olisin kiinalainen variaattori valmistaja niin varmaankin kopioisin malossin.. tuskimpa ne siellä itse kehittää, testaa ja tekee erilaisella rullakupin muodolla virivaria.
Materiaali yms työnjälki voi toki malossilla olla parempi.
Harrastelussa: bt49qt-12

Repa

Itsellä on kokemusta virin ja varan halppis variaattorista ja malossin variaattorista. virin ja varan variaattorista kun poistaa sen maali mossön"teflonin" niin jotain pientä muutosta saattaa olla vakioon verrattuna, mutta malossilla ero on huomattava. Kun vertailee kuppien muotoilua niin se poikkeaa kummassakin vakiosta. En sitten tiedä jos virin ja varan varia kokeilis vakka painavimmilla rullilla ja eri vastapaine jousen kanssa.

yamaha

moi huolsin variaattorin skooteristani vaihoin hihnan,rullat,liukupalat.ongelma on seurava nyt variaattori pitää kolinaa  tyhjäkäynnillä veikkaan et tulee rullista se  ääni ::)kun laittaa kierrosksia se loppuu mikä neuvoksi kun aika häiritsevää.osat laitoin oikein. merkki cpi popcorn

Coastside

Onko ne muovipalat myös paikoillaan?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

yamaha

#515
kyllä laitoin muovipalat ja mutteri on myös kireällä.rullista tulee melko varmasti ne äänet oisko vaa väljyyttä?  tyhjäkäynti? vanhat rullat olivat samanlaiset mutta ääntä ei silloin rullut ennen huoltoa.putsasin rullakupin puhtaaksi liasta ehkä siksi on nyt väljempi ;D

jalat

Itsellä oli sama. Loppui uusien rullien kalina muutaman sadan kilsan jälkeen.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

tommi

#517
Joo, mulla oli myös sama juttu. Kun laitoin uuden etuvarin niin alkoi kolisemaan todella häiritsevästi. Saa nähdä loppuuko se kalina sitten kun alkaa ajelemaan keväällä. Aika outoa kun ei aiemmin kalissut uudella variaattorilla. Eikä uutena ostettaessakaan. Mutta nyt todellakin kalisee.

Samaten toi toinenkin mopo alkoi kalisemaan kun laitoin siihenkin uuden etuvarin. Ihme homma. Ei sekään aiemmin kalissut. Vähän mystistä..

karkulainen

Minulla ainakin meni ihan hiljaiseksi kun laitoin Malossin varin, ei ole kolissut paljoakaan sen jälkeen.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

yamaha

jees tuli avattua tänään uudestaan variaattori ;D eipä löytynyt mitään kaikki oli niinku pitää!nostin hieman tyhjä käyntiä ja tuli paremmaksi ei niin paha kuin aikaisemmin oli se ääni.tuntuu et se on aika riippuvainen tyhjäkäynnistä uskon et se katoaa ajan kanssa.tulisi kevät pian tekee niin mieli ajamaan :P

tommi

Juu, se ääni kuuluu sitä kovemmin mitä vähemmän kierroksia. Juuri ennenkuin kone sammuu niin se kolina on tosi kovaa. Jokuhan täällä jo tokaisi ettei uskaltaisi ajaa metriäkään kun linkkasin oman kolinani tänne videon muodossa. Mutta se kolina on tosiaan ihan vaaratonta kun se häipyy täysin kun antaa vähänkin jengaa.

Ihmetyttää kuitenkin edelleen miksi sitä ei kuulunut aiemmin. Ilmeisesti näissä vareissa on sen verran eroa että jotkut kolisevat uutuuttaan, jotkut eivät.

yamaha

aika outoo juu!mullakin on ihan sama vari ku aikaisemminkin vaihdoin rullat ja liukupalat siihen,rullat ovat ihan samat kuin vanhat mutt pesin rullakupin moottori pesuaineella ihan puhtaaksi kun oli aika likainen,ehkä oli niin paskanen et oli välyyttä vähemmän.no pää asia et toimii!

jalat

#522
Noniin. Tänäkesänä fude saa huoltoa. Siinä on viime kesänä ostettu uusi kaasari sekä uudet rullat ja hihna.
Nyt keväällä siihen asennetaan uusi sylinteri sekä mäntä ja lisäksi kytkinpakka.

Tuossa rupesin juuri pohtimaan että saako kytkinpakkaa vaihdettua ilman että se koko vastapainejousi pompsahtaa auki?
Nimittäin jos sen joutuu avaamaan, niin olisiko sekin kannattanut samalla vaivalla vaihtaa?

Skootteri on 7 vuotta vanha ja mittarissa on 7000km. Tosin mittarin todennäköisesti on vaihdettu joskus.

Mutta mutta... Toisin sanoen kuinka monen kilsan / vuoden jälkeen vastapainejousi alkaa kuolleentumaan?
Ja mikä on alkuperäisen jousen jäykkyys (rpm)? Kun tuolla virijavarassa on 1500rpm ja 2000rpm jousia.
Mahdollisimman vakiojousta voisin laittaa tilalle.

Sittenhän siihen onkin kaikki "olennainen" vaihdettu.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

A_sentaja

Kyllähän se kannattaa vaihtaa jos kytkintä muutenkin ropataan, vp jousi tulee iloisesti ponnahtaen ulos, kun löysäät keskiömutterin. Vp jousesta on ollutkin jossain topikissa jo paljon puhetta, mutta en näin äkkiseltään muistanut missä. Vp jousen kulumiseen vaikuttaa oleellisesti ajotapa ja koneen viriaste, mutta 10,000 kohdilla voi jo uutta katsella, virikoneissa jo aikaisemminkin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

jalat

No niimpä niin. Eli olisi pitänyt heti katsella se jousi mukaan pakettiin. Joutuu turhaan postikuluja nyt makselemaan.
Sitten vielä jos joku osaa sanoa mikä on jota kuinkin vakio jousi?
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002