Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinalaisten variaattorin säätöä

Aloittaja Partanen, 30.06.07 - klo:13:51

« edellinen - seuraava »

karkulainen

Myös öljyn viskositeettia on syytetty ankarasti moisesta. ::)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

purgiaali

Jos takarengas pyörii tyhjäkäynnillä, niin vikaa on sillloin ajoasennossa.  ;D
Pyörät maahan ja ajamaan!!

Kyllä se minulllakin hieman pyörii. Takavarin ja kytkinakselin välisten laakerien kitka sitä pyörittää.

Hieman nuo takarullat pisti hymyileen.  ;D

karkulainen

Tuohan ei liity varin säätämiseen, mutta;
Kannen aukaistua näkyy jousi ja sen alla on neula, neulassa on lovia joissa on prikka, prikkaa säätämällä neulan korkeus muuttuu.
Tuo näyttää Narakun 24mm kaasarilta.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

karkulainen

#393
Pitäisiköhän vaihtaa ne kokeilumielellä laitetut 4,7g rullat pois ja laittaa tilalle painavemmat. Nyt huutaa kiihdytyksessä mittariin 8800RPM, meinasin aikaisemmin yöllä laittaa alkuperäiset rullat (~8,2g) kiinni ja kokeilla menoa. Äsken kävin ajelemassa ja jotenkin häiritsee se huutaminen. :-\

Edit. Laitoin äsken ne aivan alkuperäiset rullat (~8,2g) eikä se huudaa kiihdytyksessä enään eikä kiihtyvyyskään laskenut (ainakaan huomattavasti). Samalla tuli uudet mittarihuiput, 83km/h.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

baukku

On alkanut mietityttään tuo variaattorin jäähdytys.
Ajelin hihnan vaihdon jälkeen pienen koelenkin (siis ehkä joku pari kilometriä), ja sen jälkeen oli varikoppa jo todella lämmin. Hihna kyllä taisi vielä vähän luistaa, mikä varmaan toi lisää lämpöä :D

Se ilmaletku menee jonnekin rungon syövereihin? :o
Auttaisiko jäähdytystä jos katkaisisi/ottaisi irti putken, virittelisi siihen nysään vaan jotain suodatinta?
Tuuletinlevy on kyllä paikallaan ja ehjä,että ei pitäisi siitä olla kiinni ;)

Millaisia patentteja ootte tehny varin jäähdyttämiseen?
bt49qt-9O3 Milan Sport -07

openflow

Kyllä se todennäköisesti auttaa. Tällä foorumilla ainankin kekra on virittänyt jonkilaisen suppilon varin eteen ja oli ilmeisesti toiminutkin. Itselläni on ohut pesusienen palanen varin ilmansuodattimena. Kaikki muu tilpehööri heitetty menemmän --lämpöjen kanssa ei ongelmia.


Joissain kiinalaisissa varin jäähdytys on sen verta heikolla ,joten en ihmettelisi vaikka lämmöt olisi varissa reippasti korkeammat ,kun moottorin kyljessä.

DEPI

Miten sen takavariaattorin ison mutterin saa auki ilman väkivaltaa.
On muuten älyttömän tiukalla. Monenko millinen on.

tohveli

Lainaus käyttäjältä: DEPI - 23.06.09 - klo:22:55
Miten sen takavariaattorin ison mutterin saa auki ilman väkivaltaa.
On muuten älyttömän tiukalla. Monenko millinen on.

olikos se 17mm? ???

ja pulttipyssyllä lähteepi helpoiten. Ite olen yrittänny monella kikkaskonstilla saaha varin etupäätä auki mutta ei aukee niin ei, ostoslistalla on seuraavana pulttitussari jolla aukoa jumittuneet mutterit.

Tarvis vaihtaa/tarkastaa rullat, tuntuu olevan "iso vaihde" päällä kokoajan, liikkeelle lähtö melkosen hidasta ja voi armias jos on ees pienkin ylämäki ;D

Aparts

Kaveri taitaa kysellä kytkinkellon alla olevan ISON mutterin kokoa...  38 mm

DEPI

Mistä johtuu. Tuttu kysymys, mutta on Sellainen ongelma.
Ihan pienillä kierroksilla ei löydy voimaa. Ei lähde kiihtymään.
Isommilla kierroksilla kiihtyy hyvin. Aluksi on pieni viive,
Auttaako jäykempi jousi. Kierrokset puuttuu kun lähtee jho liikenteeseen.

VariJari

Lainaus käyttäjältä: DEPI - 24.06.09 - klo:23:11
Mistä johtuu. Tuttu kysymys, mutta on Sellainen ongelma.
...

Auttaisi varmaan jos kertoisit millaisesta kaasarista/koneesta on kyse, ja onko mitä kaasariin tuunattu.. ja onko ilmiö uusi vai aina ollut?
Harrastelussa: bt49qt-12

DEPI

Skode on Baotian Rebel. Ei ole tuunattu kuin Kaasari 19mm. 4,5g. rullat.
Mäkilähdöt on vaikeita. Lähtee ennen kuin on tarpeeksi kirroksia. Eli puutuu.
Muuten tosi pirteä.

Coastside

Sama oikku minun virinokkaisessa 5 g rullilla. Etanamainen lähtö ja loikka jostain 25 kmh alkaen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

VariJari

Lainaus käyttäjältä: DEPI - 25.06.09 - klo:15:56
Skode on Baotian Rebel. Ei ole tuunattu kuin Kaasari 19mm. 4,5g. rullat.
Mäkilähdöt on vaikeita. Lähtee ennen kuin on tarpeeksi kirroksia. Eli puutuu.
Muuten tosi pirteä.

Itselläni oli tuon 19mm kanssa hiukan matalan/keskialueen kanssa "booaus" ongelmaa, helpotti aikalailla kun laihensi tuon alueen seosta, eli neulaa alemmas (prikkaa ylemmäs..).. en osaa  sanoa onko sulla sama juttu..
Harrastelussa: bt49qt-12

FlatLander

pikku ongelma:
tänään hokasin että mulla tekee samaa. Kylmänä varaattorista ei kuulu mitään vaikka kuin vääntää tallan pohjaan, mutta hetken päästä lähtee vaikka valoista ja vääntää kaasun pohjaan, niin variaatorista kuuluu semmonen "kolina ja pauke", aivan niin kuin joku hakkais varin remmiä koppaan. Tämä tapahtuu aina kun kiihdyttää pikkusenkin raskaammin.. Vaihdoin hätävara remmin ja tekee samaa ja huiputkin putos 4km/h.
Kyllä taas syö miestä.
P.S. Skootteri toimii muuten hyvin, vääntää ja vetää ihan hyvin
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo