Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilian kaasutinmoottori kuntoon

Aloittaja mopotinx3, 12.11.20 - klo:09:34

« edellinen - seuraava »

mopotinx3

Sinkkupäivän kunniaksi ostin SR50 kaasutinkoneen lohkot.  Varastossa on sähköt valmiina, kun ne eivät sopineet ruiskun lohkoihin.  Kampiakseli puuttuu. Vesipumpun osat näkyivät olevan paikoillaan, samoin perämötikkä. Syy tähän rahan haaskaukseen on SVT, joka ei kelpuuttanut tarjoustani.  Joku maksoi kaasarisärästä 350 euroa. Siihen tulee päälle 40 euron käsittelymaksu ja 65 euron katsastusmaksu ja tietenkin korjauskulut, katteita halki ja naarmuilla.  Äkkiä kulut on yli 500 eurossa, joten oli onni, että en saanut ostettua. KTM SX50 19mm vaijeriryyppykaasutin tuli myös haalittua 11.11. hurmiossa 15 eurolla.
Tästä voi tarkkasilmäinen lukija huomata, että en ole tyytyväinen nykyiseen käänteiseen huutokauppaan SVT-systeemissä.  Ovat kopioineet Copartista lisäkulurakenteen. Kun en voittanut, niin harmistuksissani tuli tämä pelkkä moottoriprojekti hommattua Ebaysta.   Tässä avautui mahdollisuus laittaa tämä moottori myös Gilera tai NRG runkoon, joita ruiskuversioina on runsaasti tarjolla puoli-ilmaiseksi.
Kampiakseleita saa jopa noin 60 eurolla petilaakereineen, mutta sen pitäisi kestää 70cc pytyn tehot. Mikä Piaggion kampi olisi riittävän hyvä?  Tarkoitus on rakentaa varamoottori AC-sytytyksellä ja Monkeyn/GY6 latauksella.  En raaski ostaa alkuperäistä johtosarjaa, kun on noita nelinapaisia jännitteensäätäjiä varastossa. Ruiskulohkoissa harmittaa tuo pumppumötikkä, joka ottaa kaasuttimen pohjaan kiinni.
Kiertokangen laatu varmaankin ratkaisee paljon, petilaakerit joka tapauksessa laitetaan jotain SKF laatua.

Aprilia Sportcity One 50 4t

A_sentaja

Yleensä ihan valmstajan ns originaaliveivi kyllä kestää ko pytyn tehotkin ongelmitta, Tarvikeosissa niitä parinkympin veivejä kannattaa välttää.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

mopotinx3

Tätä kampiakselin ostoa pitää venyttää pari viikkoa ainakin, että ei tule heti valmiiksi. Suomesta ei ainakaan kannata ostaa. Heti kun lohkot on kotona ja tarkistettu alan hommata osia. Ainakin pitäisi olla oikeat lohkot, kun on levyjarrukin vielä kiinni. Pirusti oli rumpujarrullisen Piaggion lohkoja myynnissä.
Tänään sain kiinnitettyä kiinalaisen bensa-anturin Aprilian pyöreän nailonanturin rungon keskelle. Näyttää puolta tankkia, kun uimuri on maksimissaan ylhäällä.  Pitäisi osata säätää Koso RX2N replican bensa-anturin  ohmeja, mutta en ole löytänyt oikeaa menua. Näyttöön tulee vain ne nopeusanturin säädöt. Hankalia vehkeitä nämä digimittarit. Tässä pitäisi olla ainakin 8 eri settings valikkoa, mutta niitä en ole vielä löytänyt.
Aprilia Sportcity One 50 4t

mopotinx3

Nyt löytyi todella tehokkaan näköinen kampi, jossa punaiset täytteet. Ebaysta hakusanalla: Kurbelwelle Racing Piaggio-Gilera Nrg-Runner c30201
Haittapuolena vain hinta 72,45€ ja 20€ postikuluja.  Vanhoissa moponviritysohjeissa suositeltiin korkkia laittamaan kammen reikiin, mutta muovi pysyy paremmin paikoillaan.
Onhan noita jopa yli 200 euron kampia. Yksi vaihtoehto olisi ostaa halvin 46€+16,90 kampi petilaakereineen ja vaihtaa paremmat petilaakerit.  SIlloin ne kakkoslaadun laakerit voisi laittaa IE361 lohkoihin, joissa kiertokanki on vielä aika hyvä. 30000 ajettu veivi tulisi taas tykkyyn kuntoon.
Aprilia Sportcity One 50 4t

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mopotinx3

Kiitos tarjouksesta.  Katson ensin mitä on tarjolla. Vielä ei ole tullut edes vahvistusta, että on lähetetty kohti Suomea.
Aprilia Sportcity One 50 4t