Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio ruisku ruvennut nyhtämään?

Aloittaja Eki, 04.10.21 - klo:19:35

« edellinen - seuraava »

kani

Mä en omastani löytänyt mitään suihkuttelemalla saippuavedellä päälle. Ja tein sitä
paljon. Letkuista näkyy mut stefoista ei näy. Vaikka miten laitoin saippuavettä.

Saahan noita lätkiä ja tulppia nippoineen tehtyä tee se itse meiningillä. Vaatii vähän suunnittelua ja kokeilua että saa tehtyy. Jotain työkaluu voi joutuu ostaan että voi tehdä.

LaDitch

Mulla on tää mystinen Piaggio Gilera ruiskunsäätölaite enkä tee sillä enää mitään..

konenikkari

Pistä lisää tietoa. esim onko kaikki varusteet ja ohjelmistot ym mukana
vai onko pelkkä gameboy.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

LaDitch

Digitekin valmistama laite Piaggiolle ruiskumopojen testaukseen ja säätöön, ostin sen vuosia sitten
tori.fi kautta ja on mielestäni täydellinen setti ohjekirjoineen ja race asetuksineen ym.
Luulisi näitä löytyvän vielä vanhoilta merkkikorjaamoilta, Purejetit alkaa pikkuhiljaa jo käymään
vähiin niin ja laite ei muistaakseni käy Aprilian säätöön siihen oli oma laite varmaan sitten se
Gameboy

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Se oli minun vikakyselyt tälläerää tässä, karkasi koko ketju vaikka minkälaisiin toteamuksiin, poistin kaikki ei niin tärkeät omani, en halua käydä vanhana ukkona enää kinaamaan asioista.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

PappaSkootteri

Lainaus käyttäjältä: Eki - 16.10.21 - klo:18:26
Se oli minun vikakyselyt tälläerää tässä, karkasi koko ketju vaikka minkälaisiin toteamuksiin, poistin kaikki ei niin tärkeät omani, en halua käydä vanhana ukkona enää kinaamaan asioista.
Parempi vaihtoehto on ilmoittaa ylläpidolle jos/kun rupeaa menemään asian vierestä ei asiasta... jokaisen viesti oikeassa yläkylmassa on linkki "ilmoita valvojille" eikä sitä edes aina tarvitse perustella...
Ylläpidon kaikki "pienet" apuylläpitäjät kun ai aina ehdi kaikkea lukea eikä huomaan kaikkea vääryyttä vaikka hyvä olisi...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Coastside

Täälähän oli äskettäin toinen ditech kuski joka tivasi virittämisapuja hyvin kärsimättömästi. Juuri tuota gameboy juttua jota nyt on kaivettu ja löydettykin. Noin 20 v sitten tullut ja vähin äänin markkinoilta hiipinyt tekniikka ei ole helpoimpia. Voisi olla sordiinon paikka vaikka kingimopo olisikin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#38
Nyt on käynyt joku ihmeellinen juttu, ostin perjantaina bensavehkeille tarkoitettua injection puhdistuslitkua, kaadoin kolmasosan pullosta liki täyteen tankiin, mene jonkinaikaa, niin ei nyvi tippaakaan muualla kuin täysin kylmänä lähtiessä pari kertaa. Tänään sunnuntaina tein 10km:n lenkin ja pysähdyin monesti, sekä taas paikaltaan lähtöä, myös öljytty puhdistettu ilmanputsari, ei valittamista, itse en oikein usko tuohon litkuun, olen toki ostanut aiemminkin johonkin Aprilian ruiskuskodeen ja on lopettanut tai vähentänyt nykimisen kokonaan. Katson kuitenkin ajanmyötä miten tuo toimii jatkossa, hyvin ihmeellisiä lenkkejä ei näin kylmillä huvikeen viitsi tehdä, mutta hyvältä näyttäisi ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 16.10.21 - klo:20:24
Lainaus käyttäjältä: Eki - 16.10.21 - klo:18:26
Se oli minun vikakyselyt tälläerää tässä, karkasi koko ketju vaikka minkälaisiin toteamuksiin, poistin kaikki ei niin tärkeät omani, en halua käydä vanhana ukkona enää kinaamaan asioista.
Parempi vaihtoehto on ilmoittaa ylläpidolle jos/kun rupeaa menemään asian vierestä ei asiasta... jokaisen viesti oikeassa yläkylmassa on linkki "ilmoita valvojille" eikä sitä edes aina tarvitse perustella...
Ylläpidon kaikki "pienet" apuylläpitäjät kun ai aina ehdi kaikkea lukea eikä huomaan kaikkea vääryyttä vaikka hyvä olisi...
No mitään niin vakavaa tai lainkaan vakavaa ei ole sattunut, enkä muutenkaan vähästä huutele apuja. :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

PappaSkootteri

Lähinnä aattelin että kun jotain kirjoituksia poistaa omiaankin niin ne on sitten poistettu ja mahdollisesti tulevaisuudessa kun joku toinen etsiin ongelmaan ratkaisua niin harmi jos ratkaisu mennyt poistetun viestin mukana...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Eki

#41
Nyt taisi selvitä tuo nykiminen, ei nyvi kun on kerosiinia (fuell injection cleaner) tankissa kolmasosa pullosta ja olen käyttänyt e95 bensaa, täytyy käyttää e98 bensaa, jos se syy olikin siinä? Edit: No ei e98 muuttanut juuri mitään, ajoin tankin liki tyhjäksi elikä kävin Tuusulan Hyrylässä sekä Keravalla, tankkasin liki tyhjään tankkiin nyt 98 bensaa, kyllä se aika-ajoin nyhtää edellen, kävin nyt äsken Riihimäellä ja takaisin. huh huh näitä vempaimia ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Aikani kuluksi purin vasemmanpuolen katteet, niin että sain mm pensapumpun ja letkut näkyville, laitoin pariin kohtaan uudet lemmarit, käynnistin mopon ja suihkutin jarrusprayta liitoksiin, ei vuotoja ainakaan sillä löytynyt. Edelleen nyhtää suht' usein, mutta muuten kulkee niinkuin pitääkin, täytyy keväällä sylinterinvaihdon yhteydessä katsoa ja vaihtaa kampiakselin stefat myös.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#43
Kyllähän se vika löytyi, elikä kompressolilta lähtevän letkun liittimen alta oli letku rikki, pätkäisin reilun sentin letkua poikki ja kiinnitin uudelleen, toinen oli ilmavuoto läppärungon tiivisteissä. Tilasin varalta uuden alumiinisen läppärungon sekä 21mm imukaulan ja 4 kpl:tta läppäventtiilin tiivisteitä varalle. Satelee, niin kokeilut jäivät tosi olemattomiksi, taas oli tämä ns "kiistakumppanini" oikeassa, että useimmiten vika löytyy juurikin noista läppärunko/imukaulakohteista, elikä coastside ok, samaten konenikkari ilmanputsarin suotimen öljyämisestä, sillä jo hyvin pienet roskahiukkaset menevät mm läppien väliin eivätkä läpät sulkeudu tiiviisti.                                                                                                                                                                                                                                                                        Aina hyvät neuvot ovat tervetulleita ja vaikka itse ostinkin ölyn suihkeena, se kyllä uppoaa hyvin suodinvaahtomuoviin, minkä puristelen paperien välissä käsin niin, että koko suodin on varmasti öljytty! Nyt ensikerta oston jälkeen kun skootterilla on todella nautittava ajaa, ei nyvi ei pätki ja käyntiäänet upean vaimeat ja puhtaanoloiset, kaikki muu tekniikka yksi parhaista mitä itsellä käytettynä ostetuissa ollut, ei täristä etupää, ei takapää, ei vuoda jousitus vaan toimii hienosti, ei ole katevikoja, elikä kaikki toimii kiitettävästi, kiihtyy nyt upeasti ja kännistyy sekä käy esim liikkennevaloissa ilman ns kaasulla leipomista, kyllä kelpaa. Uuusi takarenkas odottaa nurkassa ja samaten sylinteri/mäntäsysteemi, ne vaihdetaan keväällä tai alkukesällä, on vakioasetukset.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Hollannista tilattu imukaula purejet malliin on täysin toivoton tapaus, verrattuna alkuperäiseen, elikä niin paksu kumipäällyste pultin reikien kohdalla että vaikka käyttää prikkoja, joutuu aina kiristelemään uudelleen, kun alkaa vuotamaan. Ensin laitoin pienet prikat, no ne uppos kumiin pultinkantoineen, sitten niin isot prikat kuin sopi, nekin upposivat kumiin ja joutui kiristelemään, nyt kolme pientä prikkaa päällekkäin ja kannan pitäisi jäädä kiristettäväksi, ettei uppoa kumiin? Tuotteessa oli alkuperäinen tuotekoodi, mutta poikkeaa kovasti alkuperäisestä, missä metalli näkyy kiinnityskohdissa eikä pultit uppoa kumimassaan.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.