Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Liikaa vai liian vähän, ilmaa vaiko bensaa?

Aloittaja Eki, 01.10.14 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Eki

Skode lähtee "kuin tikka pöntöstä" kylmällä ja varsinkin illalla kun ilma kylmenee (onko suuttimen reikä kylmässä aavistuksen pienempi), elikä saako liikaa, hetken päästä se kyllä toimii ihan ok, mutta se suurempi kiihtyvyys on poissa, elikä se kylmänä kiihtyvyys ei ole enää samanmoista, hiukan lämmettyään. Vauhdissa kallistuksissa sattaa hiukan röpötellä, ihan kerran pari, elikä saako liian vähän, eikö kaasariin tule tarpeeksi bensaa, alkuperäinen suutin 60, nyt 80 ja se tyhjäkäynti vai mikä suutin se toinen onkaan nimeltään, on vakio. Saako ilmaa tarpeeksi vai liian vähän, entäpä bensaa, tuohon jos joku osaa antaa jotain näkökantaa, tulpan väri oikea luukutuksenkin jälkeen. Skodessa on tehoputki mikä aiheuttaa sen ettei kiihtyvyys yleensä ole hyvä, ennen kuin kone kiertää noin 7000rms tai yli, mutta esim. illalla noin 3-4 asteen lämmössä seistyään pitempään se kiihtyy todella hyvin jonkun aikaa (abaut 1-3min)? Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

makel82

Tarkistahan toimiiko ryyppy kaikilta osin.
Eli saako virtaa ja toimiinko mekanismi

Eki

Ostaessani mopon keväällä ryyppy ei mennyt pois päältä, se korjattiin takuuseen, nyt se ei kuitenkaan ole toiminut sen jälkeen lainkaan, luulen että on tehty jotain ettei saa virtaa, täytyy tarkistaa mitä, sillä virtaliitin on kuitenkin kiinni. Olen informoinut asiasta modular boxia, että asia kuuluisi hoitaa kuntoon, ovat vastanneet että varaa aika huoltoon, niin katsotaan. Aikaa on erittäin vaikeaa saada kun huoltoon soittaa ei sinne yleensä pääse edes ns läpi. Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

pekpel

Ajan ohi Modularboksista melkein joka päivä, käynkö varaamassa ajan sulle ?
Laita yv:tä jos haluat että piipahdan siellä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Midland

Hurjasti tapasi mukaan kehuit ja mainostit tota sun keksintöä aikasemmin, mut samanlaisiahan nää on, kyllä niihin vikoja ja ongelmia tulee-eipä nää oo kuin kasa ruuveja+muttereita-aina pitää vähän säätää. Toivottavasti ratkaisu löytyy!

Eki

#5
Olen kyllä kehunut Tgb bullettia ja jos olisi ollut huono en olisi ostanut toista tismalleen samanlaista, ekalla ajoin n. 25000km ilman huolen häivää, sitten asensin siihen teharin ja asennusmatkalla Kanin luota kotia, katkesi variaattorin hihna ja se väänsi hiukan kampiakselia, joten en ruvennut väkeltämään sen kimpussa vaan ostin toisen toukokuussa 2014, nyt on ajettu noin 4 kk:n aikana jo 16.000km, eikä ole mitään ihmeellisempiä ongelmia ollut. Yhdelläkään Kinuskilla en päässyt lähellekään moisia kilometrimääriä, jatkuvasti oli lähinnä sähkövikoja jne ... Tgb ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#6
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 02.10.14 - klo:20:26
Ajan ohi Modularboksista melkein joka päivä, käynkö varaamassa ajan sulle ?
Laita yv:tä jos haluat että piipahdan siellä.
Kiitti, älä varaa, kyllä se autoryyppy toimii, sehän teki uutena vain sitä ettei se lähtenyt päältä pois, mikä korjattiin takuuseen ...

Lainaus käyttäjältä: makel82 - 02.10.14 - klo:02:09
Tarkistahan toimiiko ryyppy kaikilta osin.
Eli saako virtaa ja toimiinko mekanismi
Tarkistin, ryyppy toimii sittenkin ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

Veikkaus että saa liikaa bensaa kerran kylmällä koneella toimii hyvin. Lämmin moottori kuluttaa vähemmän ja saa sitten liikaa.

Eki

Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla sitä suutinta millä se toimi aina hyvin, elikä 74, nyt 80 ... Lisään kuitenkin aina tankkiin tankatessa korkillisen öljyä ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

tapiovuorent

Ongelmaasi en puutu ,mutta täytyy ihailla esim.takapuolesi kestävyyttä ,jos olet ajanut 4 kk:n aikana 16000 km.
Siis 4000 km/kk. ,n.1000 km/vk. ,n.143 km./ pv.( jos olet ajanut joka päivä ) . Jos keskinopeutesi on mopon sallittu 45 km/h.olet istunut mopon päällä joka päivä n.3,2 tuntia. Jos tämä pitää paikkansa , olet kyllä "tosi mopoilija". Ei mopokaan voi sitten huono olla.

joni_k

Yhdyn edelliseen ja jos eksyt pukkilaan päin tarjoan kahvet jos kotona satun olemaan.

Ekinä pyytäisin sponsoreita ajoihin ja skoottereita testeihin. Kerran virijavara jorea sponssaa niin miksi ei joku ekiä.


Eki

#11
No jopas oli laskelma, mutta en miellä kyllä päivässä ajaneeni noin paljon, totta tuo kokonais lukema takuuvarmasti on, pieni todiste löytyy Facebook linkistäni (tuossa profiilini alareunassa) jos sieltä katselee kuvista niin on kuvattu liki kaikki reissut mitkä suuntautuvat Riihimäkeä pitemmälle, mm. nyt kesän mittaan 3 x Turku, Salo, Somero, erilliskerroilla noin 2-3 x Somero ja Salo, sekä Lohja useamman kerran, Porvoo pari kertaa, Kotka ja Karhula kerran, Koli, Eno, Lieksa kerran, Forssa 3 kertaa, Tammela samoin kolme kertaa, Vantaa ainakin 5 kertaa, Hämeenlinna aulanko ainakin 8 kertaa, Tampere kaksi kertaa, Jämsä, Jämsänkoski, Petäjävesi, Juupajoki, Orivesi jne ja hurjasti tässä Hyvinkää-Riihimäki väliä monet kymmenet kerrat, en edes äkkiää muista missä olen ajellut, no Karkkila 2 kertaa, Nummi pusula kerran jne jne jne. Elikä oikeasti olen jauhanut loputtomasti kun oli "pitkä" ja hieno kesä. Eilen viimeksi kävin Toijalassa, tullessa ja mennessä tietenkin Hämeenlinnan kautta, menopeli kulkee sallittua lujempaa en toki jaksaisi jauhaa 45kmh noita kaikkia. (Yksi mukava prätkäpoliisin pysäytys noin 70kmh vauhdista)=Totesi Hämeenlinnan seutuvilla että sinulla kulkee aika iloiseen tuo skootterisi, sanoin että on rikka pois ja noudatan nopeusrajoituksia ainakin kaupungeissa, katseli mopoa jonkin aikaa ja totesi että siisti peli, kaikki toimii viimeisen päälle (valot ym), sitten sano että kun et ole enää pojankloppi rikkinäisine valoineen ym juttuineen, niin anna mennä vaan, ei hän viitsi puuttua enempää, mutta kun ja jos joku partio pysäyttää, älä mainitse hänestä mieluusti mitään. :) Koko tuon ajetun kilometrimäärän aikana yritän muistella vikoja: ostaessa ryyppy ei lähtenyt pois päältä elikä sammahti noin kilsan päähän kun sai liikaa, se korjattiin takuuhuoltona heti oston jälkeen (toimi kun otin virtajohdon irti ryypystä), nyt meni takavalo poltin, jarruvalo toimii (tänään uusitaan illemmalla mopokatoksessa), alkuvaiheessa mopon sisäänajon jälkeen yritti lämpö leikata kiinteän öljypumpun takia pari kertaa (ei ole huollon eikä ominkaan silmin mitään säätöä), laitan korkillisen ennen tankkausta jokainen kerta, ei enää ongelmia kertaakaan. Hihnoja olen kokeillut muutamia eri levyisiä, vetoakselin holkkeja myös sekä suuttimia eri kokoja, eipä tuu vikoja mieleen juurikaan, no Porvoon reissulla seisontajalan jousi katkesi, mutta tuli heti kirjeessä uusi takuuseen. Olen saanut paljon ajavana ja tuttuna asiakkaana Virijavaralta ilmaiseksi pyytämättä testiin 4kpl:tta iridium tulppia, tavallisia kokeilin juuri eilen, mutta ei ole enää niihin paluuta, eroja löytyy selkeästi, eikä musta tuntuu juttuja, muutenkin kiitän kyseisen puotin Kimmoa tosi ystävällisestä suhtautumisesta aina (hän osti aikoinaan minulta mm. solikan r50 skoden ja laitteli siitä kuulemma oivan ajopelin itselleen)! Eki :) 
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#12
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 03.10.14 - klo:17:16
Yhdyn edelliseen ja jos eksyt pukkilaan päin tarjoan kahvet jos kotona satun olemaan.

Ekinä pyytäisin sponsoreita ajoihin ja skoottereita testeihin. Kerran virijavara jorea sponssaa niin miksi ei joku ekiä.
Kiitos kutsusta, katsotaan tulevana kesänä, mikäli saan olla terve, saatan tulla hyvinkin ... :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Nyt on 74 suutin, vakio 60 ja siinä oli 80 mikä röpötteli kylmänä, nyt ei röpöttele ja tällä suuttimella ajettu hanat kaakossa teharilla Vantaalta Hyvinkäälle noin 1kk sitten, ei oireiluja, elikä riittää tuo koko ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

pekpel

Pakkasille sitten tuota isompaa tarjoilet  8)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..