Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot Satelis 250

Aloittaja jarde, 21.06.15 - klo:21:42

« edellinen - seuraava »

HiTec

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 22.06.15 - klo:09:56
jos on jotain reunaehtoja, voi valikoima kadota.
Joka lienee aika luonnollisestikin päivän selvää, tiukataan vaan ehtoja niin kauan että valikoima loppuu ;D Sama pätee myös auto-puolella, joka aiheuttaa allekirjoittaneellekin mielenkiitoisia pohdintoja tulevaisuudessa, Citroën kun kuulemma lopettaa tuon kaasunestejousituksensa ja nykyinen C5 on tuon tekniikan vimonen edustaja. Tuota "tyylikkäämpää" DS5:kin saa vain rautajousin = C5 on tälläkin hetkellä koko malliston ainut hyde :'(

Mutta siis vaihteellista peltipintaista löytyy tuolta wanhemmasta Vespa-kalustosta, nykymallistosta toki "hieman" vähempi. Ja useampisylinterisiäkin löytyy muutamasta mallista 600cc ylöspäin vielä tänäkin päivänä. Niinhän se on tuo omanikin ja vieläpä Hondan PGM-FI -ruiskulla varustettuna => tänäkin kesänä talvisäilytyksen jälkeen se eka startti oli pala kakkua. Lähti laakista, hyvä että kerkisi startti kerran pyöräyttämään moottoria ympäri kun jo oli tulilla :)

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 22.06.15 - klo:10:06
Se myyntipäälikkö sano, että pitävät tarkotuksella skodea mp-huollon sijaiskulkineena, ja sitä kautta kun porukka huomannu sen ominaisuudet ja omat ennakkoluulot turhiksi, ovat tehneet monta skode kauppaa...
Aika oiva idea muuten :)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 22.06.15 - klo:10:06
Vaikka on topikin aiheesta ohi, tuosta bemarista vielä... Se myyntipäälikkö sano, että pitävät tarkotuksella skodea mp-huollon sijaiskulkineena, ja sitä kautta kun porukka huomannu sen ominaisuudet ja omat ennakkoluulot turhiksi, ovat tehneet monta skode kauppaa...

Juu, tuon tuolla Vantaalaisessa firmassa huomasinkin, siinä se eteisessä odottaa tarvitsijaansa. Ennakkoluulot, näitä monella riittää. Aina ei ole pakko kulkea suurten massojen ja trendien perässä, vaan voi toimia TÄYSIN omien mieltymystensä mukaan. Muuttaessani pois ikiaikaiselta entiseltä synnyinpaikkakunnaltani Hesasta tänne kauan Landelle, moni asia tehdään nyt toisin. Tarpeet heittää häränpyllyä ja pannaan ihan uusiksi. Stadissa käytiin kaupassa lähes päivittäin, nyt kerran kaksi viikossa. Stadissa riitti ne pienet Vespan pyörät, täällä se pyörä uppoaa huonoimmassa tapauksessa maantien kuoppaan. :-\

Vaikka oskuk sanoikin, ettei valinnan varaa ole, kyllä sitä on. Uskomattoman paljon kiken lisäksi. Aloitetaan nyt vaikka kulkineen pyörien koosta.  ;) Jo tästä pelkästään on riittänyt mielipiteitä.....

oskuk

Lainaus käyttäjältä: Wanhapappa - 22.06.15 - klo:10:46

Vaikka oskuk sanoikin, ettei valinnan varaa ole, kyllä sitä on. Uskomattoman paljon kiken lisäksi. Aloitetaan nyt vaikka kulkineen pyörien koosta.  ;) Jo tästä pelkästään on riittänyt mielipiteitä.....

Selvä, montako edes kaksisylinteristä 17" skootteria löytyy? ;-)

HiTec

#18
Lainaus käyttäjältä: oskuk - 22.06.15 - klo:15:41
Selvä, montako edes kaksisylinteristä 17" skootteria löytyy? ;-)

No eikös tuo ole ... tai ainakin variaattori-vaihteinen ;)



Tosin mitä tuossa FJS:stäkin lukasin, niin kyllä on kommentoijalla varmasti ollut hauskaa tuota kirjoittaessaan

http://www.mpmaailma.fi/moottoripyora/honda/fjs600-silver-wing/2010
LainaaHondan maxiskootteri esiteltiin 2001 ja varustettiin ABS-jarruilla kahta vuotta myöhemmin. Skootterissa käytetään 2-sylinteristä, nestejäähdytteistä nelitahtimoottoria, tukevaa teräsputkirunkoa, 14- ja 13-tuumaisia renkaita sekä yhtä jarrulevyä pyörää kohden. Suhteellisen tiivismittainen ajoasento korostuu korkealle nousevan, kapeahkon ohjaustangon takia, mutta mukavasti porrastettu satula tukee hyvin selkää. Silver Wingissä yhdistyy skootterin ketteryys sekä ison matkapyörän vakaus, mitä voi hyödyntää mutkateiden nautiskelussa; ajotuntuma on suorastaan urheilullinen. Tunnetta kohottaa erinomaisesti toimiva moottori ja voimansiirto, Honda kiihtyy ja kulkee niin kuin 600-kuutioisen kuuluukin.

Jaa että oikein jopa urheilullinen ;D ;D ;D
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Wanhapappa

#19
Lainaus käyttäjältä: oskuk - 22.06.15 - klo:15:41
Lainaus käyttäjältä: Wanhapappa - 22.06.15 - klo:10:46

Vaikka oskuk sanoikin, ettei valinnan varaa ole, kyllä sitä on. Uskomattoman paljon kiken lisäksi. Aloitetaan nyt vaikka kulkineen pyörien koosta.  ;) Jo tästä pelkästään on riittänyt mielipiteitä.....

Selvä, montako edes kaksisylinteristä 17" skootteria löytyy? ;-)

Kaksisylinterisiä on useita, 17" pyörillä on maailmalla vaikka kuinka monta. Suomeen en tiedä tuodun ymmärrettävistä syistä yhtäkään. Jos täällä myydään vuodessa  jotain mallia 5 kpl, jossain esim. Thaimaassa niitä myydään 5000 tai ehkä enemmänkin. Suomeen tuodaan pikkunen murto-osa maailmalla olevista malleista. Varmasti sellaisenkin tänne halutessaan saa, eri asia sitten on mitä sellaisen esim. jo tyypittäminen täällä maksaa, on jo ihan toinen juttu. Itselläni on kaksisylinterinen 15" pyörillä ja se taitaakin olla ainoa noinkin isoilla pyörillä varustettu Suomeen tuotu malli. Voin olla väärässäkin.

Muoks. Löysin tällaisen Suomen markkinoilta: http://www.hondabikes.fi/content/download/30652/261935/file/MP_MpMaailma201201_HondaIntegra700.pdf
Onko tämä sitten skootteri, osaa tuohon vastata.....

jarde

Lainaus käyttäjältä: Wanhapappa - 21.06.15 - klo:22:11
Vanha -12 Satelikseni on myytävänä eräässä Vantaalaisessa liikkeessä ja antavat sille 6 kk:n takuun. Ehjä ja hyvä peli. Vaihdoin BMW:hen, koska ajelen pitkiä pätkiä, enkä halua olla teiden tukkona. 8)

Tuota...anteeksi vain mutta minusta Vantaalainen haluaa aika paljon tuosta 500 kuutioisesta. Ainakin jos vertaa nyt myynnissä oleviin vastaaviin 250 kuutioisiin. Enpä muista mitä hintaero on uutena ollut, mutta nyt se on aika iso. Eli rahasta kiinni kaikki on ????

Kysymys herätti ilahduttavasti lukijoita, mutta vastausta en oikein tainnut saada. Eli miten se ajettavuus muuttuisi, jos tekisi muutoksen takarenkaan kokoon? Olen joskus koeajanut molemmat 250 ja 500 peräjälkeen, enkä kyllä muista muuta eroa kuin sen suorituskyvyn. Ja ero oli kyllä aika iso.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Wanhapappa - 22.06.15 - klo:16:42
Onko tämä sitten skootteri, osaa tuohon vastata.....
Perhana, tuon NC-sarjan tosiaan missasin :-[ Tosin "puolustuksekseni" tuossa on DCT-aski, ei portaaton variaattori :P

Lainaus käyttäjältä: jarde - 22.06.15 - klo:19:21
Olen joskus koeajanut molemmat 250 ja 500 peräjälkeen, enkä kyllä muista muuta eroa kuin sen suorituskyvyn.
Ohhoh! :o Itse en ole kuin kylmätyypännyt nuo erään Vantaalaisen mp-liikkeen myymälätiloissa ja eroa oli omalla kokemuksella jo tuossa vaiheessa aika rajusti. 250cc oli kokoa mopo-skode, kun 500cc oli jo maxi. Enkä puhu pelkästä runkomitoituksesta, mutta myös muutenkin isompi on selkeästi jäpäkämpi jo paikallaankin 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Wanhapappa

Lainaus käyttäjältä: jarde - 22.06.15 - klo:19:21
Lainaus käyttäjältä: Wanhapappa - 21.06.15 - klo:22:11
Vanha -12 Satelikseni on myytävänä eräässä Vantaalaisessa liikkeessä ja antavat sille 6 kk:n takuun. Ehjä ja hyvä peli. Vaihdoin BMW:hen, koska ajelen pitkiä pätkiä, enkä halua olla teiden tukkona. 8)

Tuota...anteeksi vain mutta minusta Vantaalainen haluaa aika paljon tuosta 500 kuutioisesta. Ainakin jos vertaa nyt myynnissä oleviin vastaaviin 250 kuutioisiin. Enpä muista mitä hintaero on uutena ollut, mutta nyt se on aika iso. Eli rahasta kiinni kaikki on ????

Kysymys herätti ilahduttavasti lukijoita, mutta vastausta en oikein tainnut saada. Eli miten se ajettavuus muuttuisi, jos tekisi muutoksen takarenkaan kokoon? Olen joskus koeajanut molemmat 250 ja 500 peräjälkeen, enkä kyllä muista muuta eroa kuin sen suorituskyvyn. Ja ero oli kyllä aika iso.

Vantaalainen hyvitti mulle siitä ruhtinaallisen hyvin, yrittävät saada omansa pois. Hinta on kova, kun vastaavan uuden hinta noilla varusteilla n. 9000€gee, tosin 500 malli on pois tuotannosta jo. Uskon, että tinkimisen varaa on, mikäli käyt Javanaisen kanssa kauppaa.
Onhan niiden pienempien mallien uushankintahinta myös huomattavan paljon alle isomman hinnan. Mitä tulee nykyisen kulkineeni pyöränkokoon, on yhdellä tuumalla jo eroa runsaasti. Toki ajettavuuteen vaikuttaa moni muukin tekijä. Mitä isompi rengas, sen suuremmat hyrrävoimat ja ne vakauttavat menoa hyvinkin paljon.

Kone


Jack

Lainaus käyttäjältä: Kone - 22.06.15 - klo:21:30
Lainaus käyttäjältä: Wanhapappa - 22.06.15 - klo:16:42
Onko tämä sitten skootteri, osaa tuohon vastata.....

On!
No ei oo.
Tosin ihan hauskalta peliltä vaikuttaa.  :)

Tääkin on enemmän skootteri, vaikka skootteriksi kutsuta.
http://shop.teamlaine.fi/tuote/brammo-empulse-r-2014-punainen--musta--keltainen--hopea/brammo_empulseR/


jarde

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 22.06.15 - klo:19:54
Lainaus käyttäjältä: Wanhapappa - 22.06.15 - klo:16:42
Onko tämä sitten skootteri, osaa tuohon vastata.....
Perhana, tuon NC-sarjan tosiaan missasin :-[ Tosin "puolustuksekseni" tuossa on DCT-aski, ei portaaton variaattori :P

Lainaus käyttäjältä: jarde - 22.06.15 - klo:19:21
Olen joskus koeajanut molemmat 250 ja 500 peräjälkeen, enkä kyllä muista muuta eroa kuin sen suorituskyvyn.
Ohhoh! :o Itse en ole kuin kylmätyypännyt nuo erään Vantaalaisen mp-liikkeen myymälätiloissa ja eroa oli omalla kokemuksella jo tuossa vaiheessa aika rajusti. 250cc oli kokoa mopo-skode, kun 500cc oli jo maxi. Enkä puhu pelkästä runkomitoituksesta, mutta myös muutenkin isompi on selkeästi jäpäkämpi jo paikallaankin 8)

En kyllä nyt ihan sanoisi, että 250 ja 500 ero olisi raju. Ainakin yhdeltä sivustolta katsottuna näiden fyysisissä mitoissa ei ole eroa. Se takarengas on toki eri kokoa. Painossa on eroa yllättävän paljon, löysin tosin vain 400 kuutioisen painon.  Niiden painossa on eroa peräti 51 kg! Epäilen, että HiTec on istunut istahtanut jonkun muun kuin 250 Sateliksen päälle :) Ehkäpä se oli Citystar :)



HiTec

Lainaus käyttäjältä: Wanhapappa - 22.06.15 - klo:20:19
Mitä isompi rengas, sen suuremmat hyrrävoimat ja ne vakauttavat menoa hyvinkin paljon.
Omalla kokemuksella 100km/h vaikutti melkoiselta rajalta noilla 17" kiekoilla. Tuon yli kun mentiin, sai perää siirtää jakkaralla jo ihan mielin määrin, mopon suunta siitä enää mihinkään muuttunut => todella helppo ymmärtää kuin se ensikertalainen vetää kovassa vauhdissa mutkassa pöpelikköön kun ei tuota ohjauksen tekniikkaa (=ns. vastaohjaus) vielä hallita, se kun ei mene ihan perinteisen polkupyörän tavoin noissa vauhdeissa ja/tai pikkasemmilla renkailla :-\

Lainaus käyttäjältä: jarde - 23.06.15 - klo:07:56
Epäilen, että HiTec on istunut istahtanut jonkun muun kuin 250 Sateliksen päälle :) Ehkäpä se oli Citystar :)
Saahan sitä epäillä, mutta vertailu tuolla kertaa oli todella helppoa, nuo 250cc ja 500cc kun oli ko. liikkeessä vieretysten 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Kone

#27
Lainaus käyttäjältä: Jack - 23.06.15 - klo:01:41
Lainaus käyttäjältä: Kone - 22.06.15 - klo:21:30
Lainaus käyttäjältä: Wanhapappa - 22.06.15 - klo:16:42
Onko tämä sitten skootteri, osaa tuohon vastata.....

On!
No ei oo.
Tosin ihan hauskalta peliltä vaikuttaa.  :)



Tääkin on enemmän skootteri, vaikka skootteriksi kutsuta.
http://shop.teamlaine.fi/tuote/brammo-empulse-r-2014-punainen--musta--keltainen--hopea/brammo_empulseR/

Ei oo kyllä moottoripyöräkään. Enkä tajua miks joistakin skoottereista pitää tehdä mahdollisemman paljon moottoripyörän näkösiä? Myykö ne paremmin? Ihme sekasikiöitä. Helpompi tietysti ajaa, kun ei tarvii vaihteita sotkee ja antaa omistajalle kuvan, kuinka hän ajelee "moottoripyörällä"

Wanhapappa

#28



Satelis 500 painaa 222 kiloa.

Tankattuna.

pugt200

Satelis 250 vain 160 kg kuivana eli todella iso ero isompaan. Keveys on valttia kun käsittelee pyörää ahtaissa paikoissa. Jos 250cc kiinnostaa, niin alla olisi todella hyvä yksilö.

http://www.nettimoto.com/peugeot/satelis/1838486

Piaggion hieno moottori, hyvät varusteet ja ajo-ominaisuudet. 12" takapyörää ei kannata murehtia, siellä se kyydissä pysyy. Tuo kulkee 125 km/h ja sitä kyytiä voi polkea vaikka tankin tyhjäksi. Näin tein vastaavalla pelilla, Piaggion X8:lla. Hyvin meni ja pitkiä matkoja tuli tehtyä ja ilman mitään lisälaukkuja.