Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaccio X9 500 vm.2002

Aloittaja mesemies49, 03.03.12 - klo:19:05

« edellinen - seuraava »

mesemies49

Löytyykö keltään ja mistä ylimääräisiä X9/500:n audiojärjestelmään (PICS) soveltuvia kypäräpuhelimia/paria niistä. Samalla jos löytyy muuta ko. järjestelmään soveltuvaa materiaalia kuten liitosjohtoja niin kertokaa yhteystietoja.Vai pystyiskö joku rakentaa kyseiset vempeleet,kyllä mies palkkansa ansaitsee ;)

jk_single

Lainaus käyttäjältä: mesemies49 - 10.03.12 - klo:18:59
Kummassas  tossa ne rullat on etummaisessa siis kampiakselin lautasissa vai tossa isossa möntissä?No jaa enpä jatka enempää purkamista hihna näyttää hyvälle,uusi ilmoittaa 26,2mm tässä 26,0mm paikat siistit ja ok.Onko kenellä konstia millä Servike eli huoltoilmaisimen saa näytöstä pois vilkkumasta?Kiitoksia hyvistä neuvoista jo tähän mennessä.Ps.Öljyt vaikutti että olis Bensaa seassa tuoksui mistä olis mahdollisuus mennä polttoainetta öljyn joukkoon?

Sun x9:ssä taitaa olla termostaattivika, mikä on Master 500:ssa normivika. Moottori käy kylmänä ja hiukan rikkaalla koko ajan. Korjaa se heti koska öljypumpun käyttävä hammaspyörä on muovia eikä tykkää "prosenttiöljystä" (menee kovaksi ja rikkontuu eneen pitkään)
Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S

mesemies49

#17
No niin termostatti tilattu.Onkohan kenellä kokemusta Piaggion venttillin säädöstä,onko yleensä kummin päin,kun olette säätänytai säädättäny venttiilit,kantanu vai naksuttanut eli liikaa väljystä.? Hetkinen mikä on Master 500 gookle antaa veneen?Kenen tekemä moottori Piaggiossa ja missä muissa skottereissa kyseinen moottori?


pugt200


mesemies49

Tämä skootterini com on todella hyvä juttu hyviä vinkkejä saa.Purin sivukatteet pois ja sieltähän vesipumpulta löytyi termostaatti,joka on hiukan raollaan ja aukeaa liika aikaisin kokeilin keittää,niin aukesi semmosessa lämpötilassa ,että ei sormia polttanut.Termostaatti tilattu SGN Servike luulisin että halvempiakin paikkoja olisi ollut olikohan 64€+Jälkivaatimusmaksu+1,94 min puhelu tilatessa oisko menny 2-3min  tilauksessa :D.ps.Pääasia ,että vika löytyi kiitos kavereille vinkeistä :D.

viisnelonen

#20
Kun saat sen uuden termarin niin tarkista mikä avautumislämpötila siihen on stanssattu. Ja kannattaa silmitellä muutenkin ennenkuin pistää paikalleen, jos vähänkin näkyy olevan lautanen raollaan niin...
Edit: En edes tiedä onko siinä perinteinen avonainen termari vai joku muu mutta tulkitsin asiaa niin..

Lainaus omasta kirjoituksesta:
Kokemusperäisiä havaintoja nestekoneiden termostaateista:

Usein termari "pehmenee" muutamassa vuodessa oireina mm avautumis lämpötilan lasku ja kylmänäkin jää vähän raolleen..
Varaosamyyjien myymät termarit saattaa olla asteiltaan mitä sattuu. Itse sain Scootercenteristä 60 asteisen vaikka piaggion termari pitäisi olla 70. Mallikohtaisissa luetteloissa ei edes vaivauduta mainitsemaan avautumislämpöä.

Uusi termari on usein jo valmiiksi vähän raollaan tai lautanen/runko niin huonosti prässätty että falskaa reilusti kylmänäkin. Lautasen alta ei sais näkyä valoa termaria valoa vasten tarkastellessa minkä esim autojen termarit yleensä täyttävätkin, sensijaan ykskään mun kourassa ollut neste skodun termari ei ole ollut tiivis vaan niissä on ollut jopa lähes millin rakoja joka on ilmiselvästi johtunut huonosta laadusta.
Jo puolen millin rako lautasen ja termostaatin rungon välissä aiheuttaa talvella ettei lämmöt nouse riittävästi kuin jäähdytintä peittämällä, jos sittenkään, ja tosi hitaasti vasta 10-15 km yhtämittaisella ajamisella. Itse päädyin jäähdyttimen peittämiseen kun en halua keräillä 15-35 ekee maksavia termostaatteja. Tuon vuotavan termostaatin huomaa kyllä viileänä kesäpäivänäkin lyhkäsillä matkoilla.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Partanen

En ole varma onko tämä oikea vuosimalli: http://www.easyparts.nl/showdrawing/895/9934/-/0-968-1-m420-m887-m6293-s895-d9934/Flywheel_cover,oil_filter.html Kuvassa osa 18, näkyy olevan semmoinen muovinen purkki, jonka sisällä termostaatti on. SGN, kuten tämä Easyparts:kin myynee Piaggion valitsemia (puhekielessä ns. alkuperäisiä) termostaatteja, joten laadun voisi olettaa olevan parasta mitä on saatavilla.

Termostaatti on niitä osia, jotka ostan merkkiliikkeestä. Mullakin on turhan paljon huonoja kokemuksia villien varaosaliikkeiden termareista. Sen verran tympii jäähdytinnesteiden kanssa lotraaminen, ettei termaria viitsisi kovin usein olla vaihtelemassa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

mesemies49

Ei ole samanlainen pumpun kupeessa 3ruuvilla kansi josta lähtee paksuletku,jonka alla termari.

mesemies49

No jaa nyt tuli Termari ja oikeanlainen ja tiivis,termari paikallaan koekäytetty lämmöt nousee äkkiä sit lähtee kiertää ja kohta lektikin pyörii,eli toimii oikein.Kiitos vaan vinkeistä niitä aina kaivataan vaikka koulutus oli n.45 vuotta sitten auto/veturi as.

viisnelonen

#24
Lainaus käyttäjältä: mesemies49 - 21.03.12 - klo:15:30
No jaa nyt tuli Termari ja oikeanlainen ja tiivis,termari paikallaan koekäytetty lämmöt nousee äkkiä sit lähtee kiertää ja kohta lektikin pyörii,eli toimii oikein.Kiitos vaan vinkeistä niitä aina kaivataan vaikka koulutus oli n.45 vuotta sitten auto/veturi as.

Onko noissakin se avautumislämpö jotain 70´ C  ? vai korkeampi

E: Ok.  Kuumahan sen pitääkin olla.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

mesemies49

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 21.03.12 - klo:15:49
Lainaus käyttäjältä: mesemies49 - 21.03.12 - klo:15:30
No jaa nyt tuli Termari ja oikeanlainen ja tiivis,termari paikallaan koekäytetty lämmöt nousee äkkiä sit lähtee kiertää ja kohta lektikin pyörii,eli toimii oikein.Kiitos vaan vinkeistä niitä aina kaivataan vaikka koulutus oli n.45 vuotta sitten auto/veturi as.

Onko noissakin se avautumislämpö jotain 70´ C  ? vai korkeampi
No jaa ei ollut muuta lämpömittaria kuin mikä Skootterissa nousee reilusti yli puolenvälin,letkuista ei kärsi pitää kauan kiini veikkaan jotain 80`astetta. ;D

mesemies49

Nyt vaan odotellaan teiden sulamista,katteetkin kasailtu ympärille ;)Tää kesä näyttää suunnan tuleeko Skootteristi,nimittäin möin BMW c1200R jolla ajelin viimeiset 4 kesää ja kyseinen Piaggio tuli vaihdossa.Kivalle pelillehän toi tuntus kun vaan pelittäs kuin BMW ;).

VariJari

Tämä nyt oli eka x9 ketju mikä haulla löyty.. Miksiköhän nämä x9:t on suhteessa kohtuuhintaisia käytettynä (siis luokkaa 2000-2600€), onko kovastikin "tyyppivikaa" tai pyritäänkö näistä eroon palavan tulilangan takia (siis, kallis remonti odotettavissa)
Moni vaatimattomamman oloinen ja pienemmällä koneella maksaa paljon enemmän..
Harrastelussa: bt49qt-12

jk_single

Ei kai X9:ssä ole muuta tyyppivikaa kun pilaantuva mittaristo, johon menee kosteutta, ja koko laite on sekaisin sen jälkeen. Mutta sehän ei voi jäädä huomaamatta.

Taitaa olla niin että Piaggioita pitäisi vanhemiten antaa ilmaiseksi, omaa Beverlyä (sama moottori kun X9-500 evossa) olen yrittänyt myydä puolitosissaan Vespakuumeen takia mutta vaan jotain romua on tarjottu vaihdossa.
Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S