Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Rattilukko ei toimi Kymcossa, mitä tehdä?

Aloittaja nelitahti, 17.06.07 - klo:19:56

« edellinen - seuraava »

nelitahti

se lukko ei meinaan toimi!!
onkos muilla kokemusta ehjäämisestä jne?
ei tee mieli tehä skootterin varastelua yhtään helpommaksikaan  >:(
Ã,,kkiäkös tässä kauan menee kun mopolla ajelen...

Samppa

Kuinkas vanha skootterisi olikaan, eli onko takuuta voimassa? Onko ollut toimimaton heti uudesta, vai vasta nyt?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

nelitahti

aiemmin toiminu täysin.parina viime viikkona kun on työntäny avaimen virtalukkoon,
on meinannu "hangata" vastaan.
uutena ostettu -05.
että kiva,mun tuuria  :-\
Ã,,kkiäkös tässä kauan menee kun mopolla ajelen...

Samppa

Virtalukon kyllä voi uusia, mutta ihan halpa osa tuo ei ole. Jos joku muu on tuon joutunut uusimaan voisi kirjoittaa kustannuksista. Tokihan lukolle voisi yrittää aluksi antaa ensiapua, vaikkapa aseöljyllä.

Minulla oli kerran vähän vastaavanlainen tilanne, mutta erimerkkisessä skootterissa. Silloin virtalukko itsessään oli kääntynyt uomassaan hiemaan vinoon suuntaan, jolloin tuota ohjauslukkoa ei saanut käyttöön. Tuon sai silloin toimimaan purkamalla koko etuosaston katteet pois ja suoristamalla lukon asennon.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

nelitahti

onko moinen operaatio kuin hankala?
sikäli siis jos korjauttaen tekis maltaita  :o
Ã,,kkiäkös tässä kauan menee kun mopolla ajelen...

Samppa

Hankala ja hankala... Ei siinä "teknisesti" mitään kauhean monimutkaista ole, mutta ajallisesti katteiden irrotteleminen on kyllä joskus työlästä (riippuen toki skootterista) ja aikaa vievää ja tästä varmasti huoltofirma laskuttaa paljon. Siis sikäli, jos joudutaan koko etuosaston katearsenaali purkamaan.
Esim. johdotuksien kannalta virtalukko on tyypillisesti kiinni pikaliittimellä, eli vanha palikka irti ja uusi tilalle -> itse lukon vaihto siis helppoa. Kannattaa lisäksi selvittää ennen operaatiota onko kootterissa elektroninen käynnistyksen esto ja nuo avaimethan sitten vaihtuvat.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jonkka

Mulla toimii ja muuta en osaa sanoa kuin että takuuseen vaan jos mahdollista. Mutta ei kai tuollaisen korjautaminenkaan paljoa voi maksaa.

Samppa

Eipä niitä yleensä varmaankaan korjauttaa kannata, vaan uusi tilalle. Toki siinä on sitten se huono puoli, että penkin luokko on eri avaimelle..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jonkka

Mutta kyllähän tuolle uudellekkin rattilukolle kiertyy hintaa kun siinähän pitää ostaa myös uusi virtalukko vai miten se nyt sit meneekin mutta jos pitää ostaa uusi virtalukko ni uskoisin että silloin myös joutuu maksamaan aikas paljon.

Samppa

Samaa satsia ainakin Piaggioissa, eikä nuo nyt niin paljoa maksa. Eli siis virtalukosta käytetään myös rattilukkoa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kenzy

Ihmetyttää, jos Kymcoon on kalliita, sillä kiinalaisiin maahantuojalla on yleensä aivan poskettomat kiskurihinnat, ja tässä esimerkissä kaikki lukot + avaimet, alle 50 euroa:

http://www.jm-racing.fi/product_details.php?p=280

Ei toki Kymcoon, mutta kuitenkin, kiinalaisten osat on tuolla maahantuojalla sikahintaisia, joten varmasti irtooa Kymcoonkin viiteenkymppiin helahoito kaikkine lukkoineen.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

kekra

Mulla ei maksanut kuin 28e posteineen täydellinen lukkosatsi omaan Tysconiin. Motor Powerista tilasin Tampereelta. Virtalukko, penkin lukko ja takaboksian lukko. Tulipa mukaan vielä kaukosäädinkin ja kolme avainta. Omasta mielestäni oli todella halpa. Sama satsi käy varmastikin moniin muihinkin kiinalaisiin.

Virtalukon vaihto tyssäsi mulla siihen että kolme pulttia joilla se tulee kiinni niin oli jotain ihme tuumakokoa. 10mm avain oli liian pieni ja 11mm liian iso. En siihen hätään saanut sopivaa avainta mistään joten ei muuta kuin katteet takaisin paikoilleen. En edes ehtinyt purkaa kaikkia katteita, vain sen verran raotin että sain kokeiltua mitä kokoa pultit ovat.

Hemmetinmoinen työ näyttää olevan joka tapauksessa. Taitaa mennä ensi kevääksi koko operaatio. Ilmeisesti kaikissa Baotian malleissa on tuumakoolla nuo virtalukon pultit. Kymcosta en osaa sanoa.