Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Super 8 4T sammuu kun on lämmennyt

Aloittaja FinShoot, 01.05.24 - klo:11:47

« edellinen - seuraava »

FinShoot

Terve taaas.
Eli ongelmana super 8 4t: Sammuu kun lämpenee. Kestää ajoa noin 5 min. Sen jälkeen ei toimi ennen kuin jäähtyy.

Skootteri lähtee käyntiin, mutta lämmettyään sammuu. Tulppa on musta noesta, mutta kuiva. Suutin on vakio 82.

Mistä aloitan. CDI-bokseja on 2kpl, puolia on 2kpl. (En usko että ne ovat vikapäinä?) Voiko akku olla syypää, se purkaantuu tosi nopeasti? Entä pääsuuutin, joka on 82? Mikä olisi sopiva suutin?

Kaasari on juuuri pakasta vedetty. Sitten mulla on siinä ilmanputsarina kymco agility cityn putsarikotelo. Onko tällä vaikutusta?

t:v

Coastside

Kylmän koneen tulppa on aina nokinen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#2
Todennäköisesti
1 vikaa cdi
2 vikaa sytytyspuola
3 vikaa pick-up anturi
Tuossa järjestyksessä.

Jotain olen oppinut presidentiltämme
vaikka hän on enempi noita oopperamiehiä  :)
                               
                          HauskaA VappuA
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

FinShoot

Ei ole CDI- rikki. Ei ole puola. Ostin 95 pääsuuttimen ja kylmemmän tulpan. Kestää käynnissä max 10 minuuttia. kun lämpenee niin vaatii kierroksia ja hyytyy. Miten se pick up mitataan yleismittarilla?


Sitten akku on huono. Vaatii aina latauksen. tarviiko nää käynnissä olllessaan virtaa akulta?

Kari69

Minulla oli kerran samanlaiset oireet Hondassa. Kun lämpiää, niin kone lopulta sammuu. Kovilla kierroksilla konetta sai pidettyä joten kuten käynnissä ja sai pitkitettyä matkaa jonkin verran. Jäähtymisen jälkeen voi taas ajaa jonkin matkaa ja kone käy aluksi normaalisti.

Vika selvisi, mutta se ei oikein sovi Kymcoon, koska siinä on automaattinen pensahana. Kyse ei ollutkaan lämpenemisestä vaan pensan loppumisesta. Minulla oli ollut pensaletku irti ja laitoin sen vahingossa takaisin toisinpäin, kuin se oli ennen ollut. Letkussa oli myös suodatin, joten se meni siinä sitten väärinpäin ja siihen kerääntyneet roskat lähti liikkeelle ja tukki ehkä kaasuttimen neulaventtiilin osittain. Kun kone seisoi aikansa, niin uimurikammio täyttyi hitaasti ja sillä voi sitten ajaa jonkun matkaa. Ajon aikana pensaa tuli kaasuttimeen vähemmin, kuin sitä kului ja siksi voi ajaa vain jonkun matkaa.

Tämä voisi olla mahdollista Kymcossakin, jos pensahana on jumissa ja vuotaa koko ajan hieman, jolloin uimurikammio täyttyy, kun kone seisoo, mutta ajossa ei tulisi kuitenkaan pensaa tarpeeksi.

FinShoot

#5
Kiitos Kari, Juuri tuollai se tekee. Voisiko liittyä mitenkään sähköryyppyyn. mitäs jos kokeilen ilman automaattihanaa?

Kari69

Kokeile ilman hanaa. Sopiva letku suoraan tankista kaasuttimeen.

FinShoot

Kiitos taas pikaisesta vastauksesta. Kokeilen tuota. Pitäisikö ryypyn kuumeta jostain kun sekin ilmeisesti voi olla syynä, että ryyppy jää päälle.


FinShoot

Missäs nytr voisi olla vika kun starttimoottori ei pyörinnyt yhtään voimakkaammin vaikka laitettiin lisäakku kiinni? Starttirele? Vaihdan puolan vielä ja koitan etsiä jostain uuuden cdi boksin, mutta on kyllä outoja iongelmia.... Tää päivä oli tässä. Kiitos avuista auttaneille. JA tsemppiä kaikille vian etsinnöissä.

Kari69

Lainaus käyttäjältä: FinShoot - 04.05.24 - klo:10:16Kiitos taas pikaisesta vastauksesta. Kokeilen tuota. Pitäisikö ryypyn kuumeta jostain kun sekin ilmeisesti voi olla syynä, että ryyppy jää päälle.
Ryypyn kuuluu lämmetä. Se lämpiäminen vetää sen pois päältä. Jos se ei lämpene, ryyppy on päällä koko ajan.

FinShoot

#10
testasin lappulla että ryyppy saa virtaa. Nyt ongelma on se ettei akku jaksa pyörittää starttia. Voiko startin hiilet olla jumissa tms. polkemalla lähtee käyntiin kylmänä. Koitan testata tota ryyppyä onko se rikki, mutta kun koko kaasari on uusi.




FinShoot

Eli päivitän tilannetta.
Irrotin venttiilin kannen.
Säädin venttiilinvälykset tiukalle 0.1:lle.
Otin kaasarin iri ja purkasin. KAiken pitäisi toimia oikein.  Sähkö Ryypystä en ole varma?
Antaa kipinää ihan hyvin. Suutin 95 72cc pytty.
 Yritti lähteä käyntiin, mutta ihan ei riitä...
Tulppa oli märkä... odottelen taas. Alkaa tää käymään kupoliin

FinShoot

#12
Lähti käyntiin kun sain starttiboosteria lainaan. _Ennen sitä vaihdoin uuden/ vanhan kaasarin. Onko tolla 18,5mm ja 18mm isokin ero. Se uusi on tämmönen: https://moposport.fi/kaasutin-cvk-18mm-kiina-skootterit-gy6/

imukaula täytyy laittaa tilaukseen se on aivan kova ja turvonnut...(Voi olla imuvuotoa)
Minkälaista imukaulaa pitäisi tilata? Olisiko tää hyvä: https://moposport.fi/imukaula-sudoku-fude-titan-solifer-sanili-kiina-4t-kymco-gy6/

Vaihdoin ajankuluksxi myös uudet variaattorin hilut: 6g kuulat etuvariin sekä uuden hihnan.

Huomenna jatkan projektin parissa. Kiitos kaikille ja tsempppiä
Huomasin että valoohjaus boksi vaikuttaa ryyppyyn ja mun boksi on paskana. Mitä mun kannnattaa tehdä. saakop sen ohitettua.




konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.