Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mikä tappoi Pösön

Aloittaja LaDitch, 09.05.21 - klo:10:27

« edellinen - seuraava »

LaDitch

 Elikkä, perjantaina kokeilin Pösöä pihassa ja hyvin toimi otti hienosti kierroksia ja lähti heti
käyntiin, ajoin talliin ja sammutin avaimesta. Seuraavana aamuna piti lähtee ajelemaan eikä
edes luvannut, ei kipinää kok. kahdella eri tulpalla, akku täysi, navat kiristetty.
Mopo on ilmajäähy pystysylinteri vm. 06-07 2t ja syl. on uusi eli mikä tappaa mopon yön aikana?

Coastside

Sehän voi olla OMG hiukkanenkin, joka täräytti tyristoriin, mutta katso antaako kipinää. Jos antaa niin ota kaasari irti ja lirauta bensaa imukaulaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#2
Onko oikea virtaavain joissain noissa on ajonesto.
Kipinää pitää kokeilla ilman tulpanhattua, ja tulppaa pelkästä johdosta.
Pitäisi olla min 4mm.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

viisnelonen

Vaikken tiedä onko ko skodussa näitä niin mainitsenpa silti: Sivujalan turvakytkin ja ns tappokytkin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

LaDitch

 Kiitokset arvailuista, ei ole tappokatkaisijaa ei koodiavainta eikä myöskään sivuseisontatukea
hieman taustaa testilenkin jälkeen, akku oli täysin tyhjä otti kuitenkin ctek sähköä vastaan
ja piti latauksen myös. Onko tyypillistä tapausta missä cdi poksi ottaa itseensä?
Laitoin kuitenkin SA tilauksen uudesta cdi:stä puolasta sytkyjohdosta ja tulpanhatusta ja
staattorista, halpojahan nuo ovat verrattuna HD osiin, ens viikonloppuna lisää juttua kunhan
osat tulee tallille.

mopotinx3

#5
Saattaa olla pelkkä sytytyshetken anturin ilmaväli vika. Omassa Piaggiossani on sisäänajo meneillään ja moottori toimi upeasti. Sitten helatorstaina vedin oikein mp-rytkyt päälle ja meinasin lähteä kaupunkiin.  Ei pienintäkään aikomusta lähteä käyntiin, vaikka olin siihen asti ajanut ilman ongelmaa.   Kipinä puuttui, otin katteet pois ja tarkistin sytytyspuolan liitokset, ei vikaa. Sitten purkasin magneeton esiin. se anturi oli melkein millin päässä vauhtipyörän nystystä.   Suurensin anturin kiinnikkeen reikiä ja viilasin kohdistustappia, jotta sain anturin 0,35mm päähän.  Heti alkoi kipinä löytyä.
Samalla huomasin, että molemmat pakoputken pultit olivat pudonneet, se oli vain pytyssä kiinni 6mm vaarnaruuveilla.  Oikeastaan oli hyvä, että virrat katosi, muuten olisi koko pakoputki pudonnut tielle. Laitoin vielä ruuvilukitetta varmuuden vuoksi anturin pultteihin, etteivät enää löysty.
Aprilia Sportcity One 50 4t

LaDitch

Niinhän siinä kävi että itse modaamani magneeton kiila mureni ja ajoitus oli pielessä,
kun ostin siihen oikean  kiilan niin lähti ekalla potkulla tulille, staattori meni
vaihtoon myös .Nyt olis pienenä ongelmana variaattorin, ehkä hihnan ujellus
alkaa n.60 kympissä ja loppuu n.75 mittari nopeudella (70cc).Kokeiltu kahdella eri hihnalla
vari on orkkis edessä ja takana, takavari myös putsattu ja voideltu, ehdotuksia..