Skootterit yli 50cc (vaativat käyttäjältään vähintään A1-luokan ajokortin) > Yleiset tekniset ongelmat, niiden korjaus ja vinkit

Honda FES250 Foresight käy huonosti

(1/5) > >>

Skodesetä:
Tuli talouteen toimimattomana pari vuotta sitten. Ajatuksena oli laitella, kunhan aikaa löytyy. Nyt pari viikkoa fiksailua ja sen verta edistynyt, että käyntiin lähtee, mutta käy todella raskaasti. Tuntuu siltä, kuin ei saisi kipinää välillä (silmin katsottuna hyvä) tai oikea-aikaisesti (merkit kyllä kohdillaan). Tulppa ollut märkänä joka käyttökerran jälkeen. Tyhjäkäynnillä ja kaasulla yhtä raskas käynti.

Tankki puhdistettu ja CVK-kaasutin ultraäänipesurilla. Sylinterille kevyt hoonaus, männänrenkaat vaihdettu, seetit läpätty, uudet venttiilinkumet ja takaisin paikalleen uusilla tiivisteillä. Mutta samaa tekee, kuin aikaisemmin. Kantta irroitettaessa oli imukanava hieman karstoittunut, mutta mäntä näytti yllättävän hyvältä.

30CVK kaasuttimessa on pahoja kulumisen merkkejä. Toista ei ole tähän hätään saatavilla, joten ajattelin kokeilla 2t 24Mikunilla.
Kaikki muut osat vakiona, mutta jännitteensäädin on jouduttu ottamaan toisesta vehkeestä.
Tässä vaiheessa saattaa olla, että ei näe metsää puilta. Kaikki neuvot ovat tervetulleita  :).
 

viisnelonen:
Lienet tarkistanut automaattiryypyn toiminnan, ettei jää päälle ?
https://skootterini.com/web/vianhaku-ja-korjaus/94-automaattiryypyssae-vikaa

konenikkari:
Voiko pakoputki ahistaa. :)
Herkästi menee kaasuttimen puhdistuksen yhteydessä pikkuosia hukkaan,
esim. kiihdytyspumpussa olevat tosipienet jousi ja kuula, tms.

Skodesetä:
En ollutkaan ryyppyä testannut. Ei ainakaan jumittanut paikoillaan. Akkuun kiinni ja 5min odottelua. 5mm oli vaha työntänyt neulaa ulos. Sanoisin, että ihan pelittää. Ruiskaus WD40:stä ja takaisin paikalleen.

Testasin pelkällä alkukäyrällä, mutta samat oireet. Meteliä sai aikaan. Naapuri tuli ovelle norkoileen ja kuvitteli HD:n käynnistyneen  :D
Kaasuttimen osat tallella, mutta kellukkeen kiinnitys oli niin kulunut, että jouduin laittamaan naulat pitämään paketin aloillaan. Silmin nähden näyttää kellukkeen taso olevan kohdillaan. Venttiili ei ole kellukkeen fiksauksen jälkeen vuotanut.

Välillä kipinä katos ja tulppa oli mennyt. Uusi tulppa, mutta ei muutosta. Käynnistyspuolen johdot johtaa, eivät maadoita. Sytytyksen pulssi antoi yli 0,7v arvot. Ohjekirjan mukaan ok.

Jotkut suosittelevat kaasuttimien kanavien läpikäyntiä rautalankalla tai jollain vastaavalla. Tätä en ole koskaan tehnyt?

Laitoin Ebaystä tilaukseen käytetyt ECUn ja konkan. Ehkä tuli hätäiltyä, mutta eteenpäin on päästävä  :o.

viisnelonen:
Ryyppy toimii ilmeisesti ok. Kaasuttimen ilmareikiä eikä suuttimia mielellään ratalangalla rassaileen. Kaikki suuttimet irti ja liuotinpesu (UÄ-pesu jos mahdollista)) ja sitten kunnollinen paine-ilma puhallus joka kanavaan.
 Kuvauksesi kaasuttimen uimurista ( vs oireet)saa epäilemään liian korkeaa bensan pintaa . Sehän tarkistetaan kaasutin koottuna ja bensat sisällä sitten läpinäkyvä letku pohjan liittimestä kohokammion vierelle ja siitä mitataan ero mm:ssä vs kohokammion vaakasauma. Useimmiten ilmoittavat tuon juurikin korkeuserona millimetreissä siihen vaakasaumaan.
Se bensantulon sulkeva uimurikammion venttiili on tavallaan kuluva osa sekin eli tarttis ehkä uusia ? jos kerran uimurin akselointikin on jo kulahtanut väljäksi !!??  Kaasutin pitää olla hyvässä kunnossa kun kyseessä on 1-pyttyinen nelari, ennenkaikkea käynnistyvyyden takia.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta