Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

SF3 kysymyksiä

Aloittaja Tiger, 16.10.20 - klo:10:42

« edellinen - seuraava »

Tiger

Speedfight 3 remontti menossa ja törmäsin sellaiseen ongelmaan että miten ihmeessä saa kurkun toisen pultin auki? Toinen on ihan normi mutta toisen kanta on pyöreä ilmeisesti tarkoituksella. Mikä idea ja miten saa nätisti irti?

Palosella

https://m.motonet.fi/fi/tuote/801293/Kylmatalttasarja-3-osaa

Lyönti/kylmätaltalla ja vasaralla naputtelee sen pultin auki siitä. Tai sitten kunnon papukaijapihdeillä jos niillä vaan saa otteen siitä. Tai jos on Dremel tai rautasaah, tekee sillä viillon tuohon päähän ja taltapääruuvarilla yrittää auki

Tiger

Kiitos, täytyy yrittää dremelöidä. Vaan mikähän on tuolla oikein tarkoitus?

Palosella

Varmaan se, että kuka tahansa ei mene sotkemaan asioita sinne. Ja varmaan osittain myös takuujuttuja eli ns. tamper bolt. Jos tuo kone hajoaa takuuaikana ja tuo on irroitettu, siihen jää jälkiä = takuukorjauksessa jäät kiinni tuosta.

konenikkari

#4
Kaupat on pullollaan työkaluja jotka sopivat siihen ruuviin. ;D
Gookkeliin kuvahaku "CRV6150 Torx Hex Star"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Palosella

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 16.10.20 - klo:15:28
Kaupat on pullollaan työkaluja jotka sopivat siihen ruuviin. ;D
Gookkeliin kuvahaku "CRV6150 Torx Hex Star"


Vaan eipäs sovikaan  ;D ns katkopultti kyseessä. Saman tyylinen kun autojen virtalukoissa on

konenikkari

#6
Ok, olin väärässä, tuohon pitää porata 2,5mm reikä ja lyödä siihen ahtaasti  sopiva T15 normi torx bits jolla aukeaa.

klik suurenee
Soveltuu myös muihin M6 ruuveihin joista on kanta rikki.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Voi myös porata kannan pois. Pultinjämän saa lukkopihdeillä pois.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Tiger

Talven aikana remontti tehty ja nyt viimeistelty. Paikkoja putsailtu ja mäntä vaihdettu. Outoa kyllä, käynnistyy hyvin ja käy vajaan minuutin ja sitten yhtäkkiä niinku jumittais jotenkin kiinni ja sammuu. Lähtee kuitenkin hyvin heti käyntiin ja sama toistuu, jonkun aikaa käy ja sitten sammuu. Bensan ja öljyn saanti varmistettu, tulppa ok, imuvuotoja ei pitäisi olla missään.
Mikähän avuksi?

Pakoputken kiinnitystä ainakin voisi raottaa ja kokeilla auttaako. Jos männässä/renkaissa olisi jotain niin eikait silloin pitäisi käydä minuuttiakaan nätisti?

Coastside

Sammuuko se miten? Kuin virrat katkaisten vai booaako se?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Tiger

ei booaa, eikä katkea niinku virrat pois. Vähän niinku joku ahistais tai mäntä menis jumiin (niinku sammuttais manuaalivaihteisen vaihde päällä ja etujarru päällä). Mutta heti sammuttua lähtee taas hyvin käyntiin.

Coastside

Kun se ilmenee remontin jälkeen, on syy yleensä siitä. Minuutissa kone ei ehdi lämpöleikata, ellei se ole ääritiukka.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Tiger

Nyt on poissuljettu kaikki tämä: bensansaanti ok, ölyntsaanti ok, pakoputki ok, sähköpuoli ok. Kyllä tuo lämpöleikkaus vaikuttais nyt todennäköiseltä. Voipi olla että on myyty liian iso mäntä, täytynee aukaista kone ja katella lisää.

Coastside

Nyrkkisääntö on että kuiva mänta ilman renkaita valuu pytyn läpi muttei öljyttynä kuin hyvin nihkeästi. Renkaissa täytyy olla päättäisrako kun ne on pytyssä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Ilmajäähy sf3:een on myyty tarvikemäntää,
jossa päittäisvälys renkaissa on liian pieni.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)