Skootterit yli 50cc (vaativat käyttäjältään vähintään A1-luokan ajokortin) > 250cc-400cc skootterit

Peugeot Satelis 250

(1/17) > >>

jarde:
Minusta tämä 250 kuutioinen Satelis kärsii ulkonäöllisesti pienestä takarenkaasta. 400 ja 500 isoveli näyttää jostain syystä paljon paremmalta minun silmiini. Eroa taitaa olla tuuma läpimitassa ja sentti leveydessä. Mitenköhän se isompi takarengas tuntuisi ajossa??

Wanhapappa:
Mulla oli edellinen skootteri Satelis 500 14" pyörillä, kokemusta ei ole pinemmistä Satelismalleista. Tätä ennen ajelin hetken Vespalla, siinä oli 12" pyörät ja hiekkateillä, joita meillä päin on, se oli ihan mahdoton ajettava (anteeksi Partanen, tämä on oma mielipiteeni). Satelis 500:sen ja Vespan ero ajettavuudeltaan oli huomattava Sateliksen eduksi. Toki ajettavuuteen vaikuttavat toki muutkin seikat, kuin rengaskoko. Mikset ostaisi samantein isompaa mallia? Vanha -12 Satelikseni on myytävänä eräässä Vantaalaisessa liikkeessä ja antavat sille 6 kk:n takuun. Ehjä ja hyvä peli. Vaihdoin BMW:hen, koska ajelen pitkiä pätkiä, enkä halua olla teiden tukkona. 8)

oskuk:
Kenen jalkoihin 500:lla jäi?

Tuolta löytyy näemmä pieni kokeilu tuosta, löysin vertailutaulukkoa etsiessä:

http://www.hs.fi/autot/a1371449925277

Wanhapappa:

--- Lainaus käyttäjältä: oskuk - 21.06.15 - klo:22:35 ---Kenen jalkoihin 500:lla jäi?

Tuolta löytyy näemmä pieni kokeilu tuosta, löysin vertailutaulukkoa etsiessä:

http://www.hs.fi/autot/a1371449925277

--- Lainaus päättyy ---

Vastaus kilpistyy antamassasi linkissä olevaan lauseeseen:

" Aivan kuten testimatkustaja totesi: ”En minä tällä välttämättä Lappiin lähtisi, mutta Porvoossa voisi hyvin lähteä käymään.”

Nykyisellä voisin lähteä vaikka Lappiin.

Tuossa linkissä sanottiin myös Sateliksen olevan parhaimmillaan 80-90 kilometrin nopeudessa, tämä pitää hyvin paikkansa. Kyllähän sillä lujaa pääsee, ei siinä mitään, en vain ajaisi jatkuvasti sillä moottoritienopeuksia, nykyisellä mennään kivasti moottoritienopeutta vaikka satoja kilometrejä.

" Tyynellä kelillä moottoritienopeuksista voi nauttia tasaisilla tiellä, mutta urat, tuulenpuuskat ja rekkojen aiheuttamat ilmavirtaukset saavat nopeasti hellentämään kaasukahvan asentoa". Tällaistakin sanottiin testissä ja tässä tuokin kiteytyi hyvin.

Sateliksessa on kuskin satula auttamattoman lyhyt, eikä ajoasentoa pysty korjaamaan. Tästä johtuen oma häntäluuni koki viiltävää kipua jo alle sadan kilometrin jälkeen ja jatkuva tauon pito pidemmillä matkoilla ärsytti. Kenties jonkun toisen ahteri sopii Sateliksen satulaan paremmin? Muilta osin ihan mainio herrasmiehen peli.

Oskuk, ei aina ne kuutiot yksin ratkaise, tekijöitä on useita. Tyydyttikö vastaukseni? :)

pugt200:
Isomman Sateliksen moottori (Piaggio) on kumma tapaus kun sitä ei kehu kukaan mutta kaikki käyttävät. Luin juuri SSC:n foorumilta, että Vespa World Days reissulla oli tullut kilometrejä 3700 ja ...siis Vespalla. Sateliksella ajelee varmasti Utsjoelle ja niin lujaa, että muut ovat tien tukkoina. Takapyöräksi 12" riittää ihan hyvin. Itsellä on kokemusta sellaisesta X8:n kanssa. Kaksi kesää meni ilman mitään vipatuksia.

Ajokokemus näyttää olevan hyvin subjektiivinen käsite ja varmaan kuljettajan pituus/paino ja kokemus vaikuttavat asiaan todella paljon. Muiden vakuuttelut parhaasta vaihtoehdosta, saattavat olla omalla kohdallasi siis täyttä potaskaa.  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta