Moposkootterit > Yleinen tekniikka ml. ongelmat ja niiden korjaus

Miten säädän kaasuttimen tyhjäkäyntiseoksen

(1/12) > >>

JOO-O:
mitkä ovat -05 neossin kaasarin perussäädöt, eli montako kierrosta mihinkä suuntaan ilma- ja seosruuveja? kaasarina on orkkis, ilmeisesti TEIKEI Y12P/1. EASYPARTS ilmoittaa korvaavana DELLORTO PHVA 12PS kaasarin.
sama kaasari ilmeiseti useissa minarellin vaakasylinterisissä.. :o
mitä säädöissä tulee huomioida jos tehoputki ja isompi suutin?

Coastside:
Pätee kaikkiin kaasuttimiin. Käytä moottori ajolämpöiseksi. Säädä kaasuläpästä/luistista tyhjäkäynti niin pieneksi kuin saat. Ilmaseosruuvista se niin ylös kuin menee ja läpästä/luistista sopivaksi, niin ettei pyörä vielä pyöri. Talvella se saa olla korkea koska kylmä jarraa konetta kylmänä ja se samahtelee. Jotkut ruuvit lisää ilmaa ja jotkut bensaa uloskiertäessä ja perusasetus on yleensä 1 ja 1/2 kierrosta.

Pääsuutin ei vaikuta oleellisesti tyhjäkäynnin säätöön, se toimii vasta kun kaasua avataan.

JOO-O:
ymmärsinkö oikein:1. tyhjäkäynti ruuvista tyhjäkäynti niin pienelle,että käy vaivoin. 2.seos ruuvista tyhjäkäynti mahdollisimman ylösKÖ? :o, EI VOI OLLA NIIN -senhän saa vääntää vaikka kiinni asti- tyhjäkäynti nousee lineaarisesti koko matkan??
siis mikä saa olla talvella korkea? ja minkä perusasetus on 1.5 kierrosta? kiinniasennosta aukipäinkö??

Juissi:
Ymmärsit oikein.
Eli:
-Kone lämpöseksi.
-Tyhjäkäynti tyhjäkäynnin säätöruuvista minimiin.
-Tyhjäkäynti säädetään ilma/seos ruuvista niin että kierrokset on isoimmalla. (Kierrokset laskee ruuvin säätöalueen päissä, jos ei laske, niin ilmavuoto tai liian pieni TK suutin).
-Säädä tyhjäkäynti tyhjäkäynnin säätöruuvista sopivaksi.
-Tyhjäkäynti saa olla talvella korkea, niin korkea että takarengas vähän pyörii, kun se on ilmassa. (Näin skopa ei sammu valoihin, eikä silloin kun ryyppy menee pois).
-Yleensä ilma- tai seosruuvin perusasetus on noin 1,5 kierrosta. (Väännä ensin ruuvi kiinni, ei tiukkaann ja avaa siitä noin puolitoista kierrosta, yleensä vähän yli).

JOO-O:
ok! mulla vaihdettu tod.näk. tehoputken kanssa vaan pääsuutin.. voikohan pienemmän tyhjäkäyntisuuttimin korvata säätämällä vakiosuuttimen kanssa tyhjäkäyntiseosta rikkaammalle? mistä ja miten vois ettiä mahd. ilmavuotoa?

mulla skodessa automattihuikka ja kylmällä käynnistyy nihkeesti; joutuu aina irrottamaan akun kopan ja tukkimaan imuaukon ja kallistamaan skoden äärilleen vasemmalle kyljelleen :o. sitten lähtee vaivoin, hetken ontuen käymään, alkaen jälleen iloisesti röpöttämään. ajossa ei vetoja kuitenkaan vajaa kaasulla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta