Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Karstanpoisto pakoputkesta (2T ja 4T)

Aloittaja keijopel, 21.09.07 - klo:14:34

« edellinen - seuraava »

Coastside

Se pitäisi tietää uuden putken paino niin mittaamalla selviäisi onko karstaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Sillikai - 27.04.14 - klo:22:23
Yritin eilen poltella Super 8 2t putkesta karstoja. 600 c antava kuumailmapuhallin hönki yli puolituntia, eikä savun häivääkään.. Joko ei riittänyt teho, tai karstaa ei ole tai sitten ei tosiaan poltto onnistu kun katalysaattori tuossakin putkessa on..
Ja oli puhaltimessa se supistaja kiinni niin että oli tiiviisti putkessa kiinni ?
Ja olit koittanut että oikeasti tulee kuumaa eikä vain sinnepäin, ei olis eka puhallin joka ei toimikaan kun osa vastuksista on kaputt.
Kun kurkkii sinne puhallusaukkoon niin kunnolla hehkuu punasena ne lämpövastukset
Esim. grillihiilen jos saat sillä puhaltimella syttymään niin alkais olla tarpeeks lämpöä.. Tai tupakin polttelee parissa sekunnissa tuollasella.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

#92
Se kannattaa lirauttaa hieman öljyä putkeen sytykkeeksi ennen tohottamista. Ei bensaa koska se voi lojahtaa halki. Auton pöntön olen vierestä nähnyt poksahtavan auki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

No ei kannata jos kerran ei saa savujakaan irki..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Art51

Mun kymco super 9 vika selvis! Mopo ei kulkenut mihinkään. sitten kun tsekkasin pakarin,  pakarista ei menny ees kompuralla ilma läpi!!  Sittenkun sörkin jollain vaijerilla niin ilma alko kulkeen vaikka sieltä putkesta ei paljon mitään tullut. Mopo kulki kulki alussa tosi hyvin, mutta VARTIN ajon jälkeen putki oli ilmeisesti taas tukossa. Jonkun verran savuttaa mutta oljysoes pitäs olla aikalailla oikea.

Miten voisin putsata putken, jossa on ilmeisesti katalysaattori?
Kuumailmapuhaltimella kokeilin, mutta ei toiminut, sitten lirautin vähän viemärin avaajaa niin putki imi nesteen eikä sitä saa pois sieltä.

tässä kuva putkesta: http://www.mc-scatter.com/skootterien-osat-purku-skodet-kymco-super-pakoputki-kymco-super-p-55097.html

helkama sc-r

#95
Putsaamista voi yrittää vaikka raaalla sinolilla tai valopetroolilla liuottamalla/ravistelemalla, jos ei se riitä, kuumentamalla kaasuliekillä kun sinolit on haihtunu.
Yleensä myös sylinterin pakoaukko on aika tukossa, jos putkikin.
Ei kai mopoissa katalysaattoria ole, aika nopeasti olisi tukossa se.
Joskus näkee netissä ohjeita, jossa kehotetaan laittamaan öljyä putkeen sytykkeeksi, öljyä ja muuta palavaa siellä on varmaankin jo riittävästi.
Putki pystyasentoon että ilma kiertää ja hehkuttamista.

Art51


SaatananPalvoja

Kaikkea sitä näkee! Paitsi sen mihin et katso.


konenikkari

Service manual in osiossa 17 on kuva pakoputkesi sisuskaluista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Pankaa putki täyteen tärpättiä ja roikkumaan köyteen. Kiinnittäkää tasohiomakone tiukasti sen kylkeen pärisemään yön ajaksi. Jotain sieltä varmasti irtoaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#101
Se katalysaattori saattaa olla irti siellä putken sisällä.
Jos on tarkoitus pidempään mopoilla ko. laitteella, osta uusi tarvikeputki.
Tai kiikuta kaverille jolla on iso kulmahiomakone ja mic-hitsauslaite.
Putki kannattaa katkaista aika keskeltä paksua osaa, ja poistaa se kissa  ::)
Oikein hyvää ei siitä saa millään konstilla  :(
http://aijaa.com/rIny61
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Minä olen kaikista mopoistani erottanut katin ja putken toisistaan...:) osaan jopa laittanut suosiolla teho/siis korvausputken...;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

ko2610

Jos on kunnon kattia tarjolla, ei tartte sinne pakoputken puolelle mennä ollenkaan ronkkimaan.

Art51

Meneekö katti putki pilalle jos nuotiossa polttaa karstoja, ja saako nuotiossa edes palamaan kattiputken karstoja?
Lähinnä tuo katin irtoaminen/kilinän alkaminen pelottaa.
Ja kestääkö änkän villat nuotion?

Kiitos jo vastauksista etukäteen :D

Kohta on kymco varmaan myyntikunnossa, ja itelle jää keeway ;D