Ainakin noilla omilla ilmajäähdytteisillä jos ajelee yli 20asteen pakkasessa (tai sitten nollakelissä), niin Masinoli on ihan ehdoton. Muuten tulee jäätämistä ja tökkimistä. Kakstahtivehkeessä voi hieman nostaa myös öljyseosta talveksi, jos katsoo olevan tarpeen. Niin uusia vehkeitä mulla ei koskaan ole ollut, että olis tuo sähköllä lämpiävä kaasari. Ei vaiskaan, eihän tuo ole edes mikään uusi keksintö ja löytynee joistakin vanhemmistakin skoottereista.

Käsittääkseni tällöin kyseessä on kuitenkin kaasuttimen esilämmitys, joka ei ole päällä jatkuvasti.
Mitä tarkoitat nestelämmitteisellä kaasarilla? Ilmeisesti sitä, että nestejäähyssä letkutus on laitettu siten, että kaasari pysyy lämpimänä. Ainakin kaikissa Piaggion nestejäähyissä on juurikin tuo patentti, varmasti myös suureissa osissa muissa nestejäähyissä (kaasarikoneissa) merkistä riippumatta.
http://www.skootterini.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=40&Itemid=71Tuossa esim. kuvassa 3.
PS. Partanen. PV:ssä käytin myös aikanaan tenttua, koska tökki muuten talvella niin pirusti. Osasyynä saattoi olla myös suuret lämpötilaerot. Aamulla lämpimästä tallista kylmään pakkaseen ja illalla taas lämpimään. Kyllä varmasti kondensoi tuollaisessa vaihtelussa. Kaasaria tyhjennettiin vedestä ainoastaan silloin, kun lyötiin isompaa tilalle.